מלחמת חרבות ברזל: עילי דוד, אחיו של החטוף אביתר דוד התראיין הבוקר (רביעי) ב'עולם הבוקר' בערוץ 13 ותקף את מנכ"לית הערוץ יוליה שמאלוב-ברקוביץ'. "המקום הזה לא חף מהתבטאויות כאלה ואחרות", אמר דוד.

דרוקר ממשיך לזנק ברייטינג, ולמתן חודורוב יש מסר להנהלת רשת 13
נסראללה הפך את השולחן: מנהיג חיזבאללה באיום חדש לישראל

"המנכ"לית של חברת החדשות ביקשה הבהרות מהבכירים למה בכלל משדרים את העצרת במוצ״ש", המשיך. "זה על פי הפרסומים. ואני לא ראיתי את החטופים חוזרים עדיין. אז אני לא מבין את השאלה שלה כל כך".

כזכור, אחרי הסערה שליוותה את מנכ"לית ערוץ 13 הנוכחית, יוליה שמאלוב- ברקוביץ', לאור הקריאות הרבות להסרת מינויה מהתפקיד, שמאלוב-ברקוביץ' מכה שנית. הפעם תהתה בתמימות מול בכירי חדשות 13 מדוע הוחלט להציב במוצ"ש עמדת שידור עם צוות צילום "דווקא בכיכר החטופים" כלשונה.

יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90)
יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90)

דבריה נאמרו בישיבה סגורה שהתקיימה השבוע, ובהמשך היא הוסיפה להתלונן כי אינה זוכה להגנת התקשורת והיא חווה מגמת הסתה נגדה. היא "אף אחד לא מגן עליי בטוויטר - לא פוליטיקאים, לא אנשי עסקים, לא עיתונאים מימין", היא אמרה. לאחר מכן ציטטה פוסט שפורסם ברשתות החברתיות, לפיו "כל שופר של ראש הממשלה צריך לקבל כדור בראש", ולטענת חלק מהנוכחים חששה שאולי היא זאת שתחטוף כדור בראש בעצמה.

אחת מהמנהלות שנכחו בישיבה ציינה כי נושא הורדת תכניתו של עיתונאי הערוץ רביב דרוקר, "אזור הבחירה", עלה גם כן, ובהקשרו המנכ"לית צעקה: "בושה וחרפה: שקמה ברסלר, יאיר לפיד, מרצ - כולנו דרוקר! הפוליטיזציה היא שלו ולא שלי". 

דוברת חדשות 13 מסרה ל"מעריב" בתגובה: "במהלך הדיון המקצועי מנכ"לית חברת החדשות דיברה מדם ליבה על מסע ההכפשות חסר תקדים שמתנהל כנגדה בתקופה האחרונה. מצער יותר שעובדים ברשת בוחרים לפגוע במקום עבודתם וממשיכים לייחס ליוליה שמאלוב ברקוביץ אמירות ודעות שאין להם קשר ואחיזה במציאות. כאנשי תקשורת עלינו לקדם את חופש הביטוי אך חובה עלינו גם לדייק".

רביב דרוקר בכנס למען חדשות 13 (צילום :מאיה גדש)

העיתונאי מתן חודורוב, שהתנגד נחרצות למינוי של שמאלוב-ברקוביץ' הגיב לתקרית: "בני משפחות החטופים, אנחנו מבטיחים לכם: לא משנה אילו 'הבהרות' תבקש יש״ב, נמשיך לשדר מהכיכר בהיותה מוקד מובהק של חדשות ועניין לציבור. איש לא מכיר במנכ"לית הזו ואין לעמדה שלה כל משמעות מעשית ניסיון. גם שאר הציטוטים המדהימים בכתבה מלמדים על אובדן עשתונות מוחלטת".