סערת מינוי מנכ"לית חדשות 13 מגיעה לבריטניה: עיתון "הגרדיאן" הבריטי דיווח היום (שבת) כי הפגנות יתקיימו נגד המליארדר לן בלווטניק, הבעלים של רשת 13 והאיש השני העשיר ביותר בממלכה המאוחדת. זאת, לאחר החלטתו של הערוץ להוריד את רצועת השידור ״אזור בחירה״ של העיתונאי רביב דרוקר בשבוע שעבר.

אביאל לואיס, ישראלי המתגורר בלונדון, מסר לעיתון כי בלווטניק ידוע בבריטניה כ"פטרון של תרבות ואמנות" וכי הציבור הבריטי לא היה מודע לכך שבלווטניק מעורב גם ב"דבר שמשחית את התקשורת הישראלית ולוקח אותה שנים אחורה".

אסור לזלזל בה: האם חוות הדעת של ביהמ"ש בהאג תשפיע על צווי המעצר לנתניהו וגלנט?
"לא רוצה לתת לנתניהו את הסיפוק": ביידן לא יפרוש מהמרוץ לנשיאות לפני נאום רה"מ בקונגרס

לואיס הוא חלק מקבוצה של אזרחים ישראלים המתנגדים לממשלת בנימין נתניהו ומתכננים לקיים הפגנות מחר (ראשון) באגף בלווטניק במוזיאון טייט מודרן ובבית הספר לממשל בלווטניק של אוניברסיטת אוקספורד.

על פי הערכות יתארגנו הפגנות נוספות במוסדות תרבות אחרים עם השם בלווטניק, מאחר והמפגינים יטענו שחברת התקשורת של המיליארדר פוגעת בחופש העיתונות בישראל.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

רביב דרוקר (צילום: אבשלום ששוני)
רביב דרוקר (צילום: אבשלום ששוני)

לואיס ציין גם כי המיליארדר צריך להבין את הסיכון הפוטנציאלי למוניטין שלו בבריטניה: "אנחנו רוצים לגרום למר בלווטניק להרגיש לא בנוח", אמר.

בלווטניק קיבל תואר אבירות כהוקרה על תרומותיו למוסדות בריטיים מוערכים, ביניהם גלריית הדיוקנאות הלאומית, מוזיאון ויקטוריה ואלברט ומכון קורטולד לאמנות. הוא גם שולט בחברת וורנר מיוזיק, בה חתומים בין היתר המוזיקאים אד שירן, דואה ליפה ומייגן די סטליון, בחברת הזרמת הספורט DAZN ותיאטרון היימרקט בלונדון.

חלקו של בלווטניק בערוץ 13 הוא בבעלות עסקי "Access Entertainment" של האוליגרך, שאותו מוביל דני כהן, מנהל הטלוויזיה לשעבר של BBC.

לן בלווטניק (צילום: יח''צ)
לן בלווטניק (צילום: יח''צ)

דובר מטעם "Access Industries" אמר ל"גרדיאן" כי "סר לאונרד בלווטניק מאמין בחשיבות חופש העיתונות בישראל ובעולם כולו. הוא השקיע סכום כסף משמעותי בערוץ 13 הישראלי כדי לשמור על קיומו ולהבטיח את עתיד העיתונות החופשית. לערוץ מעולם לא הייתה אג'נדה פוליטית - כמו החוק בישראל - ומעולם לא היו לו הערות עריכה".

על מינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית הערוץ אמר כי "באופן קטגורי, סר לאונרד לא מינה את מנכ"לית החדשות. ההחלטה על מינוי מנכ״לית חדשות ערוץ 13 היא עניין של הדירקטוריון העצמאי שלו, שלסר לאונרד אין תפקיד בו. חופש הביטוי והדיון המושכל הם ערכי ליבה של הערוץ, וזה תמיד יישאר כך".

בהמשך, כתב ה פרשן כלכלי ויו"ר ועד עובדי חדשות 13 בערוץ מתן חודורוב כי "נותר להבין מי בדירקטוריון עומדים עדיין מאחוריה במנותק מעמדת מר בלווטניק עצמו - ומה השיקולים המניעים אותם. 5 ימים לפני הדיון החשוב בבג״ץ, נותר לבקש רק: לן, תתקן".