הריאליטי שטוף אלכוהול, רווי במזמוזים, ישבנים מורמים בחוטיני, שרירי חזה מנופחים לפני מתפוצצים, מרוחים בשמן סיכה, עלה בבריטניה כבר לפני עשור והופץ ל- 22 מדינות שונות וכעת סופסוף הגיע גם לישראל.

הוא ישודר ב-Free TV  בטיימינג הכי תמוה, כשהמדינה בכוננות שיא לקראת מטחי כטב"מים וטילים מאיראן וחיזבאללה, וזה מבלי להזכיר בכלל את החטופים שלנו בעזה. 

"נטו פאן, נטו בלאגן": הצצה ראשונה לריאליטי הפרובוקטיבי "לאב איילנד"
סיון כהן על תוכנית התחקירים החדשה: "ככל שנברנו, סימני השאלה גדלו"

אני מודה, במרוצת השנים האחרונות יצא לי  להיתקל מדי פעם עם ילדיי בפורמט הסליזי הזה ששודר מעבר לים. אני זוכרת שתמיד חשבתי עד כמה זה שטחי עם מסרים נמוכים של החפצה ומיניות, ואיזה נוער רדוד צומח בקרבנו שמשתתף בזה וגם צופה ונהנה מזה, ולמרות שזה טראש הכי נמוך שיש  זה דווקא היה סוג של אסקפיזם אידיוטי.

לאב איילנד (צילום: פיני סילוק)
לאב איילנד (צילום: פיני סילוק)

לא סבלתי ואפילו זה היה אחלה דרך לשרוף זמן. לפעמים נמאס לנו לצרוך כל הזמן תוכן גבוה, ובא לנו לקבל מנה גדושה של ג'אנק פוד עסיסי נוטף שמן רווי כשאנחנו יודעים בדיוק עד כמה זה לא בריא לנו ולכן אנחנו מאזנים את זה אח"כ בתזונה בריאה.

אז גם אני אישרתי לעצמי ולילדיי לצפות בזה, בתנאי שאח"כ הם צופים בסרט דוקו על מלחמת העולם השנייה (טוב נו, לא באמת). אני זוכרת שתהיתי איך ייתכן שעד היום לא הגיע הטראש הטלוויזיוני הזה לישראל, וגם עניתי לעצמי, כי זה תוכן שלא הולם את התרבות הישראלית, שחלקה שומרת מסורת: זה פרובוקטיבי, גס וחושפני מדי לקהל הישראלי.

אבל הפלא ופלא זה אכן הגיע לישראל באיחור משמעותי מכל המדינות האחרות. חיכיתי בציפייה לפרק הראשון כי הריאליטי מעבר לים מזכיר לי פורנו רך (לא שאני צופה בפורנו, רק מנחשת) אז הסתקרנתי לדעת באיזו גרסה זה יגיע לישראל והאמת שהופתעתי לגלות כי זה בדיוק באותה אריזה בינלאומית מדוברת. 

הרווקות בריאליטי מסתובבת בחוטיני, משולשים על הפטמות ונעלי עקב על שפת הבריכה. הן זוכות להחפצה מכוערת ומחמאות כמו כוסית, שווה, תחת ענק ועוד.

אין שום משמעות לאופי, לתוכן ולשאיפות שלהן בחיים. למרות שההפקה השקיעה בתעודת זהות לכל מתמודד/ת, כמו אותה הרווקה הדתייה שגדלה בבני ברק וחזרה בשאלה והפכה לרקדנית סמבה, אבל את מי מעניין סיפור החיים שלה כשהיא עושה טוורקינג על שפת הבריכה עם הישבן החלק והעומד שלה.

אבל למרבה השמחה גם הגברים עוברים החפצה בתוכנית, וחוץ מבובות מנופחות בשרירים לא ניתן להבחין בשום דבר אחר יוצא דופן, אז ככה שיש איזון בין המינים.

עשר רווקים ורווקות משתתפים בריאלטי שמתיימר למצוא אהבה, ומי שנותר ללא בן זוג מוצא את עצמו מחוץ למשחק. ואיך בוחרים את בן הזוג? על פי מראה חיצוני כמובן,כמה קלישאתי.

הריאליטי צולם מעבר לים בוילה קסומה רחבת ידיים, עם נוף עוצר נשימה ובחירת צבעים ססגוניים שמתאימים לימי הקיץ הלוהטים. גם בחירת המנחה הייתה כמו כפפה ליד, הדוגמנית עדן פינס, אחת הנשים הסקסיות בישראל, שרק הנוכחות שלה מעלה את רף החרמנות של המשתתפים עוד לפני שהתחיל המשחק.

עדן פינס (צילום: פיני סילוק)
עדן פינס (צילום: פיני סילוק)

זו ההנחיה הטלוויזיניות הראשונה של פינס בקריירה ואני תוהה איפה היא הייתה עד עכשיו. קהל היעד - בני נוער וגם נשואים משועממים מחיי המין בבית. לסיכום, אפשר לצפות בזה אבל במינונים נמוכים (ממש נמוכים) רק אל תשכחו לאזן אח"כ בתוכן גבוה.