לפני חמש שנים התפרסמו הקלטות נוני מוזס וראש הממשלה בתיק 2000 העוסקות בהשתלטות הממשלה על גופי התקשורת, על פי החשד הציע מו"ל ידיעות אחרונות לבנימין נתניהו כי יוריד את עוצמת הלהבות בסיקור נגדו לפני הבחירות, ויערוך שינוי בסיקור יריביו הפוליטיים בתמורה לכך שראש הממשלה ינצל את השפעתו לקדם חקיקה שתטיל מגבלות על "ישראל היום" ותביא לכאורה להטבות כלכליות משמעותיות למוזס ולעסקיו כמונופול בשוק התקשורת . כמו כן דובר על השתלטות נתניהו על חדשות 10 (חדשות 13 כיום) כשראש הממשלה פעל למנות את ראש הסגל במשרדו לשעבר ארי הרו ליו"ר חברת החדשות של הערוץ.

ובכן חשבנו שניסיון ההשתלטות הממשלה על גופי התקשורת וניסיון ההשתקה של חופש העיתונות הפכו לנחלת העבר שיעלו רק בין כותלי בית המשפט בתיק 2000 נגד נתניהו ומוזס, אלא שהוא שוב עולה לסדר היום, הפעם בתחפושת אחרת. בפאסט פורוורד להיום, הנבואה מתגשמת: חדשות 13 עוברת טלטלה קשה בשבועות האחרונים עם מינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ, בכירי הערוץ יצאו במחאה, פנו בעתירה לבגץ וחלקם נוטשים בזה אחר זה את הספינה לפני שטובעת.  

טלטלה נוספת בערוץ 13: אלמוג בוקר עוזב ועובר למתחרים

סערת דרוקר מגיעה ללונדון: בעלי ערוץ 13 מתנער מהבחירה בשמאלוב-ברקוביץ׳?

עוד לפני מינויה של הפוליטיקאית מהליכוד חדשות 13 חוותה טלטלה רצינית כשנרשמה עזיבה של בכירים בחדשות בעקבות מחלוקות עם המנכ"ל הקודם אור צלקובניק. העיתונאי לענייני ערבים, צבי יחזקאלי שהיה מספיק חכם לקרוא את המפה, ערק כידוע לערוץ החדש i24NEWS. גם אמנון לוי עזב את ערוץ 13 אחרי 18 שנה. בשבועיים האחרונים, הסערה התגברה כשהורידו את תוכניתו של רביב דרוקר "אזור הבחירה" למרות נתוני רייטינג טובים, על רקע המשבר המתמשך. הכתב הפוליטי של חדשות 13 ספי עובדיה ,פרש לערוץ המתחרה לתוכנית התחקירים "עובדה" בקשת, והבוקר הצטרף לנהירה של העזיבות המטלטלות, אלמוג בוקר כתב הדרום הוותיק של חדשות 13 שהכריז גם הוא על מעבר לערוץ המתחרה, חדשות 12.  

הטלטלה הקשה שחווה חדשות 13 בימים אלה נראית כמו קצה הקרחון והמשכה עם העתירה לבג"ץ והדיונים בחמישי הקרוב. כמו כן מסתמן כי יהיו עזיבות נוספות של עיתונאים בכירים בחדשות שחוששים לפגיעה בדמוקרטיה וחופש העיתונות עם השתלטות פוליטית על חברת חדשות 13.

בצל ההפגנות בלונדון נגד המיליארדר לן בלווטניק, מבעלי 13 והאיש השני העשיר בבריטניה, חדשות 12 נהנית מרעידת האדמה שחווה ערוץ 13 ונראה כי זו רק ההתחלה. חברת החדשות של  12 בדרך להפוך למונופול בשוק החדשות כגוף התקשורת הטלוויזיוני היחיד שמבקר את הממשלה והעומד בראשה. מפת התקשורת בארץ התהפכה לגמרי: אם בעבר היו שלושה ערוצי חדשות מובילים שביקרו את ממשלת הימין, וערוץ אחד שבלט כשופר של נתניהו, ערוץ 14, כיום התמונה נראית שונה לגמרי - לערוץ 14 הצטרף INEWS24 כמי שפוזל גם הואר ימינה; חדשות 13 שאם מינויה של שמאלוב ברקוביץ לא יבוטלו על ידי בלווטניק או בג"ץ יצטרפו לסיקור ימני אוהד; כאן 11 שנמצא גם כך בצל איומים על סגירתו מצד הליכוד - ונותרנו רק עם צדיק יחיד בסדום, חדשות 12. 

מהדורת חדשות 12 מובילה בפער עצום על המתחרים בנתוני הרייטינג, אך בתרחיש כזה תרחיב עוד יותר את היריעה ותצליח להגיע לנתונים גבוהים מתמיד, כשצופי 13 יחפשו אלטרנטיבה אחרת.

כמו כן היות שלטעמי אין מקום בארץ הקטנה שלנו, לריבוי של ערוצי חדשות טלוויזיוניים לא אופתע אם הצעד הבא, יהיה רכישה ומיזוג של חדשות 13 עם INEWS24 שבעליה הוא איש העסקים היהודי-צרפתי פטריק דרהי,  מקורבו של נתניהו, האיש העשיר בישראל, אשר בין שאר עסקיו הוא גם הבעלים של הוט.