עובדי רשת הביעו היום (שני) דרישה לשדר על מסך הערוץ את הדיון בבג"ץ שייסוב סביב מינוי המנכ"לית יוליה שמאלוב-ברקוביץ', שיתקיים ביום חמישי הקרוב.

ינון מגל כינה את אמנון לוי "קוריוז": ואז נשלפה הודעת הוואטספ המביכה
"יש ביקורת מבוטים ביביסטים": השחקנית רוני הדר לא חוששת למחות נגד הממשלה

במכתב שנשלח למנכ"ל הערוץ אמיליאנו קלמזוק, כתבו העובדים: "אנו משוכנעים כי העתירה מעניינת את צופי ערוץ ,13 כיוון שהיא עוסקת בעתיד חברת החדשות הזוכה לאמונם, וכן בשל הסוגיות הרוחביות שהיא מציפה בתחום חופש העיתונות".

"אנו סבורים כי נעשה שירות גדול לצופינו, אם נסכים על העברת הדיון מבג"ץ בשידור ישיר - במלואו וללא הפסקות/ הערות כלשהן. כך, נאפשר לצופים לגבש עמדה בדבר טענות הצדדים ונתרום לשיח אודות עצמאות התקשורת במדינה".

עוד הוסיפו כי "בזכות שיבוץ הדיון בשעה שאינה משבשת את חלקו העיקרי של לוח השידורים, אנו מקווים שלא תתנגדו להצעתנו לשדר לתועלת הציבור את הדיון בבג"ץ. יובהר, כי אין מדובר בצעד ארגוני במסגרת סכסוך העבודה הפעיל בחברה, אלא ביוזמה לשיתוף פעולה".

בהתאם לכתוב מעלה ולבקשה שהוגשה, נקבע כי הדיון בבג"ץ יועבר בשידור ישיר באמצעות לשכת העיתונות הממשלתית, אך לא על מסך ערוץ 13, וזאת בהתאם לדחיית "רשת" את הצעת הוועד. 

מתן חודרוב, מעיתונאי הערות וממובילי המחאה נגד מינויה של שמאלוב- ברקוביץ', צייץ בתגובה בחשבון ה-X שלו: "לצערי, הנהלת ״רשת״ דחתה הבוקר את היוזמה בנימוק שמדובר ב״סיקור פעילות של ועד העובדים״ (?!) ולכן הדיון לא ישודר בטלוויזיה. מי שירצו לצפות יוכלו כמובן לעשות זאת דרך אתר הרשות השופטת".