אולפן שישי הרעיד אמש את אמות הסיפים, עם דיווחים שהשיערות סומרות מלשמוע אותם, והראש והלב לא מסוגלים להכיל ולהבין את משמעותם הבלתי נתפסת, מרוב הביזריות, המרירות והשערורייתיות שהם משדרים, והזעם שהם מעוררים.

ימאיס על כולם את חייהם: הצנזורה שומרת על נתניהו מפני בן גביר? | בן כספית
|לא נהרוג את כל המחבלים ולא נגיע לכל המנהרות, ולכן הגיע הזמן למהלך הבא

את מהדורה החדשות פתח קושמרו בכותרת הבאה: "לא עוצרים באדום", ובה ציטוט של בכיר מודאג ממערכת אכיפת החוק, אותו תיאר קושמרו כציוני ולא מזוהה פוליטית שאמר: "שלושה מעוזים שומרים על הדמוקרטיה בישראל, השב"כ, המשטרה והפרקליטות, המשטרה כבר נפלה". "זו לא ישראל שהכרנו, הוסיף קושמרו.

פעילות צה"ל בציר פילדלפי (צילום :דובר צה"ל)

ומאחורי הקלעים של המהדורה, רון ירון עורך אולפן שישי, התייחס לדברים האלה ברשתות וכתב: "אני מודה שרעדו לי האצבעות כשכתבתי את המילים הללו ושלחתי לגרפיקה. בלי ציניות - איך אפשר להמשיך כרגיל אחרי אמירה כזאת? ומי שאמר אותה לקושמרו זה באמת אחד שיודע".

רק כדי להבהיר את הבעתה שאחזה בעורך החדשות, מההבנה שמבלי ששמנו לב, אנחנו נמצאים בעיצומה של דיקטטורה הנרקמת לנגד עינינו, ומבלי שמישהו יעצור את הסחף המוביל לתהום. במילים אחרות, למרות ההפגנות והמחאות הציבוריות, ולמרות שחשבנו שההפיכה המשפטית נעצרה בעקבות המלחמה, היא נמשכת ואנחנו עדים לעידן חדש של דיקטטורה.

אני לא מאמינה שאני כותבת את זה באותיות קידוש לבנה, אבל הנה אני עושה את זה. באופן אירוני, ופרדוכסלי, בן גביר צדק כשרצה לפטר בבושת פנים את מפכ"ל המשטרה הכי רופס, חלש וחנפן ששירת אי פעם במשטרת ישראל. ולהלן חלק מהעובדות.

אברמוביץ' חשף אמש כי בנוסף למיליציה פרטית של בן גביר, תוקם ביוזמתו של המפכ"ל קובי שבתאי, מליציה כזאת גם לנתניהו. המפכ"ל, על אף שרוצים להדיחו, וכנראה דווקא בגלל זה, מבקש להקים יחידת אבטחה פרטית לנתניהו ומשפחתו, בנוסף לאבטחת השב"כ הקיימת, שתוצב במחוז חוף סמוך לביתו בקיסריה, ותתנהל למול בני הזוג שמתניידים בדרכים בין שלוש דירותיהם, ובמיוחד כאשר מתקיימות נגדו הפגנות בירושלים.

היחידה תכלול 30 שוטרים בתקציב של 10 מיליון שקלים ועוד 12 מיליון שקלים מהתקציב השנתי. באוצר הביעו תדהמה והגדירו את היוזמה הזאת מטורפת, ואני בטוחה שאת התדהמה לא הביע סמוטריץ' שר האוצר. אותם גורמים נדהמים באוצר, הציעו לקרוא לה: יחידת ח"ן- חנופת נתניהו, ואני שואלת: היכן רונן בר שאמור להתנגד למהלך כזה?

ידיעה אחרת במהדורה, שעוררה זעם, הייתה הסגנון והטון של ראש המל"ל, צחי הנגבי במהלך שיחה עם משפחות חטופים. שיחה שבגללו, ובעטיו של הנגבי, עלה ממנה ריח רע של שלשול וורבלי.

לא רק שהוא גרם לייאוש מוחלט בקרב המשפחות, כאשר הודיע בלי להניד עפעף ובקור רוח מצמרר שאם החטופים לא יחזרו בעוד חודשים מספר, אין לממשלה הזאת תכנית מגירה, וכשאחת המשתתפות בשיחה העירה לאור הדברים הקשים האלה שהחטופים אבודים, הוא ענה: "נכון". הוא אף העז ברוב חוצפתו להגיד לאלה בן עמי, בתו של אוהד בן עמי החטוף בעזה, שהחיילים שלנו נהרגים בגלל החטופים.

הבחורה האמיצה הזאת לא נשארה חייבת והטיחה בו שהחיילים בעזה נהרגים בגלל המחדל הנורא של השבעה באוקטובר, שהוא חלק ממנו. לא אחזור על תגובתו הנלוזה והפוגענית, שניסתה לסתום לה את הפה, שמא ארצה להקיא שוב, אולם חשוב לציין ולדייק מידע נוסף שסיפק ראש המל"ל, שמעלה תהיות וחשדות בנושא הונו של ראש הממשלה. כאשר אלה בן עמי העירה שלא משפצים בריכה בזמן מלחמה, ענה הנגבי: "הוא ראש הממשלה, יכול לבנות גם 10 בריכות עם הכסף שלו".

האמנם? לפי בדיקה שעשיתי בנושא משכורתם של נושאי תפקידים, שכר ראש הממשלה עומד על כ־56 אלף שקל בחודש (ברוטו), כמחצית משכר המפכ"ל, הרמטכ"ל ונשיאת בית המשפט העליון, שעומד על כ־100 אלף שקל בחודש לכל אחד. מסכום שכזה אפשר לבנות 10 בריכות? ומדוע לא תתקיים חקירה, מנין מגיע כל הכסף הזה ברשותו של ראש הממשלה?

הכותרת הכי מרכזית של המהדורה אמש, לא הייתה נאומו של ביידן אותו הגדירו הפרשנים כנאום דרמטי יוצא דופן, למרות שבי הוא עורר לא יותר מאשר פיהוק עמוק. הכותרת המרכזית הייתה הזובור שעשה צחי הנגבי לראש הממשלה, כאשר בהינף יד, מוטט את מגדל הקלפים שנתניהו בנה עד כה, כשהוא מכריז השכם והערב שאנחנו כפסע מהניצחון המוחלט שיביא להחזרת החטופים, ואז מגיע הנגבי והופך את כל ההכרזות הבומבסטיות וההרואיות של אדונו, לסיסמאות ריקות מתוכן. ובנוסף לכך, מזכיר לציבור עד כמה המנהיג אמיד (כשהוא יודע שזה נושא שיעורר תרעומת וביקורת של הציבור) ויש לו מספיק כספים בשביל שירצה בכלל להיות ראש ממשלה, כפי שאמר לאלה בן עמי.

אם היה מישהו שהיה אמור לזוז באי נוחות משוועת בכיסאו במהלך המהדורה, היה זה נתניהו, שחברו לממשלה ראש המל"ל, רצה לברך, ויצא מקלל. רצה להגן על כבודו של המנהיג, ורק הזיק לתדמיתו אף יותר.