גיא פלג התייחס היום (ראשון) בתוכניתו ב-103fm לאירוע הדחיפה של כתבת ״חדשות 12״ יולן כהן על ידי שוטר במהלך ההפגנה אמש: ״משהו רע מאוד קורה במשטרת ישראל״.

"מאמש אני נשאל פעם אחר פעם מה אני אומר על הדחיפה הגסה שדחף שוטר את הכתבת שלנו. אנחנו אומנם קרובים וכשמדובר בקולגה לעבודה או בכלל בעיתונאי או עיתונאית שמבקשים לעשות את העבודה שלהם, לשדר מהשטח בתנאים לא קלים, אנחנו קופצים ומשמיעים קול יותר חזק. אבל האמת, שזאת המציאות וזאת המציאות כבר הרבה מאוד זמן, עוד מלפני האסון הנורא", אמר פלג בפתח התוכנית. 

חדשות 12 נגד המשטרה: "דורשים לערוך בירור של התקיפה נגד כתבתנו"

"פעם דוחפים בגסות את יולן כהן ובפעמים אחרות דוחפים נערים, נשים, גברים, צעירים ומבוגרים. אותם אנשים שבאים לשטח במוצאי שבת ומממשים את הזכות שלהם להביע מחאה, לזעוק צעקה, להילחם על המדינה ועל דברים שחשובים להם״. 

עוד המשיך ואמר פלג: “יש שכינו זאת תרבות ומליציית [איתמר] בן גביר. אבל המכנה המשותף הוא פשוט; שוטרי משטרת ישראל, כשיוצאים וצריכים לצאת ובכוחות מתוגברים להפגנות, בראש ובראשונה הם צריכים לפי דעתי לצאת כדי לשמור על המוחים האלה. כדי לאפשר את עבודת הכתבים בשטח, כדי לוודא שאיש לא יתקוף מפגינים, שאיש לא ידרוס מפגינים, שאיש לא ינסה לפגוע בעיתונאים שמדווחים מהשטח".

"במקום זה, רבים מדי מקציני המשטרה והשוטרים רואים במפגינים אויבים, כאלה שצריך לסלק, לרסן, לתקוף, והם לא פעם מפעילים כוח שלא לצורך או כוח חריג מדי בנסיבות העניין וכשהם כבר מגיעים להיחקר במחלקה לחקירות שוטרים, הם מקבלים רוח גבית, תמיכה, ולא פעם אפילו קידום, מהשר הממונה. זאת המציאות", הוסיף.  "התנהלות בעייתית מאוד, הדעת לא סובלת שיפגינו כזאת אלימות כלפי אף אדם, אף אישה, אף עיתונאי ואף מפגין", סיכם.

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל פועלת למימוש חופש הביטוי והמחאה ללא משוא פנים ונערכת לכל אירוע בכוחות מותאמים, גלויים וסמויים על מנת לאפשר למוחים את מימוש זכותם הדמוקרטית, תוך שמירה על שלומם, לצד פגיעה מינימלית בשגרת החיים.  בתוך כך, כאשר מבוצעות עבירות או הפרות סדר, מחויבותה של המשטרה להפסיקן תוך אכיפת החוק. כל טענה על התנהגות החורגת מן המקובל, ראוי שתיבחן ע"י הגורמים המוסמכים לכך. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אך לא תאפשר הפרות סדר, תקיפות שוטרים והתפרעויות המבוצעות בניגוד לחוק".