בית המשפט העליון ידון בסוף החודש בעתירת עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים כנגד מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' לתפקיד מנכ"לית חברת החדשות של הערוץ. בראש הרכב השופטים שידון בעתירה יעמוד השופט יצחק עמית

ההחלטה לדון בעתירה מהווה למעשה דחייה של השופט עמית את בקשת הערוץ למחוק את העתירה. הפרשן כלכלי ויו"ר ועד עובדי חדשות 13 מתן חודורוב כתב: "אנחנו בוטחים בבית המשפט ומצפים לדיון".

דרוקר אמר זה או המנכלית או אנחנו - עכשיו הוא קיבל את הבשורה המרה
יוליה כבר צריכה לארוז? ההחלטה הדרמטית שבחנו ברשת 13

המינוי של שמאלוב-ברקוביץ' לתפקיד המנכ"לית עוררה סערה גדולה בקרב העיתונאים. לאחר המינוי הגישו ועד העובדים של החברה וארגון העיתונאים עתירה כנגד המינוי בדרישה להוצאת צו ביניים להקפאת המינוי. חודורוב אמר לאחרונה באסיפת עובדים מיוחדת כי  "את הכהונה של יוליה שמאלוב ברקוביץ – אי אפשר לנרמל. זהו מדרון חלקלק של התערבות פוליטית, שנעה באיטיות, צוברת מאסה, ובאיזשהו שלב נעלמת חומת ההתנגדות. ברגע שכלי תקשורת מתחיל להידרדר במדרון הדמוקרטי - קשה מאוד להחזיר את האבן במעלה ההר ולהשיב את המצב לקדמותו".

מחאת חדשות 13, מתן חודורוב (צילום: ועד עובדי חדשות 13)
מחאת חדשות 13, מתן חודורוב (צילום: ועד עובדי חדשות 13)

"אנחנו ערוכים למאבק ארוך וקשה בשלושה מישורים. במישור התקשורתי והציבורי - כאשר בדרך לפה ראיתי שאחד משלטי המחאה שלנו נגד טופולסקי בכניסה לבניין  רשת – נפרץ ונגנב, ואנחנו נגיש תלונה למשטרה. המישור השני, המישור המשפטי, שבו אנחנו מחכים להתפתחויות בעתירה שלנו לבג"צ. והמישור השלישי הוא הפנים ארגוני, הכלים הארגוניים שאנחנו וארגון העיתונאים והעיתונאיות יכולים לנקוט בהם", הוסיף.