לורדים יקרים, גברות נכבדות, ברוכים השבים לווסטרוז! נכון, זה לקח כמעט שנתיים אבל הנה הדרקונים חוזרים, ויחד איתם - מלחמת האחים של בית טארגריין, הידועה גם כ"מחול הדרקונים".  

לפני שנצלול לכל מה שקורה בפרק הפתיחה של העונה, וקורה הרבה, הנה תזכורת קצרה לכל מה שקרה בעונה הראשונה: המלך וייסריז הראשון הכריז על בתו ראינירה כיורשת העצר, לאחר מותה של המלכה אמה, וייסריז התחתן פעם נוספת, עם אליסנט היטאוור, בתו של ימין המלך אוטו הייטאוור. 

לקראת סיום העונה, וייסריז נפטר, ובית טארגריין מתפצל. הצד השחור, בהנהגתה של המלכה ראינירה, בעלה דאימון טארגריין (אחיו של וייסריז) וילדיה - ג'אכאריס, לוקאריס וג'ופרי. לצידם עומדים בית ואלאריון ומחצית ממשמר המלך. מנגד, הצד הירוק, בהנהגת בית היטאוור: המלכה העוצרת אליסנט, ימין המלך אוטו והמלך אאיגון טארגריין השני לשמו. לצידם נמצאים אחיו של אאיגון, דאימון שהרג בסיום העונה את לוקאריס, מפקד משמר המלך קריסטון קול ובתי באראת'יון ולאניסטר. 

הדרקונים חוזרים: הצצה ראשונה לעונה החדשה של "בית הדרקון"

מכיוון שהבטחתי תזכורת קצרה, אי אפשר לצלול לכל מה שקרה בעונה הראשונה, אבל למי שמרגיש שהוא צריך לצלול לעומק הדברים, יוטיוב הוא חברכם הטוב ביותר. למי שמחפש סיכום ברור ואיכותי בעברית, אני ממליץ על הפודקאסט "קרב הממזרים", פודקאסט לצפייה חוזרת של "משחקי הכס", שעשה הפוגה קלה מהריוואטצ' כדי להתעסק בעונה הנוכחית של בית הדרקון.

בית הדרקון עונה 2 (צילום: באדיבות HOT, סלקום TV ו-YES)
בית הדרקון עונה 2 (צילום: באדיבות HOT, סלקום TV ו-YES)

ועכשיו כשכולנו בקו אחד, אפשר לחזור לווסטרוז, ולקחת טיול קצר לצפון הקר, שם ג'קריס מתהלך על החומה עם הלורד כראגן סטארק, לאחר שכבר הבטיח את נאמנות בית ארין והבקעה לצד של השחורים. על החומה, לורד סטארק מבטיח שיעמוד בשבועתו לוייסריז וישמור אמונים לראינירה  ובנוסף מספק להם 2,000 לוחמים מנוסים, שמרגישים שהחורף מגיע ובמקום להיות עול על משפחתם בצפון הקפוא, ירדו לדרום כדי להילחם. הביקור מסתיים באחת כאשר מגיע עורב עם הבשורה על מותו של לוקאריס מידיו של אאימונד, או יותר נכון - מפיה של הדרקונית שלו ואיגאר. 

בדרגונסטון, ראיניירה יוצאת לחפש הוכחות למוות של הבן שלה במו עיניה ומוצאת בגדים וכנף דרקון בלבד. חמת זעם היא חוזרת למועצת המלחמה שלה, ומבקשת את ראשו של אאימונד, אבל עוד נגיע לזה. בזמן שהמלכה בחיפושים, דאימון דורש מראיניז לסייע לו בחיסול הירוקים, ומאשים אותה שכל המלחמה בכלל קורית כי היא לא הרגה אותם בטקס ההכתרה של אאיגון. בעלה של ראיניז, לורד קורליס ואלאריון מקבל לידיו ניצב חרב שאחד מאנשיו הכין עבור לוקריס, שכבר לא יצטרך אותה. אותו אדם היה אגב האיש שהציל את לורד ואלריון בעונה הקודמת מקרב נגד פיראטים שכמעט גבה את חייו (אין צורך לנסות להיזכר אם ראיתם את הקרב, הוא התרחש אוף-סקרין לגמרי).

