"רפאליס", עונה חדשה, הוט 3, הוט VOD

בכנות, התעייפתי מבר רפאלי. אני מכבד את החריצות שלה. לא העסק שלי אם היא מגדלת את הילדים שלה או אופר כלשהי. חשבון הבנק שלה הוא לא ענייני. היופי שלה, אני לגמרי מסכים, נדיר ביותר, ורק - וכאן הבעיה - כשבנאדם נוהג במכוניתו או פוסע ברגל ברחוב והיופי הזה מופיע במשך שנים ארוכות על כל שלט פרסומת ענק כשהוא חושף עוד טפח ועוד טפח, בין העליונים לתחתונים, והולך ומתקרב סנטימטר אחר סנטימטר לעוד איבר מוצנע של הגברת, הבנאדם מרגיש שהוא צריך קצת זמן לעצמו. שאת המופע של ברבור ראינו קצת יותר מדי פעמים ושלא תזיק אולי איזו התרחקות קלה לטובת, נגיד, עדי הימלבלוי, שרק בשבוע שעבר התבשרנו בכאב שנפרדה מבן זוגה, ואשר יכולה לפחות להתנחם בעובדה שגם לה העניק האל הטוב נתונים שאפשר רק להתברך בהם.

יטענו הטוענים שבר זה ליגה אחרת, שיש לה היופי והמעמד גם בארץ וגם בחו"ל גבוה מעל כולן, והצדק יהיה לגמרי לצדם. אז מתברר שגם יופי נדיר כל כך אינו חסין מפני שימוש יתר, וצדה השני של החריצות הרפאלית הוא שחיקה בערך המותג. באופן אישי, כשאני נתקל בעוד שלט פרסומת חדש שעליו מופיעה הברבור בתחתונים קטנים המתקרבים כדי סנטימטר ופחות לאזורים בגוף האנושי שאותם קבע המחוקק כאסורים לחשיפה ציבורית - אני מוצא את עצמי לא מתפעל, אלא כועס. ולאו דווקא כי כמו משה רבנו בשעתו, אותה אני רואה ואליה לא אבוא, אלא מכיוון שאת הטריק הזה כבר ראינו שפע פעמים לעייפה, ופשוט נמאס. או בעברית פשוטה יותר - יאללה ביי.

ה"רפאליס", וזה ברור לעין, נבנתה סביב נוכחותה של בר. גם אם היפה בנשות ישראל אינה משתתפת בסצינה מסוימת, הצופה בוודאי מצפה לקראת בואה מעט יותר מאשר מנוכחותו של, נגיד, האב רפי או האח און. וכאן מצויה בעייתה הגדולה הנוספת של "רפאליס". משפחת רפאלי, קצת לא נעים לומר, היא פשוט משפחה לא מעניינת. בניכוי הבית הנאה והבריכה, הדרמות בתוך המשפחה קטנות וחסרות לחלוחית, שגרתיות מדי, והתקשורת בין הרפאלים סתמית, דלת ביטוי ועומק, מעוררת געגוע לג'קי אזולאי ואפילו לבוזגלוס.

נכו מתוך כל אלה את נוכחותה של בר, שמעניקה למשפחה איזה מעמד אצולה מקומי, ובעצמה הולכת ונשחקת, וקיבלתם כמעט כל משפחה בבניין הסמוך ברחובכם. על אלה, שבתם אינה מתחככת בנשים היפות בעולם, שתינשא למהנדס בניין ולא למיליארדר, לא עושים סדרה. והאמת שחבל. הרבה שנים בר רפאלי זוהרת בשמיים שלנו ועכשיו, אפעס, אורה הולך ודועך. והאמת חייבת להיאמר: בזמנים האלו לא תזיק לנו בר חדשה. רק ככה ננצח.