אין מנוס מלהודות שהשבת הזו, באופן ספציפי, אנחנו חייבים אסקפיזם באופן בהול. במשקל, כמה שיש, מכל מקור אפשרי. החיסולים החשובים במהלך השבוע שוב שמו אותנו בפוזיציה בעייתית למדי, של המתנה לתגובה מכיוון איראן וחיזבאללה, בעוד הפושים רק ממשיכים לזרום בקצב מסחרר. בדיוק בגלל זה, הכינותי מראש מספר אפיקי נטרול הרגשות המורכבים. יהיה בסדר. נעבור גם את זה. 

אבא בהפרעה | Unstable

את 'אבא בהפרעה' פגשנו כבר בעונה הראשונה אי שם ב־2023, וכבר אז, הבנו שמדובר בקומדיה חמודה ואינטליגנטית שממש כדאי שנתמיד בה. מאחורי השם שמזכיר איזה סיטקום בסגנון 'אריזה משפחתית' ניצב מופע שנון וסוריאליסטי, כשעל התזמורת הזו מנצחים רוב לאו ובנו ג'ון אוון לאו, שמשחקים בתפקידים הראשיים ומפיקים אותה בפועל. 

בואו נדבר על קצת מה שקורה שם הלכה למעשה. אליס דרגון (לאו האב), מנכ"ל ומייסד של חברה ביוטכנולוגית ויזם מורם מעם עם קבלות, מחליט להעסיק את בנו ג'קסון (ג'ון) בחברה, לאחר שהפך האב ללא מאוד יציב לאחר מות אשתו. ויותר מכך שיחסי אב ובן גם מורכבים ממילא בלי ששמים את שניהם באותו מקום עבודה, הסיפור ילך וידרדר בקצב אקספוננציאלי. 

יתרון: זה הולך לקרות בהמון חן, יהירות שאופיינית למנכ"לים עטורי הישגים, ובין לבין תראו גם הרבה מאוד כסף. כמובן, איך לא, רוב לאו ומשחקו מעורר ההשראה מעולם לא אכזב, וזה גם לא קרה גם הפעם, עת עליית העונה השנייה. תהנו. 

אליטה | Élite 

ועוד עונה חדשה שעלתה לאחרונה לנטפליקס היא זו של 'אליטה' הספרדית, הסדרה שאם אתם הורים לעולם לא תרצו שילדיכם יצפו בה, ואם לא – אז אתם הולכים להידבק אליה למרות שהיא מסווגת כדרמת נעורים. 

בתפריט שהחל כבר ב־2018: סמואל, נדיה וכריסטיאן, שלושה חברים השייכים למה שהגדירו כמעמד הפועלים, זוכים במלגות יוקרתיות בבית הספר הפרטי הנחשב ביותר בספרד. אתם ודאי מבינים לאן זה הולך. פערי מעמדות, התנגשויות חוזרות ונשנות בין ילדי העשירים לחבורה שכאילו נחתה שם במקרה, לפחות על פי התסריט, וריבים שמגיעים לרמה של רצח. 

Élite (צילום: באדיבות נטפליקס)
Élite (צילום: באדיבות נטפליקס)

מאז תחילת הסדרה עלו שבע עונות, מי היה מאמין, וכעת יצאה אל אוויר העולם העונה השמינית. מאותו רגע דמויות באו והלכו, הוכחו כטובות ואז התגלו כאויבות מרות למוסר ולצדק, ובעיקר נפרדו, חזרו, התאהבו, ועוד שלל דברים שמוטב לתאר בשעת לילה מאוחרת. חיפשתם סדרה ארוכה באמת, שתוכלו לצפות בה בלי לחוש חרדת פספוס מכך שהיא תמה? בהצלחה.