"מלחמת הכוכבים: הפרעה בכוח", יס VOD

אם תשאלו מישהו מצוות השחקנים הענק או מאנשי ההפקה שיצרו את הספיישל המדובר, סביר להניח שאלה יסרבו לדבר איתכם בנושא. זה קרה לפני 45 שנים. התקופה הייתה ימי ההיסטריה הענקית סביב הסרט הראשון בסדרת "מלחמת הכוכבים". אנשים עדיין מילאו רחובות בתורים שכמותם לא נראו אי־פעם בדרך לקופות הכרטיסים, ולעתים אף המתינו יום שלם בדרך לכרטיס המיוחל. בפעם הראשונה סרט כלשהו מכר מוצרים מסחריים, בהם דמויות מתוך הסרט כלוק, ליאה, דארת ויידר, צ'ואי, אר2 ועוד, שיוצרו, אלא מה, בסין. אירוע בידורי קולנועי כזה עוד לא התרחש.

ג'ורג' לוקאס היה בתחילת צילומיו של סרט ההמשך “האימפריה מכה שנית", ומפיקי הסדרה חששו שבפערי הזמנים, בין סוף הסרט הראשון לתחילת הסרט הבא, כמו שקרה בסדרות סרטים אחרים, ההתלהבות תדעך. חג ההודיה עמד בפתח, וכדי להחזיק את האש בוערת החליטה חברת CBS להפיק, יחד עם צוות מלחמת הכוכבים, תוכנית מיוחדת בשם: “ספיישל חג - מלחמת הכוכבים" באורך שעתיים ולשדר אותו במשך שבוע חג ההודיה.

הספיישל אכן צולם, בשיתוף פעולה של שחקניה המקוריים של הסדרה, נצפה על ידי 13 מיליון איש ברחבי ארצות הברית, ומאז לא שודר לעולם. למעשה הוא נחשב עד היום לאחת מתוכניות הטלוויזיה הגרועות שנעשו ושודרו אי־פעם.

“מלחמת הכוכבים: הפרעה בכוח" מספר את הסיפור סביב ה"ספיישל חג" המדובר. הוא משלב ראיונות עם אנשי צוות שהשתתפו בהפקה הצולעת עם קטעי וידיאו קצרים מתוכנית הספיישל עצמה. הנה הצעה: אל תצפו בסרט. “מלחמת הכוכבים: הפרעה בכוח" סובל מאותו ליקוי קשה שסבל הספיישל בעצמו: יש לו הפרעה גדולה בכוח. במשך שעה וחצי תמימות (מתי יפסיקו עם סרטי דוקו באורך שעה וחצי???) מתייצבים מול המצלמה אנשי הפקה (לא שחקנים) ומספרים על הספיישל, כמה קשה היה לעשות אותו, כמה רע היה, ואחר כך מתייצבים אנשי צוות אחרים מול המצלמה ומספרים כמה קשה היה וכמה רע היה, ופה ושם מוקרנים קטעי וידיאו קצרים מקצרצרים מתוך הספיישל ומיד אחרי כן חוזר הסרט אל המרואיינים אל הררי הדברת והפטפטנות.

אין בסרט קטעים ארוכים מהספיישל שיניחו לצופה להתרשם בעצמו עד כמה הוא גרוע ומה היה מאכזב בו כל כך עד שהוחלט לגנוז אותו עשרות שנים. וזה יותר מסתם ליקוי בסרט - זו אכזבה כפולה. בכל זאת מדובר בסרט הנישא על שולי אדרתו הזוהרת של “מלחמת הכוכבים", ששבר כל גבול אפשרי. מן המפורסמות הוא שהטיפשים הם מאוד מוכשרים, אבל ראבק, כמה גרועים יכולים להיות מעשי ידיו של בן אנוש כדי ליצור משהו רע כל כך מ"מלחמת הכוכבים"? איפה יודה כשצריכים אותו?