קארל לגרפלד הוא שם דבר בצרפת ובעולם האופנה העולמי. חלומו של כל סטודנט אופנה הוא להיות קארל לגרפלד. שירות דיסני פלוס ידע לחוש את הדופק האופנתי של יושבי תבל ואחרי מיני סדרה על מעצב האופנה הספרדי בלנסיאגה, חזרו בדיסני פלוס לבירת האופנה בפריז עם סיפור עלייתו המטאורית היישר לכס המלוכה של הגדול מכולם - קארל לגרפלד.

בתקופה בה פעל לגרפלד בצרפת ועבד כמעצב ראשי של בתי האופנה "קלואה", "פנדי", בית אופנה תחת שמו וכמובן "שאנל", מעצבי האופנה של הקוטור והיוקרה הצרפתית היו כמעט כולם זרים. למעט ז'אן-פול גוטייה, צרפתי במקור, מארק ג'ייקובס (האמריקאי) עיצב עבור לואי ויטון, אלבר אלבז המנוח (הישראלי) עבור לנוון, ג'ון גליאנו (האנגלי) עבור דיור וקארל לגרפלד (הגרמני) עבור שאנל.

בצרפת ידעו שלגרפלד ממשיך את השפה המקורית של קוקו שאנל, מייסדת המותג שלעד ייזכר כשיקי בתבל עם חתימת הצבעים המוכרת שחור-לבן, שנותנת את הטון ללוגו, לעיצוב החנויות וכמובן לצבעי הבגדים של שאנל. קוקו שאנל שיחררה את הנשים מהמחוך, לגרפל השאיר אותן משוחררות עם קריצה מבית היוצר שלו.

לפני 15 שנים היתה לי הזכות להתארח בטירתו של קארל לגרפלד בפריז ברו דה ל'אוניברסיטה 7. עוד לפני כן, עת זכתה גרמניה במונדיאל, לגרפלד הרים זיקוקים לאוויר בגינת הטירה. הביקור עצמו התרחש עת לגרפלד הנוח נתן לחברתו המנוחה אף היא, ויוויאן ווסטווד, להשתמש בטירה לטובת תצוגת האופנה שלה בשבוע האופנה. אנשי הצוות רוקנו את קומות הטירה מחפצים ומרהיטים, הקהל ישב בחדרים והדוגמניות התהלכו ברחבי הבית. כשהכל הסתיים יצאנו כולנו לגינה. לפני שעזבתי את המקום, הלכתי לחדרון אליו מלכת צרפת הולכת לבד. על הדלת היה כתוב: «Si tu pisses partout, t'es pas Chanel du tout!» ובתרגום לעברית: "אם אתה משתין לכל עבר, אתה לא שאנל בכלל!"

לשונו של לגרפלד, כפי שניתן להבין, היתה מחודדת והוא נהג להשתמש בה, או כפי שהיטיב לנסח זאת בדרכו העוקצנית: "אני לא מחזיק את הלשון שלי בכיס וזה לא המקום בו היא צריכה להיות". עוד משפטים כייפיים מבית היוצר שלו? "כמה כסף יש לי בחשבון הבנק? אבל זאת שאלה של עניים!"; "אני שונא שיחות אינטלקטואליות כי רק דעתי מעניינת אותי"; "אני רוצה להיות נחמד אבל אני לא רוצה שישימו לב לזה". אחרי שרזה 43 קילוגרמים כי רצה ללבוש את המכנסיים שעיצב הדי סלימאן, אמר לגרפלד "אף אדם רזה לא אמר לי שאני יותר מידי רזה".

לגרפלד נחשב באותה תקופה לצלם הטוב ביותר בפריז. התמונות שלו לא תמיד היו בפוקוס, אבל כולם ידעו שאם קארל לגרפלד מצלם אותך, את המוזה החדשה שלו. ואל תגידי כלום אם התמונה מטושטשת. 

מאיה גז בטירה של קארל לגרפלד בתצוגת האופנה של ויויאן ווסטווד (צילום: פרטי)
מאיה גז בטירה של קארל לגרפלד בתצוגת האופנה של ויויאן ווסטווד (צילום: פרטי)

לגרפלד הלך כמובן לעולמו בעיצומו של שבוע אופנה בפריז. אם לצאת מפה, אז ברעש ובצלצולים. הסדרה החדשה "להפוך לקארל לגרפלד" בדיסני פלוס מתחקה אחר צעדיו המקצועיים כמו אחרי חייו האישיים מתחילת דרכו. מדהים היה לראות עד כמה היה דומה לאימו ואחרי מותה אף סיפר שהוא שונא לטוס ותמיד לוקח איתו לטיסות כרית קטנה שהיתה שייכת לה, כדי להרגיש אותה איתו. 

את הסדרה צילמו בצרפת, מונקו ואיטליה. דניאל בריהל הגרמני-ספרדי משחק את לגרפלד. בריהל שיחק את הצלף הגרמני הנערץ פרדריק צולר שהתאהב בשושנה היהודיה ב"ממזרים חסרי כבוד" של טרנטינו. לצדו מככבים שחקנים מהשורה הראשונה מעולם האופנה והמשחק הצרפתי. 

"להפוך לקארל לגרפלד" היא מיני-סדרה לצריכה בסוף שבוע שלם או במנות קטנות של פרק ביום כדי להיות קצת במקום אחר, בזמן אחר, בפריז, בתוך עולם האופנה האכזר והשיקי, המצחיק והמכאיב ובעיקר, כדי להתוודע לדמותו יוצאת הדופן של אמן שהיה גם טיפוס חמור סבר, מפחיד, מצחיק ומוכשר.