ג'ונתן קונריקוס, לשעבר ראש ענף תקשורת בינלאומית בדובר צה"ל, שיתף ריאיון שערך ב-BBC לאחר חילוץ החטופים, במהלכו נשאל שאלה שהותירה אותו המום. "האם היה צריך להזהיר את הפלסטינים באזור טרם הפעולה?", נשאל ע"י המראיינת. 

השמחה לא שלמה: "נועה ארגמני לא יכולה לתקשר עם אמה"
בראש של סינוואר: האם מצב מנהרות החמאס ברצועה גרוע משחשבנו?

כמו כן, סיפר על ההתרגשות העצומה בקרב הציבור בישראל: "נקודת אור בחושך, בפעם הראשונה מזה מספר חודשים לישראל יש אפשרות להיות שמחים, כשהמשפחות מתאחדות עם החטופים. ישראל עדיין מוקפת ע"י ארגוני הטרור שממונים ע"י איראן, שרוצים להשמיד אותה". 

כשנשאל בנוגע לסוגית ההורגים העזתים, תקף: "החטופים הישראלים הוחזקו ע"י אזרחים עזתים, באזור אזרחי. למה הם עשו את זה, למה הם שיתפו פעולה עם החמאס?". 

שיחת הוידאו המרגשת בין שלומי זיו לאשתו וחברו (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

סא"ל במיל' אלון אביתר, פרשן לענייני ערבים ומומחה לזירה הפלסטינית, התראיין הבוקר ב-103FM, והתייחס להפתעה הגדולה שחווה אתמול ארגון הטרור חמאס, עם מבצע חילוץ החטופים הדרמטי. "אני חושב שהצעד הראשון המתבקש מבחינתם אחרי שלב ההלם והיציאה מאיזון, כי היה ממד משמעותי של הפתעה, הוא בבקרת נזקים, לבדוק איך ולמה קרה מה שקרה.", ציין. 

עוד אמר כי "הדבר השני לאחר הבדיקה של עצמם, אני יכול להניח בזהירות שזה ישליך גם על תנ אי ההחזקה והמודיעין של שאר החטופים ברצועה. היה שיח מאוד ערני במדיה הערבית, באולפנים הערבים, סביב ההשלכות על עסקה ועל הנהגת חמאס. מה האירוע הזה יעשה, גם בעקבות הפעלת הלחץ היותר משמעותית של ארה"ב על קטאר".