עימות ביידן-טראמפ: הופעתו החלשה של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בעימות הנשיאותי מול הנשיא לשעבר דונלד טראמפ עוררה הדים ברחבי העולם. גם בישראל, בערוצי החדשות צפו בעימות ההיסטורי עם נתון רייטינג מפתיע.

60% מהאמריקאים רוצים שביידן יסיר את מועמדותו | סקר
האריס עשתה שיחות חירום, פעילים שקלו לעזוב את ביידן: הדרמה לאחר העימות נחשפת

ערוץ 14 הוביל את המשדר הנשיאותי עם נתון של 3.2% רייטינג. בערוץ המתחרה 12 - 2.1% רייטינג. אל המקום השלישי התברג הערוץ כאן 11 עם 0.9% רייטינג. במקום האחרון רשת רשמה נתון של 0.5% רייטינג.

כזכור, לפי הדיווח בעיתון האמריקאי 'טיים', "פאניקה" היא לא מילה מספיק גדולה כדי לתאר את מה שעבר במפלגה הדמוקרטית בליל העימות. כמעט מיד לאחר סיום העימות, הדמוקרטים החלו לשאול האם וכיצד ניתן לשכנע את ביידן לפרוש.

ג'ו ביידן מתבלבל פעם נוספת (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

עוד דווח כי סגנית הנשיא, קמאלה האריס, עשתה סבב שיחות חירום אל תוך שעות הלילה המאוחרות במטרה להדוף עזיבה פוטנציאלית של פעילי המפלגה. למעשה, כל הצוות של ביידן בילה את השעות הקטנות אותו לילה במטרה לפעול ולמזער נזקים במיידי.

למעשה, חוקי המפלגה הדמוקרטית הופכים את פרישתו של הנשיא לכמעט בלתי אפשרית, אלא אם כן הוא יזוז הצידה מרצונו. אם ביידן בכל זאת יפרוש, יהיה כאוס בתוך המפלגה שלא נראה מאז 1968. המתמודדים הבולטים להחליף את הנשיא הם המושלים גרטשן ויטמר ממישיגן, גאווין ניוסום מקליפורניה וג'יי בי פריצקר מאילינוי.