גורמים מטעם רשת 13 בדקו אופציות נוספות לתפקיד מנכ״ל חדשות 13 בשל הסערה סביב מינויה השנוי במחלוקת של יוליה שמאלוב ברקוביץ׳ לתפקיד. כעת, עדיין לא ברור אם מדובר בבדיקה למקרה ששמאלוב ברקוביץ׳ תחליט לוותר או שההנהלה מראה סימני שבירה מול לחץ העובדים.

עסקת חטופים תצא לפועל? העקרונות שמנחים את המתווה הנוכחי | דיווח
יעקב עמידרור משנה מנגינה: "צריך להסכים להפסקה ארוכה תמורת חטופים"

העיתונאי מתן חודורוב אמר: "‏מוטב מאוחר. אין סיבה שרשת תאפשר ליש״ב לנהל מלחמת הישרדות אישית על גבה של חברת החדשות. יש לסיים את הבדיקות בהקדם האפשרי כדי לבחור מחליפ/ה מתוך תחום העיתונות ולא מהפוליטיקה, על מנת שחדשות 13 תוכל לאחות את השברים ולצאת לדרך חדשה. מבטיחים לחבק את מי שיתקנו את טעותם, גם אם פגעו מאוד".

מרשת 13 נמסר בתגובה: "דירקטוריון חדשות 13 והנהלת רשת 13 עומדים מאחורי ההחלטת מינוי יוליה שמאלוב ברקוביץ פה אחד , וכל אמירה אחרת אינה נכונה ומטרתה לייצר כאוס מיותר".

כזכור, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', שדבר מינויה למנכ"לית ערוץ 13 עורר סערה גדולה וגל תגובות רועש ובלתי פוסק, ביניהם של עיתונאי הערוץ מתן חודורוב, הילה קורח, אודי סגל ורביב דרוקר, הצליחה להיכנס לקבוצת הוואצאפ של חמ''ל חדשות 13 - כך דיווח עורך וואלה ברנז'ה, דוד ורטהיים.

עם צירופה לקבוצה כתב חודורוב: "שלום לכולם, קבוצת החמ''ל בחדשות 13 מיועדת כידוע לעבודה מקצועית ולשימוש עיתונאים בלבד. בעקבות צירופה של מנכ"לית בלתי כשירה לפורום זה, העוסק בענייני תוכן רגישים, ניאלץ להעביר לעת עתה את שליחת הידיעות החדשותיות לפורום אחר".

רביב דרוקר וגדעון אוקו. קרדיט: צילום מסך ערוץ 12

לאחר מכן הדגיש והוסיף לכתוב: "הוועד מנחה את העובדים שלא להשתמש בקבוצה זו עד להודעה חדשה, ובמקומה להצטרף לקבוצת החמ''ל החלופית באמצעות הקישור שלהלן. יובהר כי מנהלים מקצועיים ועיתנאי "רשת" מוזמנים לקבוצה", וצירף את הלינק לקבוצה החדשה שנפתחה, כאמור.

הצטרפותה של שמאלוב-ברקוביץ' לקבוצה והצטרפותם של החברים הקיימים בה לקבוצה אחרת היא הנחת אבן נוספת על התשתית המרדנית שמובילים רבים מהעיתונאים בערוץ, ולצד האמירות המגנות את מינויה של המנכ"לית המדוברת, זהו נחשב לאקט המעשי הראשון שיש ויוביל עימו פעולות ממשיות נוספות בהמשך.