הרשות השנייה פרסמה היום (ראשון) את דוח נציבות פניות הציבור לשנת 2023 - בו מפורט פילוח תלונות הצופים בשנה האחרונה כלפי ערוצי הטלוויזיה.

הערוץ שמשך את מספר התלונות הגבוה ביותר השנה הוא ערוץ 14 - נגדו נרשמו 7,258 תלונות, בערך פי 3 מהמקום השני - קשת 12 עם 2,576 תלונות. נגד חדשות 13 נרשמו 1,065 תלונות.

עוד צוינו בדו"ח תלונות שהתקבלו במהלך מלחמת חרבות ברזל. לדוגמה, 942 פניות על פרשן חדשות 13 שאמר כי צריך היה לתת מכה יותר קשה בעזה גם במחיר של אלפי הרוגים; 185 פניות בתחילת המלחמה על חדשות 12 ו־13 על שידור תוכן שפוגע במורל; ודברי הסתה נגד ראש הממשלה עד כדי בגידה במדינה. מ־7 באוקטובר ועד לסוף השנה התקבלו כאלפיים פניות שרובן המכריע, כ־97%, על התכנים ששודרו במהדורות החדשות ובתוכניות בענייני היום שעסקו בסיקור המלחמה. 143 מהפניות היו על כתב שדיווח על פגיעה של טיל ישראלי בבית חולים בעזה מפי מקור פלסטיני, והמידע התברר כשגוי. 

כמו כן, התקבלו 664 פניות בנוגע להטעיה בשידור ולמידע לא מדויק, מטעה, חלקי או שגוי, בשידורי הטלוויזיה ובעיקר במהדורות החדשות ובתוכניות האקטואליה. לדוגמה: משדר שבו בגלל טעות גרפית הופיעה מעל פניו של אבי חימי הכותרת "פני הרוע" ובכך נעשה קישור לא ראוי בין חימי לחשוד באונס בגדרה; סרטון ששודר להצגת דברים והתגלה שהוא ערוך מגמתית; מגיש ופרשן שטען כי נעשה ניסיון לינץ' באשת ראש הממשלה; ציטוט לכאורה של כתב חדשות בשם חבר כנסת שטען כי דם הנרצחים הלל ויגל ז"ל בחווארה יותר אדום מהנרצחים ב־7 באוקטובר; ופניות על התוצאות בגמר 'האח הגדול' שלכאורה הוטו.