מאבק חדשות 13 מגיע לעיתונות הצרפתית: במקביל להתקיימות המשחקים האולימפיים בצרפת, העיתון הצרפתי ״לה מונד״ פרסם בסוף השבוע האחרון כתבה נרחבת על המאבק של וועד העובדים וארגון העיתונאים נגד מינויה של מנכ״לית חדשות 13, יוליה שמאלוב ברקוביץ׳.

בעקבות האירוע הקשה ברמת הגולן: ערוצי הטלוויזיה בהודעה חריגה
הדיירת החדשה בבית "האח הגדול" מגיבה לביקורות של משפחות החטופים: "תחושות קשות מאוד"

במוקד הכתבה מינויה של שמאלוב-ברקוביץ׳ והורדת רצועת השידור של העיתונאי רביב דרוקר, ״אזור מלחמה״. בין היתר, הכתב הצרפתי מתאר את הדיון שהתקיים ביום חמישי האחרון בבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ. בו, ועד עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים והעיתונאיות עתרו כנגד הרשות השנייה ודירקטוריון חדשות 13, בבקשה לפסול את מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' לניהול החברה.


הדיון נערך בהרכב של שלושת השופטים יצחק עמית, יעל וילנר ועופר גרוסקופף. ״גלובס״ דיווח ביום שישי האחרון כי ועדת האיתור למינוי המנכ״לית לא פגשה את כל 15 המועמדים. הבכיר בערוץ שעוזב לתאגיד, ליאור לנדנברג, ששימש בתור סמנכ״ל חדשות 13, היה מועמד בוועדה - אבל לא קיבל זימון לראיון.

העיתונאי ויו״ר וועד העובדים מתן חודורוב הגיב לפרסום: ״מודה שאני קצת מבולבל: העו״ד של יש״ב הצהיר אתמול בבג״ץ שחברי ועדת האיתור התפצלו בין 15 מועמדים לתפקיד המנכ״ל, ולכן לכאורה לא הספיקו לקיים עמם פגישות משותפות".

"‏אלא שלפי הכתבה הזו, אחד המועמדים הטבעיים - סמנכ״ל התוכן ליאור לנדנברג - כלל לא הצליח להשיג ראיון. האם אמרו לביהמ״ש את האמת?״. 

במקביל, מתארגנות מחאות נרחבות נגד המיליארדר לן בלווטניק, הבעלים של רשת 13, שתחתיו הוחלט להוריד את רצועת השידור של דרוקר, וכחלק גם כן סערת המנכל״ית.

בשבוע שעבר, קבוצה של ישראלים שמתגוררים באוקספורד, סטודנטים, חברי סגל, ובוגרי בית הספר לממשל על שם בלווטניק, הגיעו למוסד הנחשב כדי לקרוא לבלווטניק להתערב במינויים הפוליטיים בערוץ ששייך לו.

הם קראו לבלווטניק ליישם את אותם ערכים של המוסד אותו הקים, לשמור על תקשורת חופשית בישראל, ועל ישראל דמוקרטית. המוחים דרשו שיוודא שבערוץ שלו מתקיימת עיתונות חופשית ולא עיתונות שלטונית, והציבו שלט בכניסה לבניין "בית הספר לשליטה בתקשורת על שם בלווטניק" וקראו קריאות כגון "בלווטניק, אל תתעסק עם חופש העיתונות".