לכבוד העונה החדשה של "המירוץ למיליון", ערכנו ריאיון מיוחד עם מפיק התוכנית עידו ברון, מפיק טלוויזיה ותוכניות ריאלטי מזה 20 שנה. מעבר ל"המירוץ", ברון הפיק, בין היתר, גם את "הישרדות", "נינג'ה ישראל" ועוד תוכניות רבות.

באמצע הרחוב: דנה פרידר ויהודה לוי חולקים נשיקה לוהטת

איך הגעת להפקת המירוץ למיליון?
"לאורך השנים הפקתי תוכניות רבות, אבל ברגע שעושים את התוכנית הזאת פעם אחת, מתמכרים מיד לאדרנלין ולאקשן ורק מחכים לעשות אותה עוד פעם. הצלחנו לפרוץ השנה את כל הגבולות של הפורמט ברמה העולמית והגענו ליעדים הכי מרוחקים ומאתגרים שהיו במירוץ למיליון אי פעם".

האם זה דומה למשהו להפקה אחרת שעשית?
"המירוץ למיליון לא דומה לאף תכנית אחרת בארץ או בעולם, יש לה קצב שאין בשום תכנית אחרת. מהרגע שמתחילים ועד שמסיימים - זה מירוץ מטורף סביב השעון, בו כל דקה יכול לקרות משהו שיהפוך את הקערה על פיה. זה גם הריגוש בהפקה של התוכנית הזאת".

מה כוללת עבודת ההפקה?
"בשלב הראשון, צריך לבנות את המסלול כשמה שמוביל אותנו זה לחשוב על היעדים הכי מגוונים והכי קיצוניים שאפשר לצלם בהם. אנחנו מחפשים את הנופים הכי מרהיבים והתרבויות הכי אקזוטיות. מקפידים לוודא שיהיה גם קור קיצוני וגם חום קיצוני, גם טבע עוצר נשימה וגם ערים סואנות. הכל על מנת לייצר מסע שאין כמוהו בשום מקום בעולם.

"אחרי בחירת המדינות, אנחנו יוצאים לסיור על מנת לבחור את הלוקיישנים ולסגור עם חברות הפקה מקומיות בכל העולם. זאת האופרציה המורכבת ביותר, שבה צריך לעבוד עם צוותים שפרוסים במדינות שונות ויבשות מסביב לעולם. בסה"כ, עובדים בתוכנית הזאת בזמן הצילומים אלפי אנשים מסביב לגלובוס, שצריכים להסתנכרן אחד עם השני וזו משימת ההפקה המורכבת ביותר.

"במקביל, עובדת מחלקת המשימות ובונה משימות מגוונות ומסעירות, שקשורות לתרבות של כל מדינה ומדינה, ומחלקת ליהוק שתפקידה לבחור מבין עשרות אלפי הנרשמים את הזוגות החזקים, המרגשים, המצחיקים והמתאימים ביותר למסע המוטרף הזה".

מה זה מצריך ממך, עד כמה אתה צריך להתנתק מחייך האישים בשביל זה?
"ההפקה של המירוץ למיליון, כשם התוכנית, היא מירוץ מסביב לשעון. מהרגע שמתחילים לתכנן את העונה ועד שחוזרים מהצילומים - עובדים 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. בכל רגע נתון זה יום עבודה איפשהו או בוקר איפשהו ואנחנו נדרשים להיות זמינים בכל רגע נתון.

"כמובן שזה כרוך גם בנסיעות מסביב לעולם, גם בהכנות וגם בצילומים. תשעה חודשים מאומצים שבהם אין יום ואין לילה ובמהלכם צוות גדול ומסור משקיע את מירב המאמצים, בשביל לצלוח את ההרפתקה הקיצונית והעוצמתית הזאת".

מה סוד קסמו?
"הקסם של המירוץ נעוץ בכך, שמהרגע שמתחילים אי אפשר לדעת לאן זה יתפתח ואיך זה ייגמר. כל מדינה, משימה וזוג במירוץ - מייצרים בכל רגע נתון דרמות ותפניות, שלעולם לא יכולנו לדמיין ואנחנו נדרשים להגיב אליהן בזמן אמת. זו הרפתקה שאין שנייה לה עבור המתמודדים, הצוות ובסופו של דבר גם עבור הצופים".

מה אם הרייטינג לא מביא את הסחורה?
"אני מאוד גאה בתוכנית שצילמנו. אני חושב שזה המירוץ הקיצוני והמסעיר ביותר שהופק אי פעם בישראל ואולי בעולם. אין לי ספק שגם הצופים ידעו להעריך את זה ויבואו לראות את התוכנית".

באיזה חלק בהפקה אתה הכי משקיע מחשבה?
"קשה לבחור דבר אחד, מאחר וכל פרט ופרט במירוץ הופך אותו למה שהוא ולכן משקיעים את כל תשומת הלב, החל מבחירות היעדים, המשימות והלוקיישנים ועד לפרטים הקטנים ביותר".

מי שמנחה את התוכנית הוא יהודה לוי, איך הייתה העבודה איתו?
"איזה מזל נפל בחלקנו וזכינו שיהודה לוי יצטרף להפקת המירוץ. יהודה הוא מנחה רגיש, חכם ומלא חוש הומור. הוא מביא איתו סקרנות, הרפתקנות ושובבות שהמירוץ עוד לא ראה. קשת קיבלה החלטה אמיצה לצאת להרפתקה שאין שום דבר כמותה בטלויזיה ונתנה את כל המשאבים והרוח הגבית על מנת לייצר את המירוץ הגדול והעוצמתי ביותר ששודר אי פעם בישראל ועל כך, אני וכל צוות המירוץ אסירי תודה".

מה המטרה שלך בגלגול הזה של המירוץ,מה אתה רוצה שיקרה וכמה רייטינג אתה משער שיהיה?
"יחד עם העורכת החדשה והמוכשרת רהב לסטיגזון רצינו להביא לקדמת המסך את הדינמיקה בין הזוגות וההתמודדות שלהם עם המסע עצמו, ולא רק עם המשימות. להצליח לעבור בין מדינות ויבשות בכוחות עצמם, ולהוביל את עצמם לנקודת הסיום עם האתגרים הרבים שהשטח מזמן להם".