מי היה מאמין שכבר יום רביעי. כמה התלוננו, התקשינו לקום, הבטחנו לעצמנו שהיום נעשה שנ"ץ או לפחות נשכב על הספה עם עיניים פקוחות לרווחה וכרבולית. כל אלה לא קרו, אבל אט אט אנחנו מתקרבים לשנת הצהריים של יום שישי. וכולנו יודעים שאין לה מתחרים. יאללה, בואו נצפה במשהו. 

ריקוד השטן: כת 7M בטיקטוק | Dancing for the Devil: The 7M TikTok Cult

ריקוד השטן כת 7 (צילום: נטפליקס)
ריקוד השטן כת 7 (צילום: נטפליקס)

משהו מטריד למדי ניצב לפנינו, כמעט כמו הכותרת שלא הסבירה פנים, וגם לא הסבירה שום דבר אחר. במרכז, איך לא, אפליקציית הטיקטוק, שהרבה מעבר לריקודים המוזרים ולכמות המסחרית של סרטוני האוכל, מכילה גם אלימות בשלל צורות.

הכל מתחיל כשמירנדה ווילקינג, ולצדה עוד כמה וכמה רקדניות טיקטוק, מחליטות לקשור את גורלן עם חברת ניהול האמנים 7M Film. אחרי ממש לא הרבה זמן יגלו הנערות שהן ליטרלי חתמו על עסקה עם השטן, ושמאחורי החלומות הגדולים ניצבת כנסיה שמתגלה ככת מסוכנת. 

הדוקו הנ"ל מזכיר שוב שיש הרבה מאוד רוע בעולם, גם כשזה נוגע לנשים צעירות שרק החלו לבנות את חייהן, ושעלינו להיזהר, בייחוד ברשתות. ואם שמים בצד את מוסר ההשכל הכל כך חשוב כאן, הסדרה גם מאוד מעניינת. מומלץ.

ברבי השחורה | Black Barbie

נלך על עוד דוקו אחד, אבל הפעם בסרט באורך מלא. למה לא בעצם? אפשר לצפות גם בסרטים תיעודיים לרגע, ולדעת דבר מה נוסף על העולם הכאוטי שלנו. גם ככה אנחנו לא ממש מצליחים להתרכז בלמידה בשיטה המסורתית יותר.

'ברבי השחורה' של שונדה ריימס (האם הרוחנית של 'האנטומיה של גריי'), חוזרת אל הימים בהם החליטו בחברת מאטל, פירמת הברביות הרשמית, להשיק לראשונה ברבי בעלת עור כהה. כך, מחלום של כמה עובדות בחברה, הפכה הברבי המשודרגת למוצר פופולרי למדי, שנתן לעוד ילדות את הזכות לחלום. חשוב, ראוי, רגיש, נעשה בטוב טעם. שונדה ריימס או לא שונדה ריימס?