אחרי הסערה שליוותה את מנכל"ית ערוץ 13 הנוכחית, יוליה שמאלוב- ברקוביץ', לאור הקריאות הרבות להסרת מינויה מהתפקיד, שמאלוב-ברקוביץ' מכה שנית. הפעם תהתה בתמימות מול בכירי חדשות 13 מדוע הוחלט להציב במוצ"ש עמדת שידור עם צוות צילום "דווקא בכיכר החטופים" כלשונה, וכפי שדווח היום (שלישי) ב-"וואלה!".

שליש ממפוני הצפון והדרום העידו: שינוי לרעה במצבנו הנפשי
"לחיבורים בין קהילות יש כח לתת תקווה"

דבריה נאמרו בישיבה סגורה שהתקיימה השבוע, ובהמשך היא הוסיפה להתלונן כי אינה זוכה להגנת התקשורת והיא חווה מגמת הסתה נגדה. היא "אף אחד לא מגן עליי בטוויטר - לא פוליטיקאים, לא אנשי עסקים, לא עיתונאים מימין", היא אמרה. לאחר מכן ציטטה פוסט שפורסם ברשתות החברתיות, לפיו "כל שופר של ראש הממשלה צריך לקבל כדור בראש", ולטענת חלק מהנוכחים חששה שאולי היא זאת שתחטוף כדור בראש בעצמה.

אחת מהמנהלות שנכחו בישיבה ציינה כי נושא הורדת תכניתו של עיתונאי הערוץ רביב דרוקר, "אזור הבחירה", עלה גם כן, ובהקשרו המנכ"לית צעקה: "בושה וחרפה: שקמה ברסלר, יאיר לפיד, מרצ - כולנו דרוקר! הפוליטיזציה היא שלו ולא שלי". 

דוברת חדשות 13 מסרה ל"מעריב" בתגובה: "במהלך הדיון המקצועי מנכ"לית חברת החדשות דיברה מדם ליבה על מסע ההכפשות חסר תקדים שמתנהל כנגדה בתקופה האחרונה. מצער יותר שעובדים ברשת בוחרים לפגוע במקום עבודתם וממשיכים לייחס ליוליה שמאלוב ברקוביץ אמירות ודעות שאין להם קשר ואחיזה במציאות. כאנשי תקשורת עלינו לקדם את חופש הביטוי אך חובה עלינו גם לדייק".

העיתונאי מתן חודורוב, שהתנגד נחרצות למינוי של שמאלוב-ברקוביץ' הגיב לתקרית: "בני משפחות החטופים, אנחנו מבטיחים לכם: לא משנה אילו 'הבהרות' תבקש יש״ב, נמשיך לשדר מהכיכר בהיותה מוקד מובהק של חדשות ועניין לציבור. איש לא מכיר במנכ"לית הזו ואין לעמדה שלה כל משמעות מעשית ניסיון. גם שאר הציטוטים המדהימים בכתבה מלמדים על אובדן עשתונות מוחלטת".

מתן חודורוב בכנס לחדשות 13 (צילום: אבשלום ששוני)
מתן חודורוב בכנס לחדשות 13 (צילום: אבשלום ששוני)

ארגון העיתונאים והעיתונאיות מסר בתגובה לדיווח: "אנו מביעים הסתייגות חריפה מהתערבותה הפסולה של יוליה שמאלוב ברקוביץ׳, בדיון עם מנהלי חדשות 13, בנושא השידורים השבועיים מהעצרת בכיכר החטופים. המאבק לשחרור החטופים עומד בראש סדר היום החדשותי ויש בו עניין ציבורי מובהק. מנגד, שמאלוב ברקוביץ׳ אינה עיתונאית אלא פוליטיקאית, ולכן אין לה סמכות מקצועית או מוסרית 'לבקש הבהרות' מאיש בעניין שידורים חשובים אלה".

"המקרה החמור הוא הוכחה נוספת לסכנה במינוייה של דמות בעלת זיקה מפלגתית לעורכת ראשית של חברת חדשות, וממילא מהווה הוכחה לכך שאין לה את הכישורים הנדרשים לעריכה כה משמעותית. כל עורך מתחיל היה מבין את החשיבות הציבורית שבשידור כזה. כל יום שיוליה שמאלוב ברקוביץ' ממשיכה לנסות לנהל את חדשות 13, נגרם נזק בלתי הפיך. טופולסקי, זה עליך!".

בצל הסערה שנוצרה, בחדשות 13 הגיבו: "המאבק להחזרת החטופים הוא משימה לאומית. היום נחצה הגבול! על גבם של משפחות החטופים, באופן ציני וזדוני, ועד העובדים של חדשות 13 מנהל מאבק אישי ללא קווים אדומים, ללא דין וללא דיין. השימוש במשפחות החטופים כדי לקדם אג'נדה ומטרות אישיות הוא פסול ומסוכן. זוהי הסתה חסרת תקדים וגבולות, המתבססת על אמירות שקריות ומטעות את הציבור".

יוליה שמאלוב ברקוביץ' הוסיפה: "החזרת החטופות והחטופים לביתם היא משימה לאומית שאין חולק עליה. חברת החדשות מחויבת לסיקור עיתונאי אמין ומלא. אין פה סימן שאלה ומעולם לא היה. האמירות שייחסו לי כביכול, המפקפקות בנחיצות סיקור מאבק משפחות החטופים, הן שקריות ונבזיות. הנושא בדם ליבי".