לא רע. לא רע בכלל. התבדה, נכון לעכשיו, החשש שעומד להיפתח בפנינו ביב שופכין נוסף על אלה שכבר יש לנו על המסך מכל הצדדים. בינתיים ערוץ i24news הוא תוספת נאה לאפשרויות הצפייה שלנו.

"לאהוב מחדש": התגעגעתם לסלין דיון? באתם בדיוק בזמן | ביקורת נטפליקס
יוליה כבר צריכה לארוז? ההחלטה הדרמטית שבחנו ברשת 13

רשמתי לא מעט שעות צפייה בתחילת השבוע מול ערוץ החדשות בעברית החדש i24news, והציון שאני מעניק לו הוא לא רע. לא רע בכלל. למען האמת, חששתי לפני תחילת השידורים שעומד להיפתח בפנינו ביב שופכין נוסף, נגוע, ארסי, כזה שמשפריץ תמידית רעל על סביבותיו, כאילו שאין על המסך כמה כאלה כרגע, מכל הצדדים - והחששות גברו כשהמגישה הראשית, מירי מיכאלי, הבטיחה שהערוץ יציג את האמת כפי שהיא, ללא מורא וללא משוא פנים.

מילים אלו עדיין מהדהדות באוזניי כאזהרה עוד מהימים שבהם נולד עיתון "ישראל היום" ומקימיו הבטיחו שיציג את האמת ללא מורא וללא משוא פנים. לא קשה לזכור עד כמה היה "ישראל היום", באותו גלגול ראשון, חסר מורא ומשוא פנים.

אלא שהחל משדר החדשות הראשון של i24news , ולאחריו פאנל “הישראלים", וקללות לא התעופפו שם באוויר, שפת השידור הייתה מאופקת וראויה, ממטרות שנאה לא סבבו שם. החדשות היו ענייניות, הפאנל היה מאוזן מהבחינה הפוליטית - הייתה שם טלוויזיה. כזאת שמדווחת מהשטח ומהאולפן, שפרשניה דנים בנושאי היומיום מתוך ידע ולא מתוך בוז ושנאה - פשוט עיתונות. אם רק יימשך ככה - וולקאם.

לא בטוח שבחירת מירי מיכאלי למגישה הראשית של הערוץ נכונה. מיכאלי לא טורפת מסך. היא בטח לא יונית. גם לא קרן מרציאנו. גם לא גאולה אבן. ברחוב לא בטוח שאזהה אותה. לפחות כעת היא חסרת כריזמה מספקת לסחוב על כתפיה את הערוץ הצעיר. מונולוג היציאה לדרך של הערוץ נבלע בפיה, ומה שהיה אמור להיות רגע חגיגי שייחקק בזיכרון נמוג באופן חיוור לתוך מהדורת החדשות.

גם מי שאמור להיות כוכב הערוץ, צבי יחזקאלי, ומקבל על כך תנאי שכר מופלגים, לא זכה לכבוד השידורי הראוי לו ונעלם בתוך הפאנל כטוראי נוסף מהשורה. כשדיבר בפעם הראשונה, היה זה כדי לחלוק על דבר מה שאמר הפרשן הצבאי יוסי יהושוע, וזה חלק עליו בחזרה, ויחזקאלי חלק עליו בחזרה בחזרה, ומה שאמור היה להיות חגיגי הפך לבליל של שני אנשים הנכנסים בלי הפסקה זה לדברי זה באופן שבלתי ניתן להבין אותו, עד שמירי מיכאלי - באיחור - שמה קץ לסמטוחה.

כשאמנון אברמוביץ' מדבר בשידור חדשות של קשת 12, משתרר שקט באולפן, גם אם אברמוביץ' לא אומר דבר. בשביל 200 אלף שקל לחודש בערך, צריך לדעת לתת ליחזקאלי את הכבוד הראוי לו, את השקט הראוי לו, כדי שיקבל את המרחב הראוי למידותיו הטלוויזיוניות.

הבאתו של איתמר בן גביר לראיון “מיוחד" באולפן הדליקה נורות אזהרה שמא בכל זאת עד כה התאפק הערוץ מלגלות את נטיותיו ועכשיו הוא חושף אותן. אלא שיצא שדווקא כאן בן גביר לא התקבל באווירה אוהדת, נאלץ לענות על שאלות שלא שיחקו לידיו ונחשף במלוא רדידותו בהתייחסות לבעיות העצומות שמולן מתמודדת מדינת ישראל. לבן גביר יש פתרון אחד לכל - מלחמה. להילחם מלחמת חורמה בדרום.

להילחם מלחמת חורמה בצפון. להילחם מלחמת חורמה בפשע. להילחם מלחמת חורמה בכל. הוא עיוור לחלוטין או בוחר לטובת הפופוליזם שלו להיות עיוור להשלכות המקומיות והבינלאומיות לשיטותיו הנחרצות. יש בעיה? בן גביר יסדר. לפוצץ אותה. אחר כך חצי ארץ תהיה הרוסה? אלפי פצועים והרוגים ישכבו ברחובות? זה לא העסק שלו. זה לא העסק של עשרת המנדטים שמצביעים לאיש הזה. אוי ישראל, ישראל, איזה אסון נפל עלייך.  

ויצא לערוץ החדש, אולי מבלי שהתכוון, להציג מסמך עיתונאי מרתק בדמות דיוקן מפחיד של איתמר בן גביר. נראה כמו כן שהערוץ מתכוון לצאת יותר לשטח, להביא יותר כתבות מצולמות על חשבון דברת באולפן. ימים יגידו אם יצליחו לשמור על מרץ הנעורים הזה. ימים יגידו גם אם ישמרו שם על האיזון הפוליטי המנומס שהפגינו בערב השידורים הראשון. וגם הערה קטנה נוספת אם אפשר: שידור תוכניות מוקלטות משעות היום אינו מקיים את ההבטחה של שידור חדשות 24/7. נא להתנהג בהתאם.