חדשות 12 ואולפן שישי שתומכי הליכוד והימין נוהגים לכנותו ברשתות, "ערוץ אלג'זירה", או ערוץ שמאלני, הוכיח אמש שהוא יותר ימני מביבי וכל ממשלת הימין על מלא מלא.

הדבר היה ניכר באופן ברור לחלוטין, מהשיח שהתנהל באולפן סביב שולחן הפאנליסטים, החל מקושמרו שניהל אותו, וכלה באמנון אברמוביץ', שיח שהצביע על ממשלה תבוסתנית שמהססת לתקוף בלבנון לפני שזו תעשה את הצעד הראשון, שיח שדרש פעולה צבאית ומדינית, במקום דשדוש במקום.

הקרע הולך ומעמיק: גודל המשבר בין נתניהו לבית הלבן נחשף מחדש | בן כספית
"רגע חשוב במעמדה של איראן": ההתלבטות והאופציות של חמינאי

"ערב מלחמת 6 הימים נהגו לומר שנאצר מחכה לרבין, והיום, נתניהו מחכה לנסראללה, לחמינאי".  פתח קושמרו את אולפן שישי, ורצה לומר: שהתהפכו היוצרות. אם פעם, האויבים שלנו חיכו בדריכות ומתח לישראל שתנחית עליהם מכה קשה, היום ישראל מחכה במתח ודריכות לקראת ההפתעות שמכינים אויבינו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו על מג׳דל שמס. קרדיט: דוברות ראש הממשלה (צילום :דוברות רה"מ)

"שוב ושוב, מזהירים אותנו, המשיך קושמרו, שפגיעה באזרחים תהיה קו אדום. סליחה? תושבי הצפון לא אזרחים, שפוגעים בהם ב– 10 החודשים האחרונים?".

על רקע דברי הפתיחה של קושמרו, ובמסגרת "נקמת הארכיון" שערוץ 12 אימץ לאחרונה כאמצעי להראות את הצד השני של המטבע, הופיע סרטון של השרה מירי רגב, שכאשר היא הייתה באופוזיציה קולה נשמע ללא הרף, כשביקרה את הממשלה דאז שהיא רופסת וחלשה ומכילה את ההתקפות עלינו בדרום ובצפון. וראה זה פלא, לא שמענו את מירי רגב או כל אחד אחר מחבריה מהקואליציה, מבקרים את עצמם על רפיסותם הם, לנוכח המצב הבטחוני העגום אליו נקלענו.

כל אחד מחברי הפאנל, הסכימו פה אחד, שהממשלה, בהססנותה ופחדנותה, לא יוזמת כל פעולת מנע, והיא "מובלת במקום להיות מובילה", אמר ניר דבורי. ישראל זיו גיבה את דבריו: "האמת היא, שההמתנה הזאת משקפת מבוכה אסטרטגית וחולשה", ועוד הוסיף, שישראל  משותקת ולא יוזמת שום מהלך",  והתוצאה: הישג לחיזבאללה, עוד לפני שירה רקטה אחת, בהכניסו מדינה שלמה למתח מורט עצבים. אפילו  דדי שמחי שמגיע לאולפן כמי שתומך בממשלה,  לא חסך ביקורתו עליה: "ישראל צריכה לתת מהלומת אש קטלנית על ביירות ולכל יריה שלהם מאותו רגע, הם יקבלו תגובה לא פרופורציונלית".

אמנון אברמוביץ' הצטרף למקהלת המבקרים ועקץ, שאמנם חיסלנו את הניה, ועל הפעולה הזו, הממשלה השוויצה בפני הבייס, אך בד בבד, "פנתה בתחינה לכל העולם להגן עלינו" מפני נקמה שבוא תבוא. אף הוא רצה לומר, שישראל חייבת לאזור אומץ וליזום מהלכי מנע, מבלי לסמוך רק על  תמיכתה של  קואליציה עולמית.

עוד המשיך אברמוביץ' ודיבר על המצב העגום שבו "אנשים בארץ מיואשים, הכסף בורח, עקורים בצפון", ובין השאר, הזכיר שאחרי מלחמת יום כיפור, רבין, פרס ושר האוצר דאז יהושוע רבינוביץ, במשך 3 שנים שיקמו את המדינה.

אולפן שישי (צילום: צילום מסך חדשות 12)
אולפן שישי (צילום: צילום מסך חדשות 12)

אברמוביץ', המשיך ועקץ, שגם אחרי האינתיפאדה השנייה שגבתה אינסוף קרבנות, אריאל שרון, לא דיבר אז על ניצחון מוחלט ולא על "נצחון בבל"ת", ויצא למבצע צבאי, אך הצמיד אליו תכנית מדינית, שהוציאו אותנו מהברוך שלאחריו, המדינה פרחה.

במילים אחרות,  אברמוביץ הדגיש את ההבדל בין ממשלות לשעבר שקמו ועשו מעשה, לעומת הממשלה הנוכחית שמגלה אוזלת יד ונטולת כל יוזמה מדינית או צבאית התקפית, או כל אסטרטגיה לטווח ארוך שתצביע על מטרות ויעדים ברורים.

קושמרו ניסה אף הוא את כוחו בתחום העקיצות הסרקסטיות האופייניות לו והוסיף , שהדיון שהתקיים בקבינט בין בן גביר והרמטכ"ל, ועוד כמה פיגורות, היה "דיון לפנתיאון". מאותו דיון, צוטטו במהדורה, חילופי דברים בין בן גביר והרמטכ"ל שביקש מהממשלה לגנות את הפריצה לבסיס בשדה תימן, ואז ראש הממשלה הגיב לו: "אל תטיף לנו".

ואני תוהה: כאשר ראש הממשלה אומר: "לנו"? למי הוא מתכוון? אל עצמו ואל בן גביר וסמוטריץ? כלומר, האם נתניהו שם את עצמו במקשה אחת עם בן גביר ושכמותו, שתוקפים את הרמטכ"ל ואת שר הביטחון גלנט שאף הוא דורש גינוי מצד ההנהגה לפריצה הבלתי חוקית לבסיס?

במהלך אותו דיון, נתניהו, בשביל הנראות, העיר לבן גביר המציקן, שלא יפריע, אבל בן גביר התעקש, מה שעיצבן את גילה גמליאל שאמרה לו שיסתום כבר, אבל הוא לא נשאר חייב וענה לה שתסתום בעצמה, כי היא רק משקיפה. אז מי רצה גנון ולא קיבל? רק חסר היה ברקע, פסקול של השיר: "במדינת הגמדים רעש מהומה".

אמנון אברמוביץ' (צילום: צילום מסך חדשות 12)
אמנון אברמוביץ' (צילום: צילום מסך חדשות 12)

ואם עסקינן בשדה תימן , הטיל גיא פלג פצצה ורמז שהוא יודע משהו, שאנחנו לא יודעים, ומיד דאג לכך שנדע גם נדע: לפי התמונות שאותן הציבור לא ראה בשלמותן, חיילי המילואים בוודאות התעסקו שלא לצורך ובניגוד לחוק, עם ישבנו של מחבל נוחבה.

להזכירכם, שגיא פלג כל כך הבעיר את חמתם של הימין הקיצוני, שהוא כונה בפיהם "אויב המדינה" והואשם על ידם שהוא ערך את התמונות , מכיוון שהתגלו סדקים בחשיפה שלו, בין הטענות שעלו כי קורבן התקיפה המינית, קרי מחבל הנוחבה, גרם לעצמו את הנזק והדימום. רק חסר שפלג יאלץ להסתובב עם מאבטחים ולהישמר מפני האספסוף העבריין במדינה שערוץ 14 מלהיט , רק כי העז לחשוף את הפרשה המטלטלת. 

למרות טענות כאלו ואחרות שהובאו בימים האחרונים שניסו להחליש את הראיות בפרשה, פלג, עמד אמש מאחורי דבריו ולא נסוג, ואף חיזק את טענתו שלפרקליטות הצבאיתהולכות ומתסוופות ראיות מוצקות שיהוו מסמך מרשיע כנגד אותם חיילים.

אין לי ספק, שאף אחד מאיתנו, שנתו לא נודדת בלילות בגלל אותו מחבל, אחרי כל הזוועות המיניות שחמאס ביצע בנשים ובגברים ובילדים, אולם אי אפשר להתכחש, לא רק לראיית הזהב שפלג סיפק שהתמונות מראות בבירור פעולת חדירה לרקטומו של המחבל הנתעב, אלא אי אפשר להעלים עין מהאמירה הערכית והמוסרית של פלג שבאומץ וללא מורא מביקורת מהימין הקיצוני, אמר: "אני מייחל בכל לבי שהפרקליטה הצבאית תודיע בסוף החקירה" שצה"ל, לא פעל בניגוד לחוק, וארגיש שאבן נגולה מלבי, שדברים נוראיים כאלה לא קרו במדינה שלנו".

מכל המהדורה הזאת אמש, תעלומה אחת נשארה בעינה, ופתרונה לא נמצא בכיסו של פלג. מי מדליף את כל הציטוטים מישיבות הקבינט שהוזכרו לעיל? בזמנו גנץ ואייזנקוט נחשדו בכך, והיום כשאישים אלה כבר לא שם, נותר לנו רק לנחש מי האיש המסתורי המחבל במאמצים לשמור על סודיות, ואף מבצע לכאורה עבירה פלילית שפוגעת בביטחון המדינה?  אם זה מישהו שבסתר ליבו רוצה לראות בכשלונו של נתניהו, או שמא מישהו שמבין כי רק בדרך זו ,של הדלפות,  הוא דואג בהפוך על הפוך לשמור על בטחון המדינה. עילת הגנה חזקה, בה יכול להשתמש בעתיד אילו זהותו תיחשף.