המגישה הוותיקה של חדשות 13, תמר איש שלום, תסיים מחר (שבת) את הקדנציה שלה בערוץ ותגיש את המהדורה האחרונה שלה. בציוץ ברשת X (טוויטר), התייחסה איש שלום לסערה הנוכחית בערוץ, ותקפה את המנכ"לית המיועדת, יוליה שמאלוב ברקוביץ'.

"בעוד שבוע אגיש במוצ״ש מהדורה אחרונה, וההחלטה שלי לעזוב לפני תום החוזה התקבלה לפני 7.10 (ונדחתה בעקבות פרוץ המלחמה), כך שאין לי אינטרס אישי בעתיד חדשות 13. אבל זה לא נכון, כי לכולנו יש אינטרס, אישי וציבורי, שחברת החדשות השנייה בגודלה בישראל תמשיך לתפקד, להתקיים, להנות מחופש עיתונות וניהול מקצועי חף מאינטרסים פוליטיים", כתבה איש שלום.

"הדיון במינוי של שמאלוב ברקוביץ׳ מתמקד מטבע הדברים בהיבטים הפוליטיים, הקשר לסביבת נתניהו, המינויים ההדדיים הבעייתיים, והתפקוד שלה כיו״ר הרשות השנייה. הכל חשוב, והכל מטריד. העניין הוא שלא היינו אמורים להגיע בכלל לדיונים האלה. שלל האמירות המיזוגניות והשובניסטיות של שמאלוב ברקוביץ׳ לבדן אמורות היו לפסול אותה מלשמש מנהלת ועורכת ראשית של חברת חדשות (או כל ארגון אחר שבו עובדות נשים). ואם לכתחילה משום מה מי שמינה אותה לא היה מודע לאמירות המבזות שלה, הן מצדיקות ביטול מינוי בדיעבד", הוסיפה.

דרוקר על הכוונת: הציטוטים המדהימים של מנכ"לית חדשות 13 החדשה

"הטלת ספק בהטרדות מיניות, התקפה על אמהות חד הוריות, כינוי נשים פמיניסטיות - ג׳יהאד פמיניסטי - זה מספיק. לא צריך שום סיבה נוספת כדי למנוע מאדם כזה לשבת על כסא המנכ״ל. אגב, נשים רבות בתעשיית החדשות מצפות שנים לרגע שבו אישה תנהל חברת חדשות. הגענו להישגים אדירים בשני העשורים האחרונים. נשים מובילות מהדורות חדשות בכל הערוצים, הן פרשניות וכתבות בכירות בכל התחומים, כלכלי, פוליטי, מדיני, צבאי. הן עורכות ומפיקות. אבל בהנהלה הבכירה של גופי התקשורת אפשר לספור אותן על כף יד אחת. מעציב שעד שסופסוף אישה ממונה לתפקיד, זו מישהי לא ראויה, בעלת אג׳נדה של ממש נגד נשים. עוד לא מאוחר להתעשת", המשיכה איש שלום.

יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (צילום: נועם ריבקין פאנטון פלאש 90)
יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (צילום: נועם ריבקין פאנטון פלאש 90)

כזכור, ועד עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים והעיתונאיות עתרו אמש לבג"ץ כנגד הרשות השנייה ודירקטוריון חדשות 13, בבקשה לפסול את מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' לניהול החברה.

העתירה הוגשה בידי עורכי הדין אמיר בשה, נדב ויסמן, יפית שלו, יונתן רום ועדן יגזאו שמבקשים להורות לחברת חדשות 13 לבטל את המינוי של שמאלוב-ברקוביץ', להורות לרשות השניה להתערב לעצירת המינוי בהתאם לסמכותה כרגולטור, ולצאת בהליך תקין לבחירת מנהל/ת חדש/ה לחברה.