המנכ"לית החדשה והשנויה במחלוקת של חדשות 13, יוליה שמאלוב ברקוביץ', פנתה היום (שני) לראשונה לעובדים שמוחים נגד מינויה, אך נראה שהם לא כל כך התרשמו.

הפרשן הכלכלי מתן חודורוב אמר הערב באסיפות עובדים מיוחדות בחדשות 13: "את הכהונה של יוליה שמאלוב ברקוביץ – אי אפשר לנרמל. זהו מדרון חלקלק של התערבות פוליטית, שנעה באיטיות, צוברת מאסה, ובאיזשהו שלב נעלמת חומת ההתנגדות. ברגע שכלי תקשורת מתחיל להידרדר במדרון הדמוקרטי - קשה מאוד להחזיר את האבן במעלה ההר ולהשיב את המצב לקדמותו. 

"אנחנו ערוכים למאבק ארוך וקשה בשלושה מישורים. במישור התקשורתי והציבורי - כאשר בדרך לפה ראיתי שאחד משלטי המחאה שלנו נגד טופולסקי בכניסה לבניין  רשת – נפרץ ונגנב, ואנחנו נגיש תלונה למשטרה. המישור השני, המישור המשפטי, שבו אנחנו מחכים להתפתחויות בעתירה שלנו לבג"צ. והמישור השלישי הוא הפנים ארגוני, הכלים הארגוניים שאנחנו וארגון העיתונאים והעיתונאיות יכולים לנקוט בהם. 

"אנחנו לא יוצרים קשר עם יוליה שמאלוב ברקוביץ,  לא באופן יזום, ולא באופן תגובתי. נוכחותה בחדר ישיבות – היא סיבה לא להיכנס אליו. טלפון ממנה – סיבה לא לענות. אנחנו נראה הרבה ניסיונות ופיתויים לסדוק את השורות האחידות שלנו, ויש אנשים בהנהלה שזו מומחיותם. אם אנחנו נישאר ביחד ככל שידרש נגד המינוי הזה, ונהיה משוכנעים שמגיע לנו יותר, שזו לא המנהלת שחברת החדשות צריכה לקבל אחרי כל הטלטלות שהיא עברה, אז המנהלת הזו לא תוכל לנהל. יותר מבג"צ, יותר משלטי פרסום, יותר מריאיון בכלי התקשורת, חשובה אחדות השורות ביננו. 

"המנכ"לית הפוליטית שמונתה מנסה כבר לקבוע עובדות בשטח והיא מינתה דוברת פוליטית במקום הדוברת המקצועית הפנימית של החברה. קשה להעלות על הדעת מציאות שאת קולה של החברה מדבררת חברת מפלגה, שהיא במקרה אותה מפלגה שהמנכ"לית התמודדה בה בפריימריז. לכן אנחנו מנחים את כל אנשי התוכן - המגישים, העורכים, עורכים המשנה, התחקירנים, עורכי הוידאו, כתבים – קידומי כתבות יש לבצע אך ורק באמצעות הדוברת הפנימית טל זרביב ולא באמצעות עובדת שמזוהה עם מפלגה״.