לא רק השחורים מתכוננים לעליית השלב במלחמה. אאיגון במעלה מלך מכנס את המועצה שלו לדיון ומביא איתו את יורש העצר הצעיר, הנסיך ג'אהאריז, שעוד יגלם תפקיד מהותי בפרק. לאחר המועצה, ליטלפינגר של "בית הדרקון", לורד לאריס סטרונג, מחליט ללמד אותנו קרינג' מהו ומספר למלכה אליסנט שהוא החליט פשוט להוציא להרוג אנשי צוות בארמון מכיוון שלטענתו אי אפשר לתת בהם אמון. על הדרך הוא גם מנסה להסביר למלכה שהוא צריך להיות ימין המלך. כן ברור, היא עוד רגע מעיפה את אבא שלה בשביל מישהו עם פטיש על הרגליים שלה. 

לראשונה העונה אנחנו חוזרים גם אל אולם הכס, שם אאיגון פוגש את אנשי העם שלו. ולמרות שבסופו של דבר ימין המלך מונע ממנו לתת לרועה הצאן כבשים, נראה כי אאיגון לא סתום עד הסוף כמו שהאמנו והוא לפעמים ישמח לעזור לאנשים הקטנים. האיש החשוב בסצנה הוא אגב הנפח יו, אבל לא נעשה לכם ספוילרים. 

בית הדרקון עונה 2 (צילום: באדיבות HOT, סלקום TV ו-YES)
בית הדרקון עונה 2 (צילום: באדיבות HOT, סלקום TV ו-YES)

זוכרים שראינירה ביקשה את ראשו של אאימונד? אז דאימון כאן כדי לבצע. דאימון מתנגב למעלה מלך ופוגש את מיסאריה, "התולעת הלבנה" שמסבירה לו שמבחינתה כלום לא אישי והכל ביזנס ולכן היא לא הסגירה אליו את אאיגון טארגריין לאחר שלכדה אותו בעונה הראשונה. דאימון מציע לה עסקה משלו, החופש שלה תמורת המידע שהיא מחזיקה על המבצר האדום והאנשים שישנים בו. 

מיסאריה שולחת את דאימון לעמית לשעבר שלו ממשמר העיר, אותו הוא מצוות ללוכד עכברושים שיכניס אותו למבצר ויחד הם יהרגו את אאימונד. השניים לא מוצאים את אאימונד, אבל הם כן מוצאים את המלכה הלנה, אחותו-אשתו של אאיגון, יחד עם ילדיה הישנים במיטותיהם. השניים קיבלו הוראה לחזור עם ראש, אז הם יחזרו עם ראש. הלנה מגלה להם באיזו מיטה ישן הנסיך ג'אהאריז, והשניים עורפים את ראשו. הלנה המבוהלת בורחת מהחדר אל אמא שלה המלכה, רק כדי למצוא אותה במיטה עם קריסטון קול ולבשר לה שהלך הילד. מה שבטוח, מכאן כבר אין דרך חזרה, שני הצדדים הסירו את הכפפות והאש, הדם והדמעות הולכים לשטוף את ווסטרוז.

למען האמת, סצנת הסיום שונה מאוד בספר עליו מבוססת הסדרה. שם, שני המתנקשים שזוכים לשמות "Blood & Cheese", דם וגבינה, קצב ולוכד עכברושים, לא מקבלים הוראה להרוג את אאימונד, אלא להשיב טובה תחת טובה לירוקים ולהרוג בן עבור הבן שאאימונד הרג לראינירה. השניים לוכדים את המלכה הלנה עם שני בניה ובתה, ושואלים אותה איזה בן היא בוחרת לחיים ואיזה למוות. הלנה בוחרת לתת להם להרוג את התינוק בן השנתיים מאילור, ולהשאיר את יורש העצר בחיים. בתגובה, Blood צוחק, הם הורגים את ג'אהאריז ובורחים.

בדרך כלל אני מתנגד לשינויים מהותיים מהספרים, אבל הפעם אני יכול לחיות עם זה בשלום, מכיוון שבסדרה בחרו לתת לנו קו יותר מאוזן ושיוויוני, לפיו כל אחד מאיתנו יצטרך לבחור באיזה צד הוא, השחורים או הירוקים, מתוך ידיעה ששני הצדדים עושים מעשים נבזיים ושפלים. 

בשביל פרק פתיחה, הפרק שומר על קצב מאוד סביר, יש מספיק תזכורות למה שקרה בעונה הקודמת אבל מתקדמים גם יחסית בקצב טוב אל תוך הדם והבלאגן. מה כן היה חסר בפרק? עוד מאיימונד טארגריין ועוד דרקונים, הרבה דרקונים, אבל הם יגיעו ככל שהמלחמה (והעונה) תתקדם.

בית הדרקון משודרת ב-HOT HBO ,HOT VOD  ו-NEXT TV, בסלקום TV וב-YES