ערוץ החדשות i24 פתח אמש (ראשון) את שידוריו בספירה לאחור, עם ציפייה דרוכה של הברנז'ה לקראת הרגע המכונן בהיסטוריית הטלוויזיה בישראל, ערוץ חדשות חמישי במספרו. עוד לפני שעלה לשידור כבר ידענו כי מדובר בערוץ 14 בחליפה, ערוץ ימני מובהק תומך בממשלה והעומד בראשה, לאור הליהוק של העיתונאים ועמדתם הפוליטית הניצית ולאור קרבתו הידועה של בעלי הערוץ פטריק דרהי, לראש הממשלה נתניהו. ערוץ שיספק אלטרנטיבה ראויה לערוץ 14, וינגוס בנתח הצופים של מצביעי הימין, רק שיגיע מעונב יותר, מאופק, פוליטיקלי קורקט, בלי פליטות פה מביכות ואמירות שנויות במחלוקת.

ינון מגל, זהירות: אלה הכוכבים שיתחרו בך בערוץ החדש
לקראת העלייה לשידור: הרכש הצבאי החדש של i24

אלא שהערוץ עשה טעות קריטית אחת. מירי מיכאלי המגישה המרכזית של המהדורה, פתחה את השידור הראשון עם הדברים הבאים: "אנחנו מבטיחים להציג לכם את האמת, את העובדות כפי שהן ולהראות לכם את התמונה המלאה כדי שאתם תחליטו בעצמכם מה אתם חושבים, נחשוף אי צדק נספר לכם הכל, מה שרע אבל גם מה שטוב".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ערוץ החדשות i24NEWS (צילום: i24NEWS)
ערוץ החדשות i24NEWS (צילום: i24NEWS)

מבלי למצמץ היא הוסיפה: "אנחנו מבטיחים לא לשדר שום אג'נדה פוליטית, באיזה צד אנחנו? בצד שלכם, כולנו עיתונאים שעוסקים בעיתונות במיטבה, אנחנו ישראלים שאוהבים את המדינה הזו ואת כל גווניה, ערוץ החדשות הכי ישראלי בעולם".

גם אם אתעלם מהליהוק של מובילי המהדורה, שידועים בעמדותיהם הימניות, ובהעדר נוכחות בולטת של עיתונאים מהשמאל ואפילו מהמרכז; ואם באמת אנסה להאמין לבולשיט שהקריאה מיכאלי מהטלפרומפטר בפתיח, מספיק היה לצפות במהדורה הראשונה אמש כדי להיווכח שלא טעינו, ואכן מדובר בערוץ תומך ממשלה מובהק. הרושם הראשוני שלי כצופה, שיהיה קשה להתנער ממנו בהמשך, הוא שמכרו לנו מה שעלול להתגלות כערימה של לוקשים.

כך לדוגמא נווה דרומי, מגישה בדימוס בערוץ 14, הציגה נרטיב מופרך כשכינתה את החלטת בג"ץ לגיוס החרדים, "כישלון של השמאל". גם הקולות שנשמעו באולפן, היו באותה אווירה ובאותה נימה פשרנית ומלטפת, בלי אף קול אסרטיבי אחד שמבקר את הממשלה והעומד בראשה. מבטיחים לא לשדר אג'נדה פוליטית? ניסיתם להצחיק מישהו? זלזלתם באינטליגנציה של הצופה? נקווה שהוא לא יזלזל בכם בחזרה. נראה כי למדו היטב מהמאסטר, ששקרים קונים את אהדת הציבור הישראלי.

באופן מפתיע, אני מודה שיש לי כעת הערכה רבה יותר לערוץ 14, למרות שאני לא מסכימה עם מרבית תכניו ותפיסתם, כי להבדיל מהערוץ החדש שמתיימר לתת פייט ולשמש אלטרנטיבה ראויה, 14 לא מוכר לנו מציאות מעוותת כדי להגיע לקהל הרחב, לא מתייפייף ולא מסתתר מאחורי האמת שלו ומוחא כפיים בהתלהבות מבלי להיות נבוך לרגע, כשראש הממשלה נתניהו נכנס לאולפנים.

הערכה מחודשת. ינון מגל בערוץ 14 (צילום: צילום מסך רשתות חברתיות)
הערכה מחודשת. ינון מגל בערוץ 14 (צילום: צילום מסך רשתות חברתיות)

מהדורת החדשות i24 השוויצה כבר בתחילת המהדורה בפרסומים ראשונים, לא כאלה מרעישים במיוחד, איראן סיפקה נשק לחיזבאללה, נו יש חדש תחת השמש? או תוכנית חות'ית להעביר לוחמים לצפון אפריקה, לצד איזו אמירה תמוהה שלטעמי רחוקה מלהיות מבוססת, בה דיווח אחד העיתונאים כי יוסי כהן ראש המוסד לשעבר, לא מתכוון לרוץ בבחירות. 

כמו כן ניתנה פרשנות אינסופית על הכישלון המוחץ של ביידן בעימות, בלי אף איזכור שלילי אחד לשקריו של טראמפ שרחוק מלזרוח, וריבוי כתבות על המגזר החרדי, שהשתלטו על כל פיסה טובה של המהדורה, שלרגע הרגשתי שמדובר בערוץ שפונה בכלל רק לקהל החרדי. היה גם ריאיון עם אחותו של ירדן ביבס שביקרה את הממשלה, אבל מירי מיכאלי הסיטה את הדיון בעיקר לפליטת הפה של גנץ, ולא להתנהלות הכושלת של הממשלה והעומד בראשה מול משפחות החטופים. זה היה לא מספיק בועט, לא מספיק חריף, היו חסרות דמויות מפתח נשכניות כמו גיא פלג, אמנון אברמוביץ או עמית סגל.

אבל היו גם לא מעט דברים טובים בערוץ החדש, השידור זרם בטבעיות, למעט פה ושם תקלות סאונד וקפיצות בעריכה, מיכאלי צלחה בגבורה מעוררת הערכה את המהדורה הראשונה, והביאה איתה סגנון אחר למסך הקטן, שונה מאותן המגישות הקרות והקשוחות שהתרגלנו לראות כמו יונית לוי, קרן מרציאנו, איילה חסון, מגי טביבי. לעומתן מירי מיכאלי הביאה משב רוח מרענן, רך, מחבק ונעים לצפייה. והרי זו רק ההתחלה והמשדר רק בהרצה, והיד עוד נטויה.