לאחר שלוש שנים שבהם היו הרבה סאגות, שמועות על יציאת התוכנית מישראל, מכירת הפורמט לקשת והחלפת המנחה, הריאליטי הכי גדול בעולם, "המירוץ למיליון", חזר אמש (שני) בעונה חדשה, ולראשונה בערוץ 12 לאחר שעזב את רשת 13. לפי הפרומואים, הובטח לנו כי העונה הזו תהיה הכי קשוחה, תכיל הרבה מדינות ותפתיע את כולנו. אז האם משהו מזה בא לידי ביטוי בפרק הראשון?

"הקיצוני והמסעיר ביותר": מאחורי העונה החדשה של "המירוץ למיליון"
לידיעת הצופים: אלה כל המתמודדות המפורסמות ב"המירוץ למיליון"

כמו שבוודאי שמתם לב, פרצופו של המנחה מעט השתנה לאחר שיהודה לוי נכנס לנעליו הגדולות של רון שחר, וינסה לסחוף בכריזמה את הצופים, מה שישפיע באופן ישיר על הצלחת התוכנית. בתור אחד שצפה אדוק בריאליטי מיום עלייתו בישראל, אפשר לומר שבקשת יכולים לסמן וי על הנקודה הזאת.

בשונה מרוב העונות הקודמות, העונה התשיעית של המירוץ נפתחת בחו"ל, ועוד באחת המדינות המאתגרות להסתובב בהן, איסלנד. לטובתה של קשת ייאמר שהבחירה הזו טומנת בחובה פוטנציאל עצום לשלל משימות, ואין ספק שניכרת ההשקעה לעורר עניין גדול בעצם הבחירה באיסלנד. מזל שזה צולם לפני המלחמה, כי כנראה שעכשיו הזוגות פחות היו מתקבלים שם בברכה.

ואם כבר הזכרנו את הזוגות, זו הזדמנות טובה רגע לדבר עם הליהוקים. סך הכל נראה שכל אחד מ-13 הזוגות בולט ורעשני בתחומו, החל מסהר ויפתח שמתבלטים כזוג החזק, דרך היוטיוברים החמודים מיכל ואלרום, איציק ואסתי מבני ברק, מודי ומיקי (היהודי והערבי) ועד לרונית ושחר, האימא והבן המצחיקים שכמובן הפגינו בהומור עצמי תימני.

המירוץ למיליון בעונה חדשה (צילום: באדיבות קשת 12)
המירוץ למיליון בעונה חדשה (צילום: באדיבות קשת 12)

סך הכל נראה שרוב הזוגות שולטים ברמה כזו או אחרת במשימות, ושההפקה עומדת בהבטחות שלנו אלינו הצופים. עם זאת, גיליתי במהלך הנסיעה של הזוגות לרייקיאוויק משהו מעט מוזר, רובם פשוט לא קוראים מפה. בכנות אני לא יודע מה יותר מאכזב: זה שחלק מהצמדים לא יודעים לנווט במפה (מצרך בסיסי בתחרות כזו), או שהפקת המירוץ חשבה מלכתחילה שזה רעיון ממש טוב ללהק אחוז גדול של מתמודדים כאלה.

בכל מקרה, היה גם די מעניין לזהות כמה טירונים על הדרך שכנראה לא כל כך הבינו את הפורמט וחשבו שזה רעיון ממש טוב לעשות קומבינות עם זוגות אחרים על ההתחלה. גיא ועידן (אב ובנו), חשבו שזו אסטרטגיה מצוינת לנסות ולשתף פעולה עם זוג החברים סהר ויפתח לאחר משימה אחת בלבד.

לא שיש לי משהו נגדם, גם הם וגם זוג החברים נראים כמו אחלה אנשים, אבל לצערנו האחרונים החליטו שנמאס להם, וחתכו באופן לא ג'נטלמני ונעלמו לאבא והילד מהחיים. אז למה שהחברים ישרפו את עצמם בשלב כל כך מוקדם בתוכנית? זה פחות ברור, אבל מהיכרות התוכנית דבר אחד בטוח: קומבינות שסוגרים כבר ביום הראשון, עלולות לשדר חולשה ביום השני.