לאחר שחברת הכנסת לשעבר יוליה שמאלוב ברקוביץ' מונתה למנכ"לית חדשות 13 - מינוי שעורר סערה רבה בקרב עובדי חדשות 13, בהנהלת הרשת העבירו מסר בשיחות סגורות בתגובה למאבקם: ״מי שיש לו בעיה - יכול ללכת הביתה״.

החלטתי לצפות בדרמה קומית פולנית. לא היה נורא | ביקורת נטפליקס
השר בן גביר ביטל הרצאה של כוכב 'פאודה' בכנס משטרתי | זו הסיבה

כזכור, במכתב של עובדי הערוץ שמגנה את המינוי נכתב: "אנו, עיתונאיות ועיתונאי "חדשות 13", מביעים תדהמה ושאט נפש בעקבות החלטתו המבישה של דירקטוריון החברה בהשתתפותכם, למנות את הפוליטיקאית יוליה שמאלוב ברקוביץ' לתפקיד המפתח של מנכ"לית חברת החדשות השנייה בגודלה בישראל. כפי שיפורט להלן, ברקוביץ' אינה כשירה משפטית וערכית למשרה הרגישה".

עוד נכתב במכתב: "הן מפני שאינה עיתונאית כבר שנים רבות, הן מפני שפעלה באופן סדרתי נגד החברה וכתביה, הן מפני שנפסלה על ידי שר התקשורת מלשמש כיו"רית הרשות השנייה, הן מפני שהביעה עמדות פוגעניות כלפי נשים העלולות להכתים את כולנו, והן מפני שקשרים בינה לחבר בגוף הבוחר מעלים חשש לניגוד עניינים".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

שמאלוב-ברקוביץ' ייסדה בעבר את הערוץ הישראלי בשפה הרוסית והייתה מנכ"לית העיתון היומי "וסטי". יו"ר הדירקטוריון אייל דה פאו כתב: "אני ושאר חברי הדירקטוריון סומכים על יוליה שתיקח את המושכות ותוביל את חברת החדשות להישגים חדשים. בימים הקרובים יוליה תיפגש אתכם ואני מצפה מכולכם לשתף איתה פעולה ולעזור לה להיכנס לתפקיד באופן היעיל והמהיר ביותר".

עוד הוסיף: "אני משוכנע שיכולותיה המגוונות והרקורד המוכח שלה בבניית חברות תקשורת, ישיאו ערך רב למיצובה ולחיזוקה של חדשות 13 בשוק הטלוויזיה הישראלי. אני מאחל לה הצלחה רבה ומצפה לדרך המשותפת".

בשבוע שעבר, עיתונאי ערוץ 13 רביב דרוקר התראיין באופן חריג אצל גדעון אוקו בערוץ החדשות המתחרה 12 וגינה את מינויה של שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית הערוץ. ״גם אצלכם בחדשות 12 לא הייתם מקבלים זאת", אמר דרוקר.

רביב דרוקר וגדעון אוקו. קרדיט: צילום מסך ערוץ 12
"אנחנו מאוד מקווים שבגץ יקבל את ההחלטה שנראית לנו נכונה. ואם לא אני יכול להבטיח לך דבר אחד, היא ואנחנו לא נתפקד ביחד. או שהיא תנצח וכולנו נעוף או שאנחנו ננצח והיא תיקח רוורס. בגלל שאני מכיר אותה היטב, אין סיכוי שאנחנו יכולים לתפקד ביחד, אם היא תתפקד כעציץ אז אין בעיה אבל לא תתנהל כעציץ. היא באה במטרה ברורה לפטר רבים מאיתנו. אנחנו והיא לא נתפקד בחברה אחת", הוסיף.