לאחרונה קשה לעקוב אחר מעברים של כתבים מערוץ לערוץ בטלוויזיה. התחום החם הוא הכלכלי, ואמש התבשרנו כי הכתבת הכלכלית מעיין פרילוק עוברת מערוץ 12 לערוץ הכלכלה החדש מבית ערוץ 14. העורך הראשי של הערוץ החדש יהיה העיתונאי ערן בר טל, ועד כה הוחתמו בו דני רופ ועורכת תחום כלכלה בקבוצת "ישראל היום", סוניה גורודיסקי, שתסיים את תפקידה בעיתון ותעבור לערוץ החדש.

תפסנו את פרילוק לשיחה בה היא הסבירה למה ומדוע. "עסקתי המון שנים בעיתונות, עבדתי בתוכנית הכלכלית הראשונה בארץ 'הזירה הכלכלית', משם התגלגלתי לערוץ הכנסת ומשם לערוץ 10. הייתי כמעט בכל תוכנית אפשרית - 'לילה כלכלי', 'הכל כלול', תוכניות בוקר. ביום שהתוכנית 'לילה כלכלי' ירדה בכיתי בלי סוף, הזדהיתי מאוד עם התוכנית ופחדתי שלא תהיה לי עבודה בתקשורת, אבל יום למחרת קיבלתי טלפון מ'קשת' ועברתי לשם. חוץ מזה אני בוגרת כלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב ואני יזמית בלב ובנשמה", סיפרה פרילוק.

ירי חריג מעזה לאזור שפלה; דיווח על נפילה בגן יבנה
מתחת לאף ברפיח: המנהרה שהובילה כלי רכב ממצרים נחשפה - והושמדה

עוד ציינה, כי "מאז ומתמיד הקפדתי לעבוד בתקשורת רק בחצי משרה או שלושת רבעי משרה, מעולם לא במשרה מלאה, והיו לי פרויקטים של יזמות מהצד, חלקם הצליחו מאוד וחלקם פחות. היו לי דירות להשכרה לתקופות קצרות לתיירים, הקמתי את ההרצאה 'ארוחה מהעתיד' שעוסקת בפוד-טק ומשלבת טעימות ממוצרים שונים מסטארטאפם מהארץ ומחו"ל. אני מנהלת היום סוכנות שיווק בשם 'גורילה' שעוסקת בשיווק דיגיטלי מתקדם וטכנולוגי בשיטות גרילה ומשקיעה בנדל"ן בזמני הפנוי".

איך הגעת לתחום הצרכנות?
"לתחום הצרכנות התגלגלתי לגמרי במקרה, למרות שרוב הזמן הייתי בכלל כתבת טכנולוגיה. הערוצים השונים מאוד אוהבים את תחום הצרכנות
וככה יצא שהגעתי לסקר גם את התחום הזה".

עד כמה קשה תחום הצרכנות?
"אני לא מסקרת את תחום הצרכנות כבר הרבה זמן. בכל מקרה זהו תחום די קל, רוב המידע נמצא ברשת, רק צריך קצת לחקור ולדעת להשוות 'תפוחים לתפוחים'".

איפה תפסה אותך ההצעה?
"עזבתי את הטלוויזיה כבר לפני למעלה משנתיים, אולי אפילו שלוש, החלטתי לעסוק ביזמות ובענייניי האישיים, והאמת שהייתי מאושרת
(מעולם לא הייתי ב'חדשות 12' רק ב'קשת'). לא תכננתי לחזור ולא להתקדם. עולם היזמות משך אותי הרבה יותר. יום אחד צלצלו אלי מערוץ הכלכלה החדש ושאלו אם ארצה להגיש שם תוכנית. החיבור שלי איתם היה מידי - תוכנית יומית כלכלית, השקפת עולם של כלכלה חופשית, אנשים מקסימים. כל אלו הביאו אותי להצטרף ומאז אני ממש מתרגשת".

מה התכנון?
"אני כנראה אגיש תוכנית בנושא שוק ההון. ראיתי תוכניות על שוק ההון בעולם ויש מנחים שעושים עבודה צבעונית ומצוינת. בנוסף אני צפויה להקצות חלק מכובד מהתוכנית לטכנולוגיה והייטק".