חמישה ימים לאחר חתימת ההסכם בין רשת 13, חברת החדשות ונציגות העובדים להדחתה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ', מנכ"לית החברה מסרבת לעזוב את הבניין ברמת החייל וטוענת כי היא עדיין מכהנת בתפקידה - כך נודע באתר וואלה! היום (שני).

לוואלה ברנז'ה נודע שעד כה, היא טרם חתמה על תנאי הפרישה הנדיבים שהוצעו לה - ומנגד, היא מקיימת שיחות עם חלק מנציגי הציבור בדירקטוריון חדשות 13, בניסיון לגבש "גוש חוסם" שיכפה את המשך עבודתה על "רשת" ועל העובדים, בניגוד להחלטתם המשותפת.

עזיבתה בפועל של שמאלוב-ברקוביץ' אמורה להתרחש באחת משתי דרכים: התפטרות יזומה מצדה במסגרת הסדר פרישה מרצון, או הדחה בדירקטוריון - שלצורך אישורה נחוצים, לפי החוק לפחות 75% מהקולות. נציגי הציבור מחזיקים ב-40% מזכויות ההצבעה, וכיוון שמונו רק שלושה כאלה - כל אחד מהם שולט בפועל בכ-13%. אם שניים מתוך שלושת נציגי הציבור יתנגדו או יימנעו בהצבעה, לא יושג הרוב הדרוש של 75% - וההדחה לא תתבצע, בניגוד להתחייבות של הנהלת רשת 13 לעובדים. כך, נציגי הציבור - שאמורים להגן על מנכ"ל חברת החדשות מפני התערבות של הבעלים בתפקודו - עלולים להשתמש במנגנון דווקא כדי להגן על פוליטיקאית כמו יש"ב מפני הדחתה, לאחר שזו כבר סוכמה בין החברה לעיתונאים.

בנוסף, כך נודע לוואלה ברנז'ה, שמאלוב-ברקוביץ' התכתבה אתמול עם מנהלים בחברת החדשות וטענה בפניהם כי היא עדיין המנכ"לית ו"לא הולכת לשום מקום". בחדשות 13 מתקשים להעריך אם מדובר במהלך כספי במטרה לשפר את חבילת הפיצויים של המנכ"לית המודחת, או בקמפיין פוליטי שנועד להכין את התמודדותה לתפקידים אחרים מטעם הממשלה בשוק התקשורת.

כך או כך, העיכוב ביישום ההסכם שנחתם עם העובדים, מעלה שאלות בדבר נחישותו של מנכ"ל רשת אמיליאנו קלמזוק לממש את המתווה, שקיבל כבר את ברכת הדרך מבעל השליטה בערוץ, לן בלווטניק. בפועל, לא נקבעה עדיין ישיבת דירקטוריון לאישור ההבנות עם העובדים.

גורם בחדשות 13 מעריך ואמר ל"וואלה" כי במצב הנוכחי החברה תתקשה לתפקד באופן סדיר יותר משבוע נוסף - שכן עשרות גיוסים חדשים, שימורי עובדים קיימים ושיבוצים לתפקידי תוכן מוקפאים כבר חודשיים עד ל"יום שאחרי יוליה שמאלוב-ברקוביץ'". כעת, העובדים אמנם שכנעו את "רשת" לשנות את עמדתה - הישג חסר תקדים שאמור להוביל להחלפת המנכ"לית - אלא שכאמור, מימוש ההסכמות בפועל מתעכב, בניגוד למתווה שאישר בלווטניק.

יו"ר ועד העובדים של חברת החדשות, מתן חודורוב, מסר בתגובה לפניית וואלה: "העובדים מוקירים את מר לן בלווטניק על המנהיגות שגילה, כשהנחה את 'רשת' להגיע להסכם עם העובדים ולסיים את המשבר. בשבוע שעבר המנכ"ל אמיליאנו קלמזוק ואני אף חיזקנו את השותפות בינינו, באמצעות הבנות מקיפות המסדירות הליך מהיר להחלפת המנכ"לית. בין הצדדים לא נותרה שום מחלוקת, ואין לנו ספק כי הנהלת החברה תמלא לאלתר את התחייבותה, בדרך זו או אחרת".

מרשת 13 טרם נמסרה תגובה לגבי מועד אישור הדירקטוריון. בחדשות 13 בחרו שלא להגיב.