"משפטיו של אלן דרשוביץ", יס VOD

מכל השמות המפוארים במשפטים מעוררי המחלוקת שבהם לקח חלק פרקליט־העל היהודי־אמריקאי אלן דרשוביץ - קלאוס פון בולו, או־ג'יי סימפסון, ג'פרי אפסטין, מייק טייסון, פטי הרסט, ג'וליאן אסאנג' - לא היה אחד שקומם עליו כה רבים בהיותו בצוות ההגנה במשפט ההדחה הראשון של דונלד טראמפ. דמוקרט מוצהר שכמוך מעניק גב תומך לרפובליקני פרוע כדונלד טראמפ? זעמו עליו מכריו. אפילו חברו הטוב לארי דיוויד הסתער עליו בצעקות ברחוב שעליו להתבייש במעשהו וניתק עמו את הקשר.

נטפליקס - די לעשות דוקומנטריים על נוכלים יהודים, המצב שלנו גם ככה גרוע
אובססיביים לאולימפיאדה? הנה פריז מזווית קצת אחרת | ביקורת נטפליקס

בגיל 85, אחרי קריירה מפוארת כפרקליט הגנה ומרצה נערץ באוניברסיטת ייל היוקרתית, מוצא עצמו אלן דרשוביץ מבודד מחברים, בביתו הגדול בלב יער ירוק במדינת ניו יורק. כשהוא יוצא לרחוב הוא סופג קריאות גנאי בצד קריאות עידוד. הוא אינו מתרשם מאלה המגנים. הוא בטוח בצדקת דרכו - כל חייו היה נאמן לתיקון הראשון בחוקת ארה"ב, זה המגדיר את חופש הביטוי, בין שאלו קומוניסטים, נאצים או מוחים נגד מלחמת וייטנאם. זה, וזכותו של כל נאשם להגנה הטובה ביותר, גם אם בכתב האישום כתוב כי ביצע את המעשים הנתעבים ביותר.

משפטיו של אלן דרשוביץ (צילום: באדיבות yes דוקו)
משפטיו של אלן דרשוביץ (צילום: באדיבות yes דוקו)


מה מתרחש בנפשו, מה מניע את האיש לקריירה כה יוצאת דופן? הסרט “משפטיו של אלן דרשוביץ" לא מפענח לנו. אנחנו לומדים על ילדותו, על האמביציה הדוחפת אותו מגיל צעיר להצלחה “בעיר הגדולה", במנהטן. ויש לסרט זמן - שעה ו־40 דקות אורכו. מי, לבד ממבקר טלוויזיה מותש, יתיישב באמצע השבוע מול סרט דוקומנטרי שאורכו 100 דקות להכיר מקרוב דווקא פרקליט אמריקאי, שאומנם לב יהודי חם פועם בחזהו, אבל יש עכשיו אולימפיאדה, ויש אסונות בשפע לעם היהודי, ויש נטפליקס. באמת צריך לחוקק משהו בעניין הזה.