הרשות השנייה הודיעה היום (חמישי) כי פתחה בהליך הפרה נגד ערוץ 14 בגין שקף שהוצג אתמול בתכנית "ריקלין וסג"ל" בו הוצגו נתונים ולפיהם פחות תומכים של הקואליציה נהרגו במתקפת חמאס בשבעה באוקטובר. הדיווח הוביל ליותר מ-800 תלונות שהגיעו לידי הרשות השנייה.

חבר כיתת הכוננות של קיבוץ בארי מגיב לגרף שהוצג בערוץ 14

ברשות הסבירו כי "השידור והאמירות השונות שהובאו בו טומנות בחובן פגיעה לכאורה בזכר ובכבוד הנרצחים, ולהבדיל בכבוד החטופים החיים כמו גם נפגעי מתקפת הטרור הנפשעת ב-7 לאוקטובר, ופגיעה ברגשות משפחות הנרצחים, החטופים ונפגעי המתקפה, בגוף ובנפש, כמו גם בכלל הציבור".

עוד נמסר כי "הפרה לכאורה בין היתר כיוון שהשידור אינו מבחין הבחנה ברורה בין דיווח עובדתי לבין הבעת דעה, פרשנות או ניתוח, פגיעה בטעם הטוב, בכבודו של אדם או ברגשות הציבור". 

הגרף של ערוץ 14 (צילום: צילום מסך ערוץ 14)
הגרף של ערוץ 14 (צילום: צילום מסך ערוץ 14)

הרשת סערה בעקבות פרסום הגרף. בין התגובות הזועמות שנרשמו לאחר פרסום הגרף, כתב העיתונאי והמגיש בן כספית בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: ״כך נראית ירידה מהפסים. מישהו מממן את האשפה הזו״. תגובה נוספת שנרשמה ברשת: ״חברו את אל מנאר ואל ג׳זירה ולא תגיעו לרמת השנאה של ערוץ 14 למדינת ישראל ואזרחיה. הייתי אומר שהם סוכנים של האויב, אבל לא. הם - בעלי הערוץ, ומי שאחראי לאייטמים כמו זה - הם האויב בכבודו ובעצמו״, כך פרסם העיתונאי יהודה שוחט בחשבון הטוויטר שלו.