בסוף השבוע האחרון חלה סערה ברשתות החברתיות בעקבות טורו השבועי של דרור רפאל ב"מעריב". בטורו כתב הפעם רפאל על "מחיקתו" של הפרשן אליהו יוסיאן משידורי ערוצים 11, 12 ו-13, וטען כי מדובר בהשתקתן של דעות וכי "מיעוט חילוני מערבי שחי בתודעת רוב ועיקר כוחו בתקשורת, מחליט מי רצוי ומי הזוי".

בתגובה לטור, רבים תקפו את רפאל וטענו כי הוא מתקרב לימין, בדומה לשותפו לשעבר שי גולדשטיין. הכותב הראשי של "ארץ נהדרת", דוד ליפשיץ, כתב: "אוהב אותך ואתה סופר חכם בעיניי אבל מההההההה?". גולש אחר כתב "אוי לא גם אתה נהיית מפגר כמו החבר שלך, אלוהים". בשיחה עם מעריב מסביר רפאל למה התכוון בטור, משיב למבקרים ומגיב להשוואות עם גולדשטיין.

בעומק המלחמה: משל “החומוס והסושי" כבר לא מתקבל בנווה אילן | דרור רפאל

מה דעתך על התגובות שקיבלת על הטור האחרון? 
״אני כותב את הדעות שלי אני מסתכל על הדברים שקורים לא קשור לשום בן אדם אחר. אגב - אני לא מסכים עם יוסיאן. גם אם אני לא מסכים איתו אני ממש בעד שידבר. יש לו קול חשוב, הוא מדבר לעניין, הוא בר סמכא. דווקא בגלל שאנחנו מתנגדים לאנשים אנחנו לא רוצים לשמוע אותם, ודווקא אני חושב שצריך. כל עוד זה דעות שהן רלוונטיות והן מעניינות ומאתגרות את השיח״. 

אליהו יוסיאן (צילום: אורלי אייל-לוי)
אליהו יוסיאן (צילום: אורלי אייל-לוי)

יש אנשים שטוענים שאתה הולך בדרכו של שי. מה תגובתך? 
״ממש לא. אין שום קשר. הוא עושה מה שהוא עושה ושיהיה בהצלחה, ואין שום קשר בין מה שאני אומר אליו״. 

הופתעת מהתגובות?
״לא ממש. אני לרוב כותב דברים שהם לא בדיוק מתכתבים עם מה שחושבים. אבל בכלל לא שיניתי דעה. אני נמצא באותה דעה, אני לא עברתי מהפכים בדעותיי ובאידיאולוגיה שלי. תמיד הייתי בן אדם מאוד דמוקרט ופלורליסט״. 

האם אין שום דעה שלדעתך היא קיצונית מדי ולא ראוי לשדר אותה? 
״ברור שכן, אבל השוליים של אלה שלא צריך לתת להם במה הוא מאוד דק, זאת אומרת זה ממש אנשים או דעות לא לגיטימיות. הדעות של יוסיאן או של צבי יחזקאלי הן לגיטימיות. אנחנו יכולים לא להסכים או כן להסכים, אבל אני לא באתי מהמקום הזה אלא מהמקום שאני לפתע לא רואה אותו פתאום. דווקא כי אני לא מסכים איתו מעניין אותי לשמוע אותו. זה יותר מעניין, אני לפעמים מאתגר את עצמי עם דעות. העולם יהיה נורא משעמם אם נדבר רק עם אנשים בדעותינו״. 

תמכת במאבק נגד מינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ׳ למנכ"לית חדשות 13? 
״גם על זה כתבתי. שכל הכבוד לעיתונאים זה שהם עשו את הדבר הזה, זה מדהים. אני חושב שהדבר הוא הרבה יותר גדול מהמאבק של העיתונאים - ממה שאנחנו קוראים בתקשורת יש רצון של ההנהלה להפוך את הערוץ ליותר מגוון ויותר ימני - בגדול יכול להיות שזה קצת מאבק שאני לא יודע עד כמה הוא יצליח לאורך זמן. המדינה הולכת ומשתנה. הם נפרדו מהמון דמויות שנתפסו יותר ימניות כמו שרון גל ואיילה חסון וצביקה יחזקאלי. אבל בואי נגיד שאני מעדיף לעלות במעלית עם מתן חודורוב או רביב דרוקר מאשר עם שמאלוב״. 

אם יציעו לך להגיש תוכנית בערוץ 14 - תסכים?
״לא״.