בצל סערת מינוי מנכ"לית חדשות 13 (יוליה שמואלוב ברקוביץ׳), ערוץ רשת 13 הנחית היום (חמישי) פצצה והודיע על הסרת רצועת השידור המצליחה של העיתונאי רביב דרוקר "אזור בחירה".

הצעד הדרסטי הזה מגיע למרות שתוכניות של דרוקר מובילה בממוצע הרייטינג מול שאר התוכניות המשודרת באותה שעה. וזאת בזמן בו נתוני הרייטינג של הערוץ מדשדשים. כלומר, מדובר בתוכנית מרכזית ומשמעותית. ממוצע נתונים:

‏אזור מלחמה, רשת: 5.4%
‏שרון גל : 4.5%
‏שבע, כאן:  4.2%

‏מטעם רשת 13 נמסר: "רשת 13 תעלה בשבועות הקרובים רצועת  שידור חדשה בשעה שבע, במקום התכנית "אזור מלחמה" בהגשתו של רביב דרוקר. רשת מתעתדת לעלות בהמשך רצועה קבועה במטרה לבדל את עצמה ולתת לצופה אלטרנטיבת צפייה שונה מיתר הערוצים. 

נזכיר כי אזור מלחמה החלה את דרכה תחת השם "אזור בחירה" שעלתה לאוויר כתכנית זמנית סביב סבב הבחירות האחרון ועם תחילת המלחמה הוסב שמה ל"אזור מלחמה".

לאחר שדרוקר הציב אולטימטום למנכ"לית - הגיעה ההודעה שלה לעובדים
יוליה כבר צריכה לארוז? ההחלטה הדרמטית שבחנו ברשת 13

כאמור, ההודעה מגיעה על רקע סערת מינויה של מנכ"לית חדשות 13 הנכנסת, יוליה שמואלוב ברקוביץ', אשר הוציאה בשבוע שעבר לראשונה מכתב לעובדי החדשות, ובו כתבה: "תמיד הקפדתי שהתקשורת תהיה שומרת הסף של הדמוקרטיה ללא משוא פנים ותמיד באופן מאוזן ומיטבי שמשקף את כלל גווני האוכלוסייה. האתיקה העיתונאית, חופש הביטוי היו נר לרגלי כך פעלתי וכך אמשיך לפעול".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד שיתפה במכתב, כי עם כניסתה לתפקיד נפגשה עם חלק מהעובדים, וציינה: "שמחתי לפגוש אנשים מקצוענים ומסורים לעבודתם. אתם הנכס הכי חשוב של חברת החדשות, ואני אדאג לייצר עבורכם מקום עבודה יציב, כי רווחתכם חשובה לי. התמיכה והגיבוי להם אני זוכה בשיחותינו מרגשים אותי ונותנים לי את הכוח להמשיך לדבוק במטרה ולסנן את רעשי הרקע הפוגעים בערוץ ובעובדי חברת החדשות".

ארגון העיתונאים והעיתונאיות מגיב להחלטת רשת 13: "ההחלטה להוריד מעכשיו לעכשיו את תכניתו של רביב דרוקר, אזור מלחמה, מלוח השידורים של ערוץ 13 היא החלטה שערורייתית שעולה ממנה ריח חריף של התערבות לא עניינית הנגועה בשיקולים פוליטיים. 

מדובר באחת התכניות המצליחות של הערוץ מבחינת הרייטינג שלה ומכאן ברור שלא מדובר בהחלטה שהתקבלה על בסיס שיקולים מקצועיים. לנוכח המאבק המתנהל כרגע בחברת החדשות כנגד מינויה של הפוליטיקאית יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית החברה עולה חשש כבד כי מדובר בצעד נוסף שנועד לפגוע ולכרסם בעצמאות עיתונאי ועיתונאיות חדשות 13. 

בכוונתנו להתנגד למהלך בכל הכלים העומדים לרשותנו, לרבות נקיטת צעדים משפטיים והפעלת סכסוך העבודה הפעיל בחברת החדשות".