לאחר שערוץ רשת 13 הנחית היום (חמישי) פצצה והודיע על הסרת רצועת השידור המצליחה של העיתונאי רביב דרוקר "אזור בחירה", עיתונאים ואנשי תקשורת לא נשארו אדישים והתייחסו להודעה. 

העיתונאי בן כספית כתב: "יריית הפתיחה בקרב לכיבוש רשת. ‏מקווה ומאמין שזה לא יקרה". עיתונאי "הארץ" מיכאל האוזר טוב מסר בתגובה: "‏נדב טופולסקי והאפסים ברשת המתינו בכוונה לשעה המדויקת של תחקיר בארי כדי להודיע על עריפת הראש של דרוקר?".

דרמה ברשת 13: רביב דרוקר יורד מהמסך
מחיר ה"בגידה": שי לי שינדלר הצטרפה לתוכנית של קשת - וברשת סגרו חשבון

העיתונאי מתן חודורוב, אשר משמש כפרשן כלכלי ויו"ר ועד עובדי חדשות 13, התייחס גם לפרסום וכתב: ״קיבלנו בהלם את ההודעה על הורדת ״אזור בחירה״ עם ⁦‪רביב דרוקר‬⁩, התכנית היומית המצליחה ביותר בערוץ 13. ‏המהלך, כחודש לאחר מינוי שמאלוב, מבטא עוד התערבות בשידורי החדשות, המדיפה ריח פוליטי. כל בר דעת מבין את הכיוון שמסמנים כאן לעיתונאים ולצופים. ‏נמשיך להיאבק נגד המינוי והרוח שהוא מבטא״.

המגישה לשעבר, תמר איש שלום, שעזבה את הערוץ לפני מספר שבועות, הגיבה להחלטה: "מצעד הטרלול: יש תכנית אקטואליה אחת ברשת13 שנותנת פייט חזק למתחרות, תכנית שהצליחה להשיג נאמנות של צופים קבועים בפרק זמן קצר - ״אזור מלחמה״ של רביב דרוקר. היום ההנהלה החדשה של הערוץ החליטה להוריד את התכנית הכי חזקה שלהם, שאותה מנחה עיתונאי מעולה, תחקירן על, שהוא גם מבקר חריף של נתניהו וממשלתו. באו לחרב, ומהמקפצה".

איש העסקים אילן שילוח: "מפרסמים גדולים במשק בוחנים הורדת היקף הפירסום ברשת 13 בשבועות האחרונים. וזאת בעקבות החלטת בלווטניק למנות את יוליה שמואלוב למנכ״לית חברת החדשות במטרה לעשות ״טיהור״ של עיתונאים ולהפוך את הערוץ לעוד שופר של נתניהו. הורדת דרוקר מהמסך על מנת לפגוע בחופש הביטוי היא הוכחה ברורה לכוונתנו של בלווטניק לשרת את נתניהו".

גם אחד ממנהיגי מחאת קפלן, משה רדמן, הגיב על החלטה רשת 13: "זה היה מהיר, ערוץ 13 הודיע על סגירה של התוכנית היומית של רביב דרוקר, ככה נראית תקשורת בהתפרקות.  זה בדיוק הזמן לצפות בשיחה המרתקת של הילה טוב, לשעבר מנכ"לית הטלוויזיה החברתית, במאית וסופרת עם תומר אביטל עיתונאי ואקטיביסט, על עיתונות חופשית, התקשורת הישראלית ועוד".

מתוך עמוד הפייסבוק של משה רדמן (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"מעריב" פנה לעיתונאים נבחרים מהתוכנית ומהערוץ, ביניהם ברוך קרא וחן זנדר לקבלת תגובה, והם מצדם מסרו כי אינם יודעים עדיין איך להגיב להחלטה זו. עוד סיפרו כי הם עצמם התבשרו להחלטה יחד עם הדיווח שהופץ לתקשורת. 

ל"מעריב" נמסרה תגובה בלעדית מטעם רשת 13 לשאלה מה ישודר במקום דרוקר: "אנחנו עובדים על זה. זאת לא תהיה תוכנית אקטואליה כי הכוונה שלנו להשיג בידול בתוכן. לשדר משהו אחר ממה שכל ערוצי הטלוויזיה האחרים משדרים בזמן הזה".