הקלטות מצמררות ממיגונית המוות ברעים נחשפו אמש בכאן 11. איילת ארנין, עיתונאית חדשות  כאן שנרצחה בשבעה באוקטובר, הקליטה עם הנייד שלה דקה אחרי דקה את רגעי האימה והזוועות שהתרחשו במיגונית המוות במשך שלוש שעות עד שהסוללה שלה שבקה חיים, עד שהיא נשמה את נשימתה האחרונה.

איילת נרצחה ביחד עם שגב קיז'נר, חבר ילדות שלה ממשגב ועם עוד 14  צעירים שאת חלקם ניתן לשמוע בהקלטה שנחשפה אמש בתוכנית "זמן אמת". את ההקלטה גילו משפחתה של איילת אחרי שהוחזר להם הנייד על ידי המשטרה ומשפחות הנרצחים, החטופים והשורדים החליטו שהגיע הזמן לפרסם אותה.

"כמו גיבור על": התיעוד המצמרר שטרם נחשף - ענר שפירא ז"ל הודף את הרימונים מ"מיגונית המוות"

רבות דובר על אותה מיגונית המוות , שהייתה אמורה להגן על הצעירים שבילו במסיבת הנובה מפני מטח הרקטות אך הפכה למלכודת מוות, 27 צעירים התחבאו בה, 16 נרצחו בתוכה, ארבעה נחטפו לעזה ביניהם הירש גולדברג פולין כשהוא כרות יד, ושבעה ניצלו , ניצלו בשביל להישאר ולספר.

כולנו שמענו על הגיבור ענר שפירא ז"ל שהציל חיי רבים כשניצב בפתח המיגונית והדף שבעה רימונים עד שמצא את מותו. לא מעט ראיונות נערכו עם שבעת השורדים , שגוללו בזה אחר זה את רגעי התופת של אותה מיגונית שהייתה רק אירוע אחד מתוך מאות אירועים נוראיים נוספים שהתרחשו בשבעה באוקטובר ורובם עוד לא נשמעו, כי לא נותרה מהם עדות ואין מי שיספר אותם.

גבורתו של ענר שפירא, מתוך "זמן אמת" (צילום :באדיבות כאן 11)

ההקלטה של איילת, שלא ברור אם הקליטה כעדות למשפחות, או במסגרת עבודתה כעיתונאית, היא עדות לדורות. הקלטה של שמע בלבד, ללא וידאו, אליה חיברו בהפקה ,תמונות סטילס מניידים אחרים, וביחד עם עדויות השורדים היא נותנת לצופה מבחוץ להרכיב את התמונה לבדו. יש בה הכל מהכל, מפחד אימה, רגעים של תקווה ואובדן תקווה מוחלט, מחוסר אונים ועד גיבורים שנולדו , הנשימות האחרונות, הזעקות האחרונות ואפילו רגעים קורעי לב של אהבה בין בני זוג צעירים שהגנו זה על זו בגופם, והיה להם חשוב להגיד עד כמה הם אוהבים אחד את השנייה רגע לפני שעזבו את העולם הזה.

בכל העדויות שהיו עד כה מאירועי השבעה באקוטובר המילים האחרונות שנכתבו בהודעות למשפחות או שנאמרו היו הצהרות אהבה למשפחה ולבני הזוג. מה שמביא למסקנה אחת ברורה, ופילוסופיה שלמה שלא אכנס אליה, רק אסכם אותה, אהבה זה כל מהות החיים.

בסרט אמש, מדברים חלק מהשורדים שניצלו מהתופת, וגם הוריהם של הנרצחים והחטופים, ביניהם אימו של שגב ז"ל שנשמע בהקלטה מגלה תושייה, וגם אימה של איילת שנרצחה. דמויות נוספות בטרגדיית השבעה באוקטובר שעד כה לא נחשפנו אליהם. משפחות החטופים מקבלות זרקור ובמה בכל אמצעי התקשורת וגם זכו למטה חטופים שעוטף אותם, אבל משפחות הנרצחים של השבעה באוקטובר שחוו את אותה טרגדיה,  וחייהם לעולם לא ישובו להיות, הפכו כמעט לשקופים.

השבוע רפרפתי בשלט ה-YES ונתקלתי בפרומו לסדרה חדשה ביס,  סדרת הדרמה "שחר אדום" המבוססת על אירועים אמיתיים שהתרחשו ב-7 באוקטובר בכיכובם של יעל אבוקסיס ויובל סמו. למען האמת זה הכעיס ואפילו הרתיח אותי. זה לא הזמן לסדרות או סרטים על אירועי השבת השחורה כשאנחנו עדיין בעיצומה של מלחמה, עם חטופים בעזה, כשהפצע עדיין פתוח ומדמם, ועוד לא התחלנו להחלים או אפילו לעכל מה שעבר ועדיין עובר על עמנו.  לראות שחקנים מגלמים את האירועים, זה מגוחך שכל אחד מאיתנו איבד מכר או חווה בעצמו אובדן קשה שעדיין לא הספקנו להתאבל עליו כי אנחנו עדיין במצב של שרידות. זה הרגיש כמו להיות בגטו בשואה, באחד ממחנות הריכוז ולצפות באחד מסרטי השואה, זה לא הזמן בטח לא לסדרה או סרט מסחריים שגורפים על האסון שלנו רווחים.

ואז הגיעה ההקלטה שנחשפה אמש, והיא ראיית הזהב ,והיא אותנטית ואמיתית, ולא מבוימת עם שחקנים אלא עם שורדים אמיתיים שעדיין נמצאים פה איתנו בשביל לספר.

הכתבה נגמרה הרבה אחרי שההקלטה כבר נעצרה כשהנייד של איילת נדם יחד איתה, והשורדים המתינו במיגונית שבע שעות לחילוץ. איתמר שפירא ואגם יוספזון הזוג ששרד לספר משתף "פתאום הבנו שהמחבלים נסעו עם הרכב, אבל הבנו שיש עדיין סיכוי שכמה מהם בחוץ. הוא אמר לי 'תחייכי, אנחנו חיים'. הוא נתן לי את האישור שאנחנו בסדר וזה הזוי שבסוף הוא צדק", סיפרה אגם.