אתמול צפיתי במהדורות חדשות שישי המסכמת את אירועי השבוע הקשים, וזפזפתי בין הערוצים, אולפן שישי בחדשות 12 המהדורה המובילה של דני קושמרו שמבקרת ימים לבקרים את מחדלי הממשלה והעומד בראשה, וגם צפיתי בין לבין בערוץ החדשות החדש INEWS24 היחיד שמביא אלטרנטיבה ביביסטית מובהקת מול 12 כי ערוץ 14 כידוע שומר שבת ולא משדר בשישי.

הסתקרנתי לראות איך מוצגים הדברים בשני צידי המתרס, הגעתי טבולה ראסה עם רצון כנה ופתוח לשפוט באופן הוגן ולא מוטה את החדשות כפי שהן מובאות מכל צד. והאמת נותרתי בהלם מוחלט, נדהמתי מהדיכוטומיה המובהקת, מהפער העצום של איך התמונה מוצגת בחדשות 12 לנרטיב הביביסטי שמוצג בערוץ 15. ואם לרגע היה לי ספק אחרי ההצהרות של מירי מיכאלי בהשקת הערוץ החדש שאין לערוץ שום אג'נדה פוליטית, עכשיו אני יכולה להצהיר בריש גלי, יש לנו ערוץ תעמולה חדש, שמביא לנו רק אג'נדה אחת מוטה לגמרי, את האג'נדה של נתניהו.

ערוץ 14 בעניבה: הטעות הקריטית שעשה i24 ביום השידורים הראשון | מיקי לוין
שאלה לערוץ i24news: מה עם מעט כבוד לטאלנטים?

בעוד ערוץ 12 המשיך באותו קו כמו מדי שבוע, ודיבר על כך שאף נציג של הממשלה לא מגיע להשתתף בהלווייתם של חללי מלחמה ממיטב לוחמינו, אותה ממשלה ששולחת אותם להקריב את חייהם במלחמה שהיא, אחראית להתרחשותה עקב מחדליה וכשליה. לעומת זאת רבים מהממשלה כן עלו השבוע לקבר של יוני נתניהו, אחיו של ראש הממשלה, פוליטיקה צבועה לשמה.  

רוב מהדורת אולפן שישי ב-12 גם עסקה במשפחות החטופים שמבקשים מנתניהו להימנע משיקולים פוליטיים וקואליציוניים של שותפיו סמוטריץ ובן גביר, ולקדם את עסקת החטופים המתבשלת, שזה פשוט אבסורד שהם צריכים להתחנן מהממשלה להשיב את יקיריהם הביתה, לאחר שנזנחו על ידי המדינה.

אולפן שישי (צילום: צילום מסך חדשות 12)
אולפן שישי (צילום: צילום מסך חדשות 12)

עוד הציגו את "נקמת הארכיון", שבו מוזכרים ציטוטים של האוחזים בהגה השלטון שפעם אמרו דבר אחד, וכיום פועלים בניגוד מוחלט להצהרות שהשמיעו פעם. בין המצוטטים היתה גלית דיסטל שזה לא מכבר, הכתה על חטא והביעה התנצלותה שהייתה מאלו שיצרה שסע ופילוג בעם. היום, היא נשמעת מתריסה כנגד מפגינים ומכנה אותם "ילדי פריווילגיה", כשהיא יודעת שעליהם נמנים גם משפחות כואבות ומתייסרות של חטופים בעזה. ולתזכורת: לא מזמן, דיסטל אף כינתה את המפגינים "זיקיות". תראו מי שמדבר.

ציטוט נוסף במסגרת "נקמת הארכיון", היה של נתניהו שאמר לפני שנה, שידענו על המנהרות ועל כך שחמאס מתכנן לתקוף את יישובינו ואנשינו ולטבוח בהם ולחטוף אותם. במשפט הכי קולע, מתבקש וספונטני הגיב קושמרו: "אז אם ידענו, למה לא עשינו?"

עוד הציגו בחדשות 12 את היריבות בין נתניהו לגלנט ועד כמה היא פוגעת בהתנהלות המלחמה וכיצד ייתכן שנתניהו ושר הביטחון לא משוחחים עשר פעמים ביום בטלפון בימים אלה , ואיך אפשר לשלוח את יקירנו להקריב את חייהם בקרבות הקשים, כשהראש לא יודע מימינו ומשמאלו.
כמו מדי שבוע גם הציגו סקר חדש של הציבור שמראה עד כמה הציבור מאס בנתניהו ובנט הוא זה שמנצח בסקרים אחריו גנץ, ונתניהו רחוק מהשניים.

מאידך, בערוץ 15, התמונה שונה לגמרי והאשמים היחידים בכל הפוגרום שמתרחש במדינה שלנו הם, הרמטכ"ל, הרצי הלוי, שר הביטחון גלנט, ומערכת המשפט. עושה רושם כי נתניהו ודובריו משגרים לערוץ החדשות החדש, את דף המסרים והתכנים והם מועברים באולפן בדיוק כפי שהם משוגרים לערוץ, בלי סינון או שיקול דעת מקצועי או עיתונאי.

ואלו הכותרות שהובילו את המהדורה הביביסטית- אנחנו ממש כפסע מניצחון מוחלט והכרעת החמאס,  "מתקרבים להכרעת חמאס בעזה" , "בזכות רפיח התקדמנו לעסקה". אלא מי שלא מאפשר לנו את הניצחון המוחלט זה הרצי הלוי וגלנט, להלן אחד ציטוטים מעוררי שאת נפש שהובאו באולפן החדש  "ראש הממשלה צריך לפטר את הרמטכל ואת שר הביטחון כי עם שני מנהיגים ואנשים האלה לא ננצח את המלחמה, אלו אנשים ללא רוח לחימה וללא יכולות".

הערוץ ממשיך עם קו התקפי נגד גורמי הביטחון, לא הממשלה, לא נתניהו, לא יריב לוין שהביא עלינו את השסע העצום במדינה עם ההפיכה המשפטית, לא סמוטריץ, ולא בן גביר, שמסכלים עסקאות חטופים, רק הרמטכ"ל ושר הביטחון הם האשמים בהכל. הרמטכ"ל ושר הביטחון גם לא מעוניינים בלחימה עם חיזבאללה כך טענו באולפן החדש. "הרמטכ"ל שואל את הקבינט למה אנחנו מבצעים חיסולים בצפון , מדהים לשמוע את זה" ציטט אחד הפאנליסטים את הרמטכ"ל, מבלי לציין שאתמול שילמנו מחיר יקר על חייל שנפל בעקבות חיסול הבכיר והצפון שבוער, ואף חיסול כזה לא מחליש את חיזבאללה ולא מקדם אותנו לשום יעד.

הערוץ גם האשים את צה"ל  שמראה חוסר נכונות להילחם בצפון, מבלי לציין שיש שיקולים ביטחוניים מקצועיים שנקיים משיקולים פוליטיים שלא חשופים לציבור הרחב, ומבלי להזכיר לרגע, שאם ראש הממשלה כ"כ רוצה מלחמה עם חיזבאללה הוא היה מנחה על לחימה בצפון וצהל שכפוף לו היה מבצע, בינתיים מי שלא ממהר להילחם בחיזבאללה זה נתניהו עצמו. 

גם הסכסוך של גלנט ונתניהו מקבל פתאום תפנית אחרת ודברים שהיו לא היו, אבל השיא נרשם שהערוץ החדשות החדש, i24NEWS העלה שוב את ההפיכה המשפטית לסדר היום וממש קרא להפיכה משטרית בדרך אלימה נגד מערכת המשפט וכעת אסביר למה אלימה. נווה דרומי מגישת מהדורת שישי יצאה בנאום מצמרר, מגוחך ושקרי והציגה תמונה מעוותת ולא הוגנת נגד מערכת המשפט כשהציגה דיונים אזוטריים כדי לבסס את טענתה שמערכת המשפט היא שמונעת את הניצחון, היא שמאיימת על יכולתנו לנצח היא שמאיימת על הביטחון, והיא שפוגעת בריבונות של מדינת ישראל וכל זה בגלל שדאגה לתפריט מחבלי הנוחבה, או שחררה את מנהל בית החולים שיפא, (ולא חס וחלילה בן גביר, או טעות בשיקול הדעת של השב"כ) והאשימה את מערכת המשפט שהובילה להחלטת של האג נגדנו.

לראות ולא להאמין, מודה שהצטמררתי מהנאום המעוות והשקרי ביותר שראיתי אי פעם על המסך ואני עוד יותר אופתע אם יש טיפשים שמאמינים לשקרים האלו. "הקונספציה עדיין איתנו" קראה נווה דרומי, שהיא הינון מגל החדש, וקראה ליריב לוין נבחר הציבור להרים הפיכה מחודשת.

ואז נפל הפור, הערוץ החדש עשה מעשה שלא יעשה, ואני מאוד אופתע אם לא תוגש קובלנה לרשות השידור, כי אחרי הנאום של נווה דרומי נגד מערכת המשפט עלה סרטון ערוך של הערוץ עם קריאה להפיכה אלימה תחת השיר של הדג נחש "זה הזמן להתעורר" (רעיון שגנבו מערוץ 12) עם תיעוד של שני עבריינים, רעולי פנים הולכים בחולות עם אלות.

כל אחד יכול לפרש את הסרטון איך שהוא רואה לנכון, אבל אני ראיתי בסרטון מסר אלים שקורא לאנשים לצאת לרחובות עם אלות ולהפגין נגד מערכת המשפט שפוגעת לפי ערוץ 15 כביכול בביטחון המדינה. פה כבר סגרתי את הערוץ החדש שהתיימר להיות ממלכתי ומעונב יותר מערוץ 14. עכשיו אני צריכה רגע זמן לעצמי לעכל את מה שראו עיני. המצב קשה וחמור ממה שחשבתי. השסע  גדול ולא נראה כי אי פעם נוכל לגשר עליו.