העיתונאית והמגישה חן זנדר (חדשות 13) ראיינה היום (שלישי) ב״כנס הרצליה״ באוניברסיטת רייכמן את איש העסקים וזוכה פרס ישראל ליזמות וחדשנות, איל וולדמן. מאז השבעה באוקטובר זנדר וולדמן חולקים שניהם את התואר הקשה מנשוא - משפחת השכול: אחותה של זנדר, נועה, ובתו של וולדמן, דניאל ובן זוגה נעם שי, נרצחו באכזריות במסיבת הנובה. לאחר הראיון שוחחה זנדר עם "מעריב" וסיפרה על המפגש ביניהם מאחורי הקלעים.

אייל ולדמן חושף: "האמירתיים חושבים שחיילי צה"ל אונסים נשים בעזה"

חן זנדר, איל וולדמן (צילום: רונן טופלברג)
חן זנדר, איל וולדמן (צילום: רונן טופלברג)

אילו שיחות מתקיימות ביניכם מאחורי הקלעים? מחוץ לבמה הלא המאפשרת? 
״יצא לנו לדבר לפני וגם אחרי הראיון כמובן. והאמת, שבדיוק על זה דיברנו. על האופן בו אותו ׳גורל משותף׳ באמת מאפשר לחומות לרדת. איל הוא באמת איש מדהים עם עשייה ענפה ושנינו בשבעה באוקטובר קיבלנו את התואר שאף אחד לא רוצה לקבל. מצאתי את עצמי משתפת אותו דברים שאני לא משתפת את כולם, כשאת פוגשת אנשים שנמצאים במקום כמו שלך. יכולתי לשתף אותו בפרטים הנוגעים באופן בו אני מתמודדת והאם אני מטופלת. ולהבין את הדבר הנורא הזה שאנחנו עדיין מנסים לעכל. תמיד אנחנו אומרים, המשפחות השכולות, שזה הדבר החיובי היחיד בכל הדבר הנורא והבלתי נתפס הזה; לפגוש כל כך הרבה אנשים טובים ומשפחות מדהימות, שכמובן לא היינו רוצים להיכלל בקבוצה הזו״.

איך הרגשת מהדברים המעוררי תקווה שאמר ולדמן בכנס?
״באמת יש בו המון תקווה. וכששומעים אותו זה זה מעורר את זה. אם הוא מוכן להקריב בזמנים הקשים האלה את כל החיים החופשיים והטובים שלו לפוליטיקה - זה מדהים״.

אייל ולדמן כנס הרצליה 2024 (צילום: דוברות כנס הרצליה,רונן טופלברג)
אייל ולדמן כנס הרצליה 2024 (צילום: דוברות כנס הרצליה,רונן טופלברג)

בראיון ב״כנס הרצליה״ שאלה זנדר על השיח שמתנהל סביב השתלבות מתהוות של ולדמן למגרש הפוליטי. לכך ענה: ״אני אישית הייתי פחות מעוניין ללכת לפוליטיקה וזו לא שאיפת חיי. אבל אם באמת נראה שאין מצב להקים פה ממשלה ראויה אז יכול להיות שלא תהיה ברירה ונצטרך ללכת לפוליטיקה. אלה המילים שלי ואני עומד מאחוריהן. אני מקווה שיהיו אנשים מספיק ראויים להנהיג את המדינה הזו ואנחנו נשאר בחוץ. אבל אם לא תהיה ברירה אז נאלץ להיכנס״.