המגישה לוסי אהריש תקפה היום (רביעי) את חה"כ עידא תומא סולימאן, זאת לאחר שקראה לאיציק בונצל, אביו של עמית ז"ל שנפל במהלך קרב בעזה, כי אין לו זכות לפנות אליה בעקבות שאלתו אליה האם חמאס הוא ארגון טרור והאם יש לחסלו.

"כנציגת ציבור", פתחה אהריש, "לציבור במדינת ישראל יש זכות לפנות אלייך, לאב שכול יש ועוד איך זכות לפנות אלייך, התנועה המזלזלת שלך כלפיו היא בושה וביזיון למפלגה שאת מייצגת ולך באופן אישי. אם את חושבת שהיחס הזה למשפחות של נופלים זה ייצוג הולם של החברה הערבית או ככה בדיוק נביא לחיבור בין ערבים ויהודים, אז עדיף אולי לחשוב על זה פעמיים".

יוסי מרשק חשף פיגוע הסברתי בשידור חי: כך קברה אפרת רייטן את השמאל
מגישת החדשות נכנסת ברוטמן: "הוא היה כל כך הזוי"

בהמשך הוסיפה: "אני יודעת שאת לא אוהבת שאומרים לך מה להגיד, למרות שבינינו פוליטיקאים לא באמת אומרים מה שיש להם להגיד, הם אומרים את מה שהם חשובים שאנחנו רוצים שהם יגידו אבל באמת - להגיד שחמאס הוא ארגון טרור רצחני, שהוא האויב של מדינת ישראל - זה לא צריך להיות קשה מדי. האמירה הזו הייתה צריכה לבוא ממך הרבה לפני שהתבקשת להגיד אותה ע"י אב שכול שאיבד את בנו שנלחם ביחד עם עשרות אלפי לוחמים מרקעים ומוצאים שונים על שמירה וביטחון של המולדת שלי, שלך ושל כולנו".

כאמור, במהלך ועדה בכנסת ביקש האב השכול איציק בונצל, אביו של עמית ז"ל שנפל במהלך קרב ברצועת עזה, מחה"כ תומא סולימאן כי תודה שחמאס הוא ארגון טרור. "אני ארצה לשמוע ממך גבירתי הנכבדה האם את חושבת שהחמאס הוא אויב של מדינת ישראל והאם את חושבת שצריך לחסל את החמאס", הוא אמר.

סולימאן השיבה לו מיד: "אני לא חושבת שיש לך את הזכות לפנות אליי", ולאחר מכן ביטל אותה בונצל והשיב כי מאחר והיא חברת כנסת יש לו הזכות. סולימאן ביצעה סימן עם היד אל עברו ואמר לה: "את יושבת כאן בזכות הבן שלי. את נושמת את האוויר כאן בזכות הבן שלי. במקום לצעוק עליי תצעקי שצריך לחסל את החמאס ולמוטט אותו".

"שתי תשובות ואני הולך: האחת ארגון טרור והשנייה לחסל את ארגון החמאס", המשיך בונצל משלא קיבל מענה. יו"ר הועדה ביקש להפסיק את הדיון ולהמשיך הלאה, כשח"כ סולימאן פנתה אליו: "אני בינתיים מכבדת את הסצנה הזאת. חבל לי שאתה אבא שכול. מי שאחראי על זה שאנחנו עדיין תקועים זו הממשלה שלא רוצה להוציא אותנו מהבוץ הזה". "לא החמאס", הקשה בונצל. "תכבד את המעמד שלך, אתה לא מכבד את עצמך. אני לא חייבת לך שום תשובה", השיבה חברת הכנסת, ובכך חתם יו"ר הועדה את הדיון.