כתב ערוץ 13 מתן חודורוב פרסם היום (רביעי) בחשבון ה-X שלו הקלטות שפורסמו ב"הארץ" שבהן נשמע שר התקשורת לשעבר, איוב קרא, אומר כי לטענתו אברהם נתן, חבר דירקטוריון חדשות 13 כיום, דרש ממנו להאריך את כהונתה של יוליה שמאלוב ברקוביץ כיו"ר הרשות השנייה, ואף איים: "או שהקריירה הפוליטית שלך תחוסל". בסיום הפוסט כתב חודורוב על עמיתו למשרד: "על היועמ"שית לחקור חשד לסחיטה באיומים ולהשעותו".

בהקלטה, איוב קרא טוען כי נתן אמר לו: "הוא אמר לי אל תפטר את יוליה ברקוביץ'. אם תפטר אותה - אתה גמרת", הוא מוסיף: "לא ידעתי את מי הוא מייצג. אמר לי: 'אתה רואה אותי, אני ראש הממשלה'. אמרתי לו שאני הולך עם האמת והצדק והחוק. לא יכול לזוז לא ימינה לא שמאלה". הוא מספר שמאותו הרגע היה נתק: "ברגע שאברהם נתן אמר לי 'אתה תשלם על זה, אתה לא תהיה יותר בכנסת'".

גליקמן וחודורוב נגד המנכ"לית החדשה של חדשות 13: "מלחמה על הבית"
הסחף בחדשות 13 נמשך: זה הכתב הבכיר שהצטרף למתקפה נגד מינוי המנכ"לית

"אמרו לי, 'אם אתה מעיף אותה החוצה אנחנו נעיף אותך'. אברהם נתן הוא האיש של נתן אשל, והיא של אברהם נתן", המשיך לספר בהקלטה שפורסמה ב"הארץ".

גם טאלנט וכתב נוסף בחברה, ספי עובדיה, הסביר את מהות ההקלטות באריכות ובפירוט, וכתב כי אברהם נתן הוא "עסקן הליכוד", וכי "שני גיבורי הסיפור הסיציליאני הזה הסתננו אחד בעזרת השנייה, ולהיפך, לעמדות שליטה, ניהול והשפעה בחדשות 13". עוד כתב עובדיה: "נתן, הדירקטור שדאג אז לכאורה לשמאלוב, מונה אח״כ בעצמו תחתיה לדירקטור בחדשות 13, ועכשיו מינה אותה למנכ״לית חברת החדשות השנייה בגודלה בישראל. יד רוחצת יד".

אברהם נתן שימש בעבר כיו"ר רשות השידור, וכיו"ר קשת. העיד במשפט הולילנד כמי שעבד עם עד המדינה שמואל דכנר וספג ביקורת בפסק הדין על אי אמירת אמת בבית המשפט, ועל כך שהעלים עובדות במהלך עדותו. בעבר, נפסל גם מינויו ליו"ר חוצה ישראל.

יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (צילום: נועם ריבקין פאנטון פלאש 90)
יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (צילום: נועם ריבקין פאנטון פלאש 90)

נזכיר, כי זו אינה הפעם הראשונה שעובדי חדשות 13 פועלים נגד הדירקטוריון. הבוקר פורסם כי עובדי החדשות תלו שלטי מחאה נגד מינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ' בשני אתרי החברה - רמת החייל ונווה אילן, כולל על דלת משרדה. זאת לאחר שגם פרסמו מכתב נגד מינויה.

כמו כן, אתמול פורסם כי כמה משרדי פרסום גדולים שיגרו לאחרונה איום לרשת ולפיו יקטינו דרמטית תקציבים אצלם אם המינוי אכן יצא לפועל. כזכור, חברת הכנסת לשעבר מונתה למנכ"לית החדשה של חדשות 13. שמאלוב ברקוביץ' כיהנה כיו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו וכחברת כנסת מטעם מפלגת קדימה.