העיתונאי חיים לוינסון הקדיש את המונולוג שלו בתוכנית "אופירה ולוינסון" אמש (שישי) לשר השיכון והבינוי יצחק גולדקנופף, על רקע התקיפה שעבר השר במהלך הפגנות החרדים כנגד הגיוס לצה"ל בירושלים. המגיש ביקר את אי התגובה של חברי הממשלה בנושא ואת תגובתו של גולדקונפף עצמו. לקינוח - לוינסון ביצע חיקוי של שר השיכון והבינוי, מה שעורר שעשוע אצל הפרטנרית שלו להגשת התוכנית, אופירה אסייג.

"את בקבוק גזים": לוינסון וטלי גוטליב התעמתו בשידור חי - כך זה הסתיים | צפו

ביום ראשון האחרון, אלפי חרדים הפגינו בכיכר השבת בירושלים כנגד גיוס לצה"ל. במהלך ההפגנה, רכבו של שר השיכון יצחק גולדקנופף נקלע למקום והמוחים זרקו לעברו אבנים. הוא חולץ על ידי שוטרים - שספגו קריאות: "נאצים".

כאשר השר נשאל האם הוא מוטרד ממה שקרה והאם הוא מתכוון להגיש תלונה במשטרה, גודלקנופף השיב: "כל אחד שילך בדרכו. אם הם חושבים שזאת הדרך - שימשיכו. אני חושב שהם מתחרטים. לא מגיש תלונה ולא שום דבר".

במסגרת הפינה "מה הרגיז את לוינסון?", אסייג הרימה להנחתה ואמרה "הוא לא מגיש תלונה, מה מרגיז בזה?". זה נתן את האות למונולוג החריף של הפרטנר שלה.

כך אמר לוינסון: "קודם כל, שמת לב לשתיקה המשונה שיש בצד חברי הממשלה? כל אדם שיורד לאיילון - הם נזעקים שיש כאן מרד, איפה היועצת המשפטית לממשלה ולמה אין פה מדיניות? אבל כשיש אנשים, שממש תוקפים פיזית שר בממשלה בגלל חוק הגיוס...שיקלי איפה אתה? מה קרה? בלעת את הלשון? מאי גולן, מירי רגב - מה קורה לכן?".

הוא המשיך עם ביקורת ישירה כלפי שר השיכון והבינוי: "אבל הכי הרגיז אותי בכל הסיפור הזה - זאת התגובה של גולדקנופף. מתי תבין שאתה לא עסקן שעובד אצל הפריץ, אתה חלק מהממלכה". בשלב זה, לוינסון ביצע חיקוי של השר להפתעתה של אסייג, שאמרה: "מה זה? אתה גם חקיין?".

"אתה חלק מהשלטון", המשיך לוינסון במסר שלו לשר השיכון והבינוי. "כשתוקפים אותך - תוקפים את המדינה. לא תוקפים אותך כי אתה יצחק גולדקנופף, תוקפים אותך כי אתה שר בממשלה ויש לך אחריות שהמדינה תהיה בה משילות ומי שתוקף שר - יעמוד על כך לדין. התגובה שלך היא תגובה מבישה. תבין, אתה חלק מהמדינה".