אתמול (שני) פורסם כי ארגון אחים לנשק שלח התראה בטרם נקיטה בהליכים משפטיים לערוץ i24NEWS, בטענה כי במסגרת ריאיון שערכה עיתונאית הערוץ נווה דרומי עם פעיל הארגון ירון קרמר נעשה שימוש מוטעה בדבריו לצרכי רייטינג.

בצל הסערה שנוצרה, ערוץ i24NEWS פרסם היום בחשבון הטוויטר את הקטע המלא מתוך הריאיון והותיר לצופים להכריע האם לדעתם לארגון אחים לנשק יש עילה לתביעה נגד הערוץ והאם דבריו של קרמר, שאמר "'ידענו שהפגיעה בביטחון תהיה משמעותית", אכן הוצאו מהקשרם.

הביטול עשה לו טוב? רביב דרוקר ממשיך להפציץ ברייטינג
אולפן שישי: בציטוט אחד מבריק סיכם ניר דבורי את המלחמה

בתגובה שצורפה לסרטון מטעם הלשכה המשפטית של ערוץ i24NEWS נכתב: "המכתב מטעם 'אחים לנשק' נשלח לערוץ רק היום אחרי שתוכנו הודלף לעיתונאים ובכל הרשתות אתמול. נגיב למכתב משפטית כנדרש".

נווה דרומי, ירון קרמר (צילום: צילום מסך,אבישג שאר יישוב)
נווה דרומי, ירון קרמר (צילום: צילום מסך,אבישג שאר יישוב)

נזכיר כי במכתב שנשלח למנכ"ל הערוץ פרנק מלול נכתב כי "נעשה על ידיכם שימוש מגמתי, פסול ומכפיש בראיון שנערך למר קרמר, ממנו כביכול ניתן ללמוד כי מר קרמר אמר את הדברים הבאים: 'ידענו שהפגיעה בביטחון תהיה משמעותית. אני חושב שבעיתוי שנוצר במדינת ישראל בשנת 2023 הצעד הזה היה צעד לגיטימי'".

עוד הוסיפו אחים לנשק במכתב ההתראה כי "הצגת הדברים שנאמרו על ידי מר קרמר בכתבה בכלל ובפרט בפרסום המסית והשקרי, נעשתה באופן פסול, מסולף, מגמתי ומכפיש, שכלל אינו משקף את דבריו, חוטא לנסיבות, להקשר ולתוכן שבהם הדברים נאמרו על ידי מר קרמר בראיון".

"מדובר על אחיזת עיניים של ממש (לכאורה לפחות), הטעיה של ממש ופעולה מכוונת על מנת להסוות את המטרה האמיתית של הריאיון, תוך נטילת משפט בהקשר אחד והדבקתו בהקשר אחר לגמרי, במכוון, באופן מגמתי, במחיר של אי אמירת אמת הטעיית ציבור הצופים שלכם, כאשר לנגד עיניכם עומד רייטינג ותו לא", כך נטען.