יוסי אלי, כתב חדשות 13, כתב היום (שישי) בחשבון ה-X שלו נגד מינוייה של חברת הכנסת לשעבר יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית החדשה של חדשות 13.

נזכיר, כי בעבר, כתב מנכ"ל משרד התקשורת דוח חמור על התנהלותה של המנכ"לית החדשה שמאלוב ברקוביץ', בעקבות תלונה של ארגון העיתונאים. בעקבות אותו דוח, בנובמבר 2018 הודיע משרד התקשורת כי היא לא מועמדת לתפקיד במועצת הרשות השנייה הבאה. בינואר 2022 סיימה את תפקידה.

גליקמן וחודורוב נגד המנכ"לית החדשה של חדשות 13: "מלחמה על הבית"

בפוסט הוא כתב: "ב-7 באוקטובר יצאתי לשדרות. בלי לשאול שאלות, בלי לחשוב פעמיים. יצאתי לשליחות עיתונאית כדי להביא את המציאות כפי שהיא. אין לי ברירה אלא לגלות את הפצע שמכנן בי גם כעת: ב-7 באוקטובר התקשרו אליי מספר בלתי מבוטל של אנשים מהקיבוצים והתחננו לעזרה. זה פצע שלעולם לא אשכח".

"ב-7 באוקטובר נכנסתי לתחנת המשטרה בשדרות, כמעט חטפתי כדור מצלף מחבל של הנוחבא על גג תחנת המשטרה. בחודש הראשון מהמלחמה תיעדתי תיעוד היסטורי תוך סכנה מתמשכת לפגיעה את מה שמתרחש בעוטף. כל זאת עשיתי למען הציבור הישראלי, בשביל להביא את האמת כשהצבא לא ידע".

תחנת המשטרה בשדרות  (צילום:  יוסי זמיר פלאש 90)
תחנת המשטרה בשדרות (צילום: יוסי זמיר פלאש 90)

"בזמן שהמשפחה שלי שהתה בממ״ד והייתה בחרדות קשות על גורלי, עשיתי את מה שאני יודע: כתבות שטח. לא רק בשביל הציבור, אלא בשביל חדשות 13, בשביל רשת ומטעם רשת. אחרי זה היו מספר חשיפות גם של גיבורים אלמותיים (עוז דוידיאן) וגם עוולות קשות (פרשת קסטלמן)".

"אני ממש לא מחפש טפיחה על השכם. לא מחפש סופרלטיבים, הסיפוק בהבאת האמת ושיקוף המציאות מספיקה לי. אבל אני מבקש לא לירוק לי בפרצוף! וזו התחושה שעוברת עם המינוי הזה. יריקה בפרצוף לאדם שנתן את הנשמה במלחמה הזאת למען הערוץ. מבאס".

יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (צילום: אורי לנץ, פלאש 90)
יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (צילום: אורי לנץ, פלאש 90)

זו אינה הביקורת הראשונה שמתקבלת בעניינה. אתמול עיתונאי החברה הוציאו מכתב שמגנה את ההחלטה: "הביעה עמדות פוגעניות כלפי נשים, וישנו חשש לניגוד עניינים".

יו"ר הדירקטוריון אייל דה פאו כתב: "אני ושאר חברי הדירקטוריון סומכים על יוליה שתיקח את המושכות ותוביל את חברת החדשות להישגים חדשים. בימים הקרובים יוליה תיפגש אתכם ואני מצפה מכולכם לשתף איתה פעולה ולעזור לה להיכנס לתפקיד באופן היעיל והמהיר ביותר".

עוד הוסיף: "אני משוכנע שיכולותיה המגוונות והרקורד המוכח שלה בבניית חברות תקשורת, ישיאו ערך רב למיצובה ולחיזוקה של חדשות 13 בשוק הטלוויזיה הישראלי. אני מאחל לה הצלחה רבה ומצפה לדרך המשותפת".