הגענו לישורת האחרונה. שלושה פרקי הסיום של העונה השנייה של בית הדרקון. מלחמת הירוקים והשחורים כבר עברה מזמן את נקודת האל-חזור, הדרקונים נשלפו, בני משפחה נשרפו ונפלו למותם והקרבות הקשים מכל עוד לפנינו. אבל בזמן שאנחנו עוד מחכים לאש והדם של פרקי הסיום, פרק 6, בדיוק כמו קודמו, עסק בעיקר בפוליטיקה פנים-משפחתית וכיפופי ידיהן של המועצות הקטנות של הנסיך העוצר אאימונד והמלכה ראיניירה.

במעלה מלך, תחת שליטתו של אאימונד, ההמונים רעבים. המצור שהוטל עליו על ידי בית ואלריון נותן את אותותיו והאנשים הפשוטים לא מסוגלים עוד לסבול את הרעש של הבטן מקרקרת. למי שגר בארמון כמובן יש צרות גדולות יותר. 

לורד לאניסטר נאלץ להתמודד עם הזעם של אאימונד לאחר שאחיו, הצועד בראש צבא לאניסטר, מעז לזמן את אאימונד להגן עליו מפני דאימון. קריסטון קול, ימין המלך עד כה למי ששכח, נאלץ לנטוש את מקומו הבטוח בטירה ולצאת להילחם גם הוא בארצות הנהר, על מנת לוודא שדאימון עסוק ולא יכול לנשום לרגע אחד קטן בהארנהול. אם זה לא מספיק, אאימונד מאס בנוכחותה של אליסנט ומסלק אותה ממקומה במועצה. 

את מי הוא כן רוצה שם? את ימין המלך המקורי – לורד אוטו הייטאוור. את המשימה להשיבו מקבל לאריס סטרונג, שלראשונה מזה עונה וחצי נאלץ להתמודד מול מישהו שרואה דרך רשת השקרים שלו בבירור, גם אם זה רק בעזרת עין אחת. בתגובה לאריס מייעץ למלך אאיגון שכדאי לו לברוח ממעלה מלך כי אחיו יהרוג אותו. נו, לפחות הוא גם אומר אמת מדי פעם.

מי שמנצלת את הרעב במעלה מלך היא ראיניירה, שבעזרת התולעת הלבנה שלה שולחת הררי מזון דרך הים עבור האנשים הרעבים. "המתנה" הן קוראות לזה, אין ספק שהמתנה הזו הולכת לייצר עבור הירוקים בעיות גדולות, כשבתוך כל הבלאגן אליסנט והלנה נאלצות לברוח מהספט לאחר שההמון שמאס בדגים מנסה להגיע אליהן.

במקביל למתנות שראיניירה שולחת להמונים, היא מנסה לסדר גם את הדרקונים שאין להם רוכב לבני משפחה רחוקים, בניסיון לכפות על ההפסד של מייליס וראיניז. לצערה, האביר הנבחר, סר סטפון דרקלין, מסיים את חייו כמו מרשמלו שנשכח במדורת ל"ג בעומר אחרי שהדרקון סיסמוק צולה את המסכן ובורח.

בהארנהול דיימון מאס בהזיות לאחר שהוא נחשף לאחיו וייסריז (פאדי קונסידיין, כמה כיף שחזרת גם אם זה רק לרגע). בנוהל הרגיל שלו, דאימון מנסה לברוח מהצרות תוך כדי שהוא צורח "מישהו מנסה להרעיל אותי" נו שיט שרלוק, אתה גם ראית בדיוק מי זו, ואם מיצמצת, תציץ שוב בפרק 3. אליס מנצלת את ההשפעה שצברה על דאימון ומשכנעת אותו להישאר כשהיא מבקשת שלושה ימים ליישר את בית טאלי למטרותיו. כמה הופתענו לגלות שלורד טאלי הזקן מת בדיוק שלושה ימים אחר כך? כמעט כמו שהופתענו מאיימונד מתעלל באאיגון בניסיון להבין מה הוא זוכר, זאת אומרת לא הופתענו כלל.

מה כן הפתיע אותנו? ש"בית הדרקון" איבדו סבלנות. בפרק 4 כבר סיפרו לנו בעקיפין על הממזרים של קורליס ואלריון – אדם ואלין, כשהאחרון הוא זה שהציל את קורליס מטביעה בים. הפעם הסדרה פשוט זורקת לנו את האמת בפנים בצורה שלא משתמעת לשתי פנים. בשיחה מוקדמת בין אליס וקורליס, האחרון רוצה למנות את אלין לחובל הראשון, הסגן שלו על הסיפון כשהם יוצאים להפליג. אלין מבין מיד איך התמונה תיראה ליתר המלחים, הבן הממזר מקבל קידום דקה וחצי אחרי שהאישה החוקית נהרגת. אדם לעומתו מעדיף לנצל את הקשרים המשפחתיים ולהתקדם בחיים, למרות שהשניים מבינים שקורליס כנראה יעדיף לראות את הטירה שלו שוקעות במצולות לפני שהוא יכריז עליהם כבנים שלו.

לקראת סוף הפרק אנחנו נתקלים שוב בסיסמוק, כשהוא משחק במשחק התופסת המפחיד בעולם עם אדם. בניגוד לסר דארקלין המסכן, אדם ככל הנראה לא מסיים את חייו בחום של 300 מעלות, מכיוון שזה נראה כי סיסמוק מעדיף להשתעשע איתו. בסצנת הסיום אנו אגב מגלים שלסיסמוק יש רוכב חדש, השאלה היא רק אם הרוכב החדש יהיה נאמן למלכה כמו אביו, או שדווקא יעדיף לנצל את כוחו החדש כרוכב דרקונים ולעשות ככל העולה על רוחו.

בית הדרקון- העונה השנייה (צילום: באדיבות הוט)
בית הדרקון- העונה השנייה (צילום: באדיבות הוט)

כמה דברים בקטנה לסיום:

1. ריינה בבקעה מגלה כי עבדו עליה וכי יש דרקון נוסף ופראי. במקביל, היא מתארגנת לשלוח את ילדייה הקטנים של ראיניירה אל מעבר לים הצר, אל פנטוס, בתקווה ששם יהיו מוגנים. הדרך אל מעבר לים הצר תהיה קשה, שכן אאימונד רוצה לחבור את הטריאדה (הערים החופשיות שנלחמו בדאימון וקורליס בעונה 1), במטרה שהם ישברו את המצור הימי שהוטל על מעלה מלך. אם הוא יצליח במזימה, זה אומר צרות ליורשים הקטנים של ראיניירה.

2. דאירון טארגריין. סוף סוף אנחנו זוכים לקצת מידע על הבן הצעיר של אלינסט ו-וייסריז. קודם כל הוא כבר בן 16, נער חכם ושרמנטי, ונראה שהמרחק מאחיו וממעלה מלך עשה לו טוב.

3. בשלב זה של הסדרה אנחנו כבר יודעים על הדרגונסידס, ואנחנו גם יודעים שלפחות אחד תבע לעצמו דרקון בפרק הנוכחי. האם היתר יעשו זאת עד סוף העונה? לא בטוח, אבל קשה לי להאמין שנשרוף עונה שלמה בלהסתכל על חייהם של פשוטי העם מבלי לראות את התוצאה הסופית כבר בשבועות הקרובים.

4. ראיניירה מאסה במועצה שלה באופן סופי. ג'ייס מעצבן אותה ויתר היועצים שלה לא מפחדים ממנה כפי שהייתה רוצה. בסיום הפרק היא גם עולה על דרקון ובורחת כדי להתעמת עם רוכב הדרקונים החדש שצץ לפתע. בניגוד לאאימון שאין ספק שכולם מפחדים ממנו ולכן הוא יכול לנהל את המועצה שלו מגבוה, האם ראיניירה מספיק חזקה כדי לשמור על הנאמנות של היועצים שלה? שני פרקים לסיום העונה, הסדרה מגיעה לנקודת רתיחה. הייפ!