אמש אחרי מהדורת החדשות, השיק כתב החדשות לענייני ערבים צבי יחזקאלי את תוכניתו החדשה בi24NEWS ,"הערביסטים" עם פאנל מומחים מהמזרח התיכון. יחזקאלי הביא שינוי מרענן למסך, עם תוכנית רלוונטית מתמיד בימים אלו, כשתפס נישה מסקרנת המספקת סיקור נרחב של העולם הערבי כפי שהוא נראה מהצד שלהם.

יחזקאלי טוען שבמערב לא מבינים את העולם הערבי ולכן בתוכניתו הוא מביא תמונה מקיפה, הכוללת עומק תרבותי ודתי על איך האירועים התחילו, אז והיום, לצד יריעה מקיפה והיסטורית על כל המתרחש בעולם הערבי לא רק בעזה, לבנון וסוריה אלא גם בעירק, איראן, מצרים ערב הסעודית ובכל אירופה, כשאמש הוא שם דגש על המתחולל בימים אלה בצרפת. הוא עשה זאת באמצעות מגוון של פאנליסטים, ביניהם אדי כהן יליד לבנוני, אבי יששכרוף יוצר פאודה וכתב לענייני ערבים בדימוס, ורות וסרמן סגנית שגריר ישראל במצרים לשעבר.

שחצן ויהיר: האמירה האומללה של האלוף ללוחמים בצפון - חודשים לפני המלחמה
לאחר הביקורת, סביבת נתניהו נגד גפני: "לא מכיר את ההלכה"

בעוד ערוצי החדשות המובילים 12 ו13 מסקרים את ענייני הפנים ישראליים ברמה הפוליטית חברתית וצבאית עם הסתכלות ברמה הבינלאומית, ומנתחים בריבוי דעות מה חושבים עלינו בעולם ובעיקר בעולם המערבי הפרוגרסיבי ואיך אנחנו צריכים להתנהל, כמעט ואין בערוצים המובילים התייחסות להבנה עמוקה של האויב שלנו, ברמה התרבותית. כאן מגיע יחזקאלי למלא משבצת חסרה ונותן לנו הצצה לאיך הם חושבים ומתנהלים, מה הם רוצים, מה המצוקות שלהם, מה המחלקות הפנימיות שלהם, מה מניע אותם ברמה הדתית אידיאולוגית תרבותית, ומעל הכל - מה האינטרסים שלהם.

צביקה יחזקאלי בסרטון (צילום :רשתות חברתיות)

אין ספק שהידע הזה חסר לנו כישראלים שחיים במדינה שמוקפת בערבים שהאידיאולוגיה הדתית השתלטה עליהם , מניעה אותם ומתדלקת את התנועות הלאומיות שלהם.

תומכי הימין הקיצוני טוענים שהדרך לנצח כל אויב זה לדבר בשפה שלו שהוא מכיר, ובמקרה של האויב שעומד מולנו, ככל שהם אלימים, עלינו להגיב באלימות גדולה יותר. אני מאמינה שיש לנו את הכלים להיות מתוחכמים וחכמים יותר מאשר להשיב באלימות, לכן חשוב להבין את השפה וקו החשיבה של האויב כדי לדעת מהן החולשות שלו, ושם לפגוע ולהפתיע אותו.

התוכנית של יחזקאלי חושפת אותנו לעולם שלא הכרנו. עוד הביא יחזקאלי בתוכניתו ראיון אחד על אחד עם מי שהפך למסביר הלאומי שלנו יוסף חדאד, שהביא פרספקטיבה משלו לאירועים, ראיון שפחות מצאתי בו עניין, כי חדאד כבר התראיין בכל מקום ופרש את משנתו.

התוכנית הסתיימה מהר מדי, מה שאומר שהזמן עובר כשנהנים. יחזקאלי דיבר מהר, ושלא כמנהגו, הוסיף לדיווח, פאן מעט הומוריסטי, ביניהם של קטע סטנד אפ של התימנים, אולי כדי להנגיש לצופה את הנושא שמעורר בנו זעם ותסכול בדרך קלילה ונינוחה יותר.

למרות הביקורת שלי כלפי הערוץ החדש שמביא רק את האג'נדה של נתניהו, הפעם יחזקאלי שידוע כתומך ימין נלהב, מביא תוכנית נקייה מהיבטים פוליטיים ומאג'נדות של ימין ושמאל, דבר שאנחנו כ"כ זקוקים לו בימים אלו כשהשסע והפילוג בינינו הפך לאויב הכי מסוכן שלנו. אם בסמוך ל-7 באוקטובר נרשמה אחדות מרגשת של העם על כל צדדיו ופלגיו, היא במהרה נקטעה, הרחובות שוב רוחשים ורועשים מהפגנות סוערות וממשטרה סוערת ואלימה יותר , והשנאה בין הצדדים גדולה יותר מהשנאה שלנו לאויבינו.