שלושה שבועות חלפו מאז יצאה לדרך העונה החדשה של "האח הגדול" ברשת 13 בעיצומה של מלחמת חרבות ברזל. רגע לפני שדיירי "האח הגדול" נכנסו לבית הסגור כדי לריב על תקציב ואוכל והתנתקו מהדיווחים השוטפים ומהמציאות הכואבת, פגשנו את יהב אהרבור, בן 26 ממוצא ניגרי, פולני וטוניסאי, שגדל ברמלה, ועובד כמוכר ברשת חנויות בגדי יוקרה.

"אני בן אדם רגיל. עבודה, ספורט, בית. אוהב להיות לבד ואת השקט", הוא מעיד על עצמו. "אני משדר קור רוח. אני אדם פסימי, תמיד מסתכל על חצי הכוס הריקה. אין לי מזל בחיים. כל פעם שתכננתי משהו, הוא לא קרה. אלוהים היה עושה כפולות שדברים לא יקרו. הכל תמיד משתבש לי, אני בונה מגדל קלפים ובסוף זה קורס. 'האח הגדול' זה הכן הראשון שקיבלתי בחיי ואני מקווה ששום דבר לא ישתבש בדרך".

החלטתי לצפות בדרמה קומית פולנית. לא היה נורא | ביקורת נטפליקס
לאחר הריאיון המטלטל של חן זנדר עם איל וולדמן נחשף הווידוי הבא

על הכניסה לבית המפורסם הוא אמר: "בהתחלה מאוד חששתי להיכנס כי אמרתי לעצמי שזה אינטנסיבי מדי להיות עם אנשים זרים בבית אחד ואנשים פורשים כי קשה להם ולא קל לי כשאומרים לי מה לעשות. אני משדר שהכל סבבה, אבל לא הכל סבבה. אני לא החתיך של הבית, זה בטוח. מי שרוצה להכיר אותי שיראה אותי בשידור החי. אני לא נפתח לאנשים בקלות, אבל אני יודע שאם אני לא אפתח אני אעוף מהר מאוד, אז יש פה דיסוננס. בסך הכל אני אחלה גבר. ברור שגם בטח אמצא את עצמי רב בבית, אין דבר כזה לא לריב בבית 'האח הגדול'".

יהב אהרבור (צילום: רן יחזקאל)
יהב אהרבור (צילום: רן יחזקאל)

מה מעצבן אותך?
"מטריף אותי טמטום, גם כשחותכים אותי בכביש אני מקלל".

יש סיכוי לאהבה בבית?
"אני בא מאוד פסימי. אני לא רוצה אהבה בבית, כי אם הייתי מחפש בת זוג אז הייתי הולך ל'אהבה חדשה' שמחזרים אחריי כבר חודשים. אני לא יודע מה יקרה בבית, אם תהיה האישה הנכונה לא אחזיק את עצמי בכוח, אבל לפני ארבעה חודשים נפרדתי מזוגיות של שלוש וחצי שנים. עד אותה תקופה לא האמנתי בכלל שאפשר לאהוב אותי, ועכשיו מי יאהב אותי עוד פעם?".

אתה לא מאמין שאפשר לאהוב אותך?
"לא האמנתי שמישהו בעולם יכול לאהוב אותי חוץ ממני, אני אף פעם לא מרגיש מספיק טוב, אתה רוצה בחורה איכותית ואתה מביא לה בחור 1.9 מטרים, שחור מרמלה. זה אף פעם לא מצטייר טוב. אבל אני לא נכנס לבית 'האח הגדול' כדי להכיר, אני בא בשביל לעבור תהליך עם עצמי".

איזה תהליך אתה מצפה לעבור?
"איבדתי את אמא שלי לפני שנתיים. כשהייתי בן 24 היא נפטרה מהמחלה ומאז הפסקתי לתפקד. אני סוג של חי־מת, עייף, עצוב. אבא שלי גר בלונדון ואני עם אחי לבד בארץ גר בבית של סבתא בנתניה. אמא שלי מאוד־מאוד חסרה לי והתחלתי להדחיק הרבה דברים. לא בכיתי מאז שהיא נפטרה והייתי שמח לפתור את כל הדברים שאני מדחיק. 'האח הגדול' מציע טיפול פסיכולוגי חינם, אז למה לא? נכנסתי לבית 'האח הגדול' כדי להגיע יותר לעומקם של הדברים".

לא מרגיש לך מוזר להיכנס לבית ולריב על אוכל וזמן מקלחת בבית כשבחוץ נופלים חיילים ויש חטופים בעזה?
"אני מאמין ש'האח הגדול' יעבירו את המסרים שאפשר להעביר דרך המסך. יש אנשים שהריאליטי 'האח הגדול' זה האסקפיזם שלהם".

יהב אהרבור בבית האח הגדול (צילום: רשת 13)
יהב אהרבור בבית האח הגדול (צילום: רשת 13)

"יש לי עור מחוספס"

הוא גדל ברמלה למשפחה קשת יום וחווה לפני שנתיים אובדן קשה כשאמו נפטרה: "נולדתי בתל אביב, ואז עברנו לרמלה. אבא שלי היה שוהה בלתי חוקי ובאותה תקופה הכיר את אמא שלי. הזיכרון האחרון שלי זה מגיל 4 כשההורים התגרשו. לא זוכר מריבות בבית. הם התגרשו והוא עזב ללונדון כשהייתי בן 6. יש לנו קשר טוב, לא יומיומי אבל יש קשר. היה קשר לאורך כל הדרך וזה לא אופייני לאפריקאי שמביא ילדים ובורח. באנו מסטטוס כלכלי נמוך".

"היו תקופות יותר טובות ופחות טובות, אני ואחי מפרנסים את עצמנו מגיל 13, אמא עבדה, אבל לגדל שני חזירים כאלה, המשכורת שלה לא יכולה להספיק. אני זוכר שאספנו 6,000 שקלים ותכננו לטוס לאבא ללונדון לבר מצווה של אחי. אני זוכר שהלכתי בבית ספר כמו טווס וסיפרתי אני טס לאבא שלי ללונדון, הגענו לשדה התעופה ואמא שלי עברה את הבידוק, ולא יכולנו לעלות על הטיסה כי היה לנו צו עיכוב יציאה מהארץ כחלק מהגירושים, ולא טסנו בסוף, כמו כל דבר בחיים שמתפקשש לי ברגע האחרון. כבר אמרתי שאין לי מזל בחיים".

חווית גזענות בחייך?
"כן. לא פשוט להיות לא מספיק שחור ולא מספיק לבן. תמיד ראו אותי בתור עוף מוזר כי אני לא זה ולא זה, אבל יש לי עור מחוספס כמי שעבר כמה דברים בחיים, אז אני לא נפגע יותר מדי. יש גזענות גם היום למרות שאנחנו ב־2024, אם תרצו או לא. השאלה אם אתה בוחר להתמסכן או לא".

כמי שמגיע מסטטוס כלכלי נמוך, איך זה מרגיש לעבוד ברשת בגדים יוקרתית?
"לפעמים הייתי רוצה להגיד למישהו שהחולצה הזו שעולה 4,900 שקל זה המשכורת של אמא שלי והוא קונה בזה ג'ינס אחד. בהתחלה זה עשה לי שוק, אבל בסופו של דבר זה הלחם שאני מביא הביתה, אז אני גם אמכור לו פסולת גרעינית. מישהו שיכול להרשות לעצמו דברים שגם אני רוצה, מאמין שהוא עבד מספיק קשה ולו הסתדרו הקלפים, לי לא".

אבל אלה חיים שהיית רוצה לעצמך?
"בוודאי שהייתי רוצה רולקס על היד ולנסוע על ב.מ.וו. אני עובד קשה כדי שלילדים שלי יהיה. אין לי מקצוע אבל אני מסתדר טוב".

מה החלום שלך?
"אני חונכתי לא לדבר על דברים שאני רוצה שיקרו. לא יודע מה יילד יום. בגדול התוכנית שיש לי זה להיות אבא. כרגע זה הדבר היחיד שאני יודע שאני באמת רוצה. החלום שלי זה שיקראו לי אבא".