מנכ"לית חדשות 13 הנכנסת, יוליה שמואלוב ברקוביץ', הוציאה היום (שני) לראשונה מכתב לעובדי החדשות, ובו כתבה: "תמיד הקפדתי שהתקשורת תהיה שומרת הסף של הדמוקרטיה ללא משוא פנים ותמיד באופן מאוזן ומיטבי שמשקף את כלל גווני האוכלוסייה. האתיקה העיתונאית, חופש הביטוי היו נר לרגלי כך פעלתי וכך אמשיך לפעול".

עוד שיתפה במכתב, כי עם כניסתה לתפקיד נפגשה עם חלק מהעובדים, וציינה: "שמחתי לפגוש אנשים מקצוענים ומסורים לעבודתם. אתם הנכס הכי חשוב של חברת החדשות, ואני אדאג לייצר עבורכם מקום עבודה יציב, כי רווחתכם חשובה לי. התמיכה והגיבוי להם אני זוכה בשיחותינו מרגשים אותי ונותנים לי את הכוח להמשיך לדבוק במטרה ולסנן את רעשי הרקע הפוגעים בערוץ ובעובדי חברת החדשות".

״זה צילום ישן״: דוברת חדשות 13 הסירה תמונה שמכילה את לוגו הליכוד
הסערה מחלחלת: חדשות 13 בהתרסקות מוחלטת

עם זאת, היא הוסיפה כי צר לה על "התבטאויות כוזבות וטענות שהוצאו מהקשרם שיצרו מצג שווא כלפיה", לטענתה, וכתבה: "אלו שאומרים שהם מכירים אותי 'היטב' שוחחו איתי 10 דקות. כאלו שמתארים אותי לא פגשו אותי מעולם ולא מכירים אותי כלל". היא ציינה כי מדובר ברעש תקשורתי ולא בשום דבר אמיתי, וכי אין זה המקום לנהל את הדיונים האלו: "לא מעל גבי העיתון או המסך ולא בחילופי מכתבים אלא בשיח מקצועי וכנה מתוך ראיה משותפת שהאינטרס היחידי שלנו הוא הצלחת חברת החדשות". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

היא המשיכה וציינה את עברה בתקשורת: "בכל תפקידי לאורך השנים החל כמנכ"לית העיתון "וסטי", שהפך בתקופתי לעיתון המוביל בישראל לציבור דוברי הרוסית, כמנכ"לית ועורכת ראשית בערוץ ישראל פלוס שזכה לרייטינג גבוה וכיו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו תמיד פעלתי מתוך רגישות ומקצועיות, לצד הידע בניהול ועריכה אני מביאה עימי ניסיון בהבנה עמוקה של כלל התהליכים והאתגרים בחברת החדשות, החל ממדידת רייטינג, העדפת צופים וכלה בהיבטי רגולציה שהפכו באחרונה משמעותיים נוכח המציאות התחרותית של ענף החדשות בארץ".

היא הוסיפה כי היא גאה להיות האישה הראשונה שמכהנת בתפקיד, וציינה כי כל מה שנאמר בעניין הזה - יצא מהקשרו: "רואה בכך שליחות אמיתית לקידום מעמד האישה. בכל שנותיי לאורך כל הקריירה דאגתי להעצים נשים ולמנות נשים בתפקידי מפתח וכל מה שנאמר לגביי בעניין הזה יצא מהקשרו ללא כל הצדקה".

לסיום כתבה כי היא באה לתרום מניוסנה, והצהירה: "יחד איתכם נקדם מהדורת חדשות מקצועית ומובילה בישראל נטולת אג'נדות ופוליטיקה.  על מנת להגביר את אמון הציבור בתקשורת נהיה חברת חדשות אובייקטיבית שמייצגת את כל הקולות בעם".

נזכיר כי זאת לאחר שאתמול מועצת העיתונות בישראל הודיעה על בקשה להצטרף במעמד של ״ידיד בית המשפט״ לעתירה שהגישו ארגון העיתונאים וועד עובדי ״חדשות 13״, נגד מינויה של גב׳ יוליה שמאלוב-ברקוביץ׳ למנכ״לית החברה.