עוד יום שישי הגיע שוב אחרי שכל כך חיכינו לו. קצת זמן לנוח בתוך כל כך הרבה סיבות המדירות שינה מעינינו כבר יותר מדי זמן. למרות הדעה הרווחת, אתם ממש לא חייבים להתרוצץ רק כי סוף השבוע כבר כאן. מוזמנים לפתוח טלוויזיה ולצפות בדבר מה. הנה מה שמצאתי עבורנו בנטפליקס. 

במעמקי הסן |  Under Paris

אז לפנינו עוד מותחן סטנדרטי ורגיל לגמרי, על כריש ענק שמופיע ללא כל התראה מוקדמת בנהר הסן המפורסם בצרפת. כרגיל, תושבי המקום מחפשים תשובות ומייחלים לישועה, ומי שמקבלת על עצמה את המשימה היא איזו מדענית שגם ככה אין לה ממש פניות למשימה, בין היתר בגלל עברה הלא פשוט. 

כן, מדובר בקרב של מדינה מול כריש, כשהחשש הוא שהאירוע הנקודתי לכאורה יהפוך לטרגדיה עולמית. נחמד, קצת יותר מדי פאתוס לטעמי, והייתי מוותרת על כמה וכמה מהסצנות וחוסכת לי קצת זמן. 104 דקות זה הרבה יותר מדי לגרסה משודרגת של 'פיראנה'. 

''במעמקי הסן'' (צילום: נטפליקס)
''במעמקי הסן'' (צילום: נטפליקס)

סופר גיקית | Geek Girl

כבר כמה שבועות שהסדרה הנ"ל ניצבת באחד המקומות הראשונים ברשימת הסדרות הנצפות ביותר בנטפליקס. משום מה השם ממש לא משך אותי, ואפילו לא התעכבתי על הטריילר. עד שהסדרה הגיעה למקום הראשון, ואז הבנתי שאני חייבת להבין במה מדובר. 

במרכז העלילה, שהיא ללא ספק סדרה המיועדת לבני נוער יותר מאשר לאנשים בגילי (השמור במערכת), ניצבת הארייט (אמילי קארי מבית הדרקון, למקרה שצפיתם). נערה קצת קלאמזית, פחות אהודה על חבריה לספסל הלימודים, והרבה יותר מוערכת בקרב סגל המורים. סיפור מוכר. במקרה מקרי בהחלט, שני סוכני דוגמניות מוצאים אותה בשבוע האופנה בלונדון (ביקור בו זכתה כיתתה כפרס), ובדיוק כמו בסיפורי סינדרלה הישנים והטובים – הופכים אותה משוק לשיק ומנערה דחויה לדוגמנית נערצת. 

זה היה יכול להיות נחמד אם באמת היו הולכים על מה שמצופה מסיפור סינדרלה קלאסי. מישהי שחולמת להגיע לאנשהו, וסוף סוף מקבלת את ההזדמנות. אבל זה ממש לא היה החלום שלה. הארייט רק חיפשה מישהו שיגאל אותה מהמעמד הנמוך שלה בתיכון. ואז כל העניין פשוט נראה כמו עוד דרמת תיכונים עמוסת מניירות ללא כיסוי. 

מסקנותיי להלן: אני לא בגיל, אבל אני חושבת שגם אם הייתי ממש לא בטוח שזה היה הדבר האהוב עליי ביותר, והמרכיב הזה, שגורם לאנשים להתאהב בסדרה, פשוט לא קיים כאן. מה כן יש? אופנה, ניחוח הייסקולי, חלומות שמתגשמים עבור אנשים שמעולם לא רצו בהם. תשפטו בעצמכם.