דנה ורון, עיתונאית ואשת תקשורת חרדית, אמרה הערב (שלישי) בערוץ 14 על התפשטות השריפות בצפון: "אלו דברים שכתובים במשנה, שהגליל יחרב, ושאנשי הגבול מסובבים מעיר לעיר - זה המשנה מתקיימת בנו כפשוטו, ואני שמחה מהדבר הזה".

הצפון עולה באש וביישובים זועמים: "לקח לכוחות כיבוי שעות להגיע"

דנה ורון בערוץ 14: "כתוב במשנה שהגליל ייחרב - אנחנו חיים אותה - אני שמחה מזה" (צילום :רשתות חברתיות)

היא המשיכה והסבירה את דבריה: "מספרים, שכשכולם ראו את זה ובכו, רבי עקיבא צחק, ואמרו לו למה אתה צוחק? והוא אמר - אם זה יקרה אז הכל יתקיים". היא הסבירה שבגלל זה היא אופטימית: "אם הרוע הזה מתקיים - גם דברים טובים יתקיימו".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

דבריה מתבססים על הכתוב במסכת סוטה (פרק ט, משנה טו), שמפרטת מה יקרה בימות אחרית הימים לפני ביאת המשיח. לדברי אחת הנבואה שבה היא מאמינה, היא שהאנשים הגרים בגבולות ארץ ישראל יאלצו לעזוב את בתיהם, ולעבור מעיר לעיר כנוודים. לפי לשון המשנה: "הַגָּלִיל יֶחֱרַב וְהַגַּבְלָן יִשּׁוֹם [= הגליל יחרב והגולן ייהפך לשממה], וְאַנְשֵׁי הַגְּבוּל יְסוֹבְבוּ מֵעִיר לְעִיר וְלֹא יְחוֹנָנוּ [= אנשי הגבול של ארץ ישראל יעזבו את בתיהם וינדדו כנוודים מעיר לעיר, ולא תהיה חנינה וחמלה]".

מאמצי כיבוי שריפת ענק בצפון כתוצאה מירי רקטות (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
מאמצי כיבוי שריפת ענק בצפון כתוצאה מירי רקטות (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

כלומר, ורון מאמינה שההרס והחורבן שאנחנו רואים - יביא את ימות המשיח, כדבריה. עם זאת, נזכיר, כי עדיין ישנם 60 אלף מפונים, וכי עשרות דונאמים בצפון נשרפו וכן חבל ארץ שלם נשרף. כמו כן, טרם התקבלה החלטה בממשלה מה יביא יום בגבול הצפון - אך הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הערב.