ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ראשון) כי עד 2026 "הערוצים הזעירים", בהם ערוץ 14, יהיו מחויבים לשדר בפלטרפורמות הסטרימינג השונות, ויוכלו לגבות על כך תשלום מהפלטפורמות הוט, יס ופרטנר.

החוק מעורר ביקורת מאחר ולפי ההצעה תאגיד השידור הציבורי "כאן" ישלם את מרבית דמי ההפצה – ובכך למעשה "יסבסד" את השידור של הערוצים המסחריים בעידן+. כמו כן, הערוצים 13 ו-12 יהיו מחויבים לשדר באינטרנט את כל התכנים שלהם, אבל לא יוכלו לגבות על זה כסף מחברות הטלוויזיה. 

הממשלה סימנה את היעד הבא: תקציב "התאגיד" על הפרק

לפי כך, סל ההטבות שקיבל ערוץ 14 מקפל בתוכו את היכולת שלהם לגבות. ההחלטה מגיעה בצל הניסיון לקצץ בתקציבים לתאגיד השידור בגלל המלחמה. לפי דיווח של עיתונאי "וואלה", גורם שנכח בדיון מסר: "מה שהלך שם זה צפון קוריאה על ספידים".

מדובר בהצעת חוק, בה תומך שר התקשורת שלמה קרעי ("הליכוד"), שתפטור את ערוצי הטלוויזיה מתשלום עבור הפצת התכנים בעידן+, החל מהשבעה באוקטובר.

הדיווח מגיע לאחר שביום שני שעבר, חבר הכנסת אביחי בוארון ("הליכוד") הגיש הצעת חוק המבקשת להכניס את תקציב התאגיד כחלק מתקציב המדינה המאושר בכנסת: "במצב הנוכחי במדינה, ראוי ונדרש מכל הגופים הציבוריים בישראל, להירתם למאמץ המשותף בדרך כזו או אחרת", נכתב בהגשה להצעה. במידה ואכן יאושר החוק, תוכל הממשלה להחליט על קיצוץ בתקציב "כאן", והדבר ישפיע על הפקות המקור של הערוץ